Telecom News - מחדשים מערכת בקרה תעשייתית? 6 דרישות שיש להתייחס אליהן

מחדשים מערכת בקרה תעשייתית? 6 דרישות שיש להתייחס אליהן

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מחדשים מערכת בקרה תעשייתית? 6 דרישות שיש להתייחס אליהן
מחדשים מערכת בקרה תעשייתית?  6 דרישות שיש להתייחס אליהן
מאת: ג'ף גוואןג'ף גוואן, 24.1.18, 18:01
 
טרנספורמציה דיגיטלית, המהפכה התעשייתית הרביעית, הדור הבא של בקרה תעשייתית, תעשייה 4.0: לכל אלה יש מרכיב משותף אחד: העברת פונקציות בקרה קריטיות מחומרה ייעודית לתוכנה. מה צריך לשקול במעבר?
 
טרנספורמציה דיגיטלית, המהפכה התעשייתית הרביעית, הדור הבא של בקרה תעשייתית, תעשייה 4.0: מספיק Buzzwords (זמזומילים, לפי האקדמיה ללשון העברית) עבורכם?

לכל אלה יש מרכיב משותף אחד: העברת פונקציות בקרה קריטיות מחומרה ייעודית אל תוכנה. למה? מפני שניתן להקטין את הוצאות התפעול, להשיג גמישות חדשה ואופטימיזציה לתהליכים, ופוטנציאלית לגלות דרכים חדשות להפוך נתונים לכסף. אבל שלא נשלה את עצמנו. מעבר מציוד פיזי מסורתי אל פתרונות מבוססי תוכנה, הוא צעד משמעותי, והאמת היא שהדבר נכון בכל תחום בו עוסקים.

כאשר ציוד מתחיל להתיישן, ו/או כשמקבלים את ההחלטה לחדש מערכות, הקו המנחה הכללי צריך להיות הטמעת תחליפים, שהם טובים כמו המקוריים או טובים יותר, בעלות שווה או פחותה. על פניו זה יכול להיראות לגמרי מובן מאליו, אך יש גורמים רבים היוצרים את ה"טובים כמו המקוריים או טובים יותר", ועלות היא כנראה משהו אותו צריך לחשב לאורך זמן.

מעבר לבסיס כללי זה, מה עוד צריך לשקול?
על בסיס הניסיון שלנו בפרויקטים מוצלחים לסוגים שונים של לקוחות, שבו-בזמן פישטו וחידשו את פעילויותיהם, זיהינו 6 גורמים חשובים, שחובה לזכור אותם כאשר שוקלים את המעבר להטמעות מבוססות תוכנה.

אמינות: למערכת החדשה חייבת להיות אמינות "בדרגה תעשייתית". יש מערכות המריצות פעילויות תהליכיות מתמשכות או אחראיות לתשתית קריטית.  מקרי שימוש אלה דורשים מערכת, שתמשיך לפעול, יקרה אשר יקרה.

ניהול מקיף: מערכות בקרה תעשייתיות הן מורכבות, אך זה לא אומר, שהניהול של מערכות אלו צריך להיות מסובך. המעבר לפתרונות מבוססי תוכנה אמור לאפשר לפשט את המידיות ולאחד נקודות מבט על פעילויות המערכת, בעוד שמקבלים התראות יזומות על הציפיות מהתהליך, שעליכם לדעת אותן.

ביצועים: כדי להפיק באמת את המעבר לחומרת מדף מסחרית, חשוב, שהמערכת תעבור אופטימיזציה לשם השגת ביצועים. התוכנה צריכה להיות יעילה ביותר. כך, שלא יהיה שימוש ביותר חומרה מכפי שצריך באמת. בנוסף, למקרי שימוש רבים של בקרה תעשייתית יש דרישות שיהוי (Latency) קצר ביותר, שגם התוכנה צריכה להיות מסוגלת לעמוד בהן.

סקלאביליות-התרחבות: בהתאם לפעילות שלו, לארגון עשוי להיות אתר אחד, או אתרים רבים, שצריכים להיות מקושרים יחד. בכל מקרה יש צורך בפתרון תוכנה אחד כדי להתרחב או להתכווץ עם הצרכים והדרישות.

אבטחה: אחת הדאגות הגדולות ביותר הכרוכות בקישוריות של מיכון תעשייתי, היא אבטחה. האבטחה של המערכת לא יכולה להיות רק תוסף בחיבור מהיר, אלא חייבת להיות משולבת לתוך התשתית ולכלול תכונות אבטחה מודרניות כמו TPM וירטואלי (תקן בינלאומי עבור מיקר-בקר ייעודי, שנועד לאבטח חומרה דרך מפתחות הצפנה משולבים), אתחול UEFI (ממשק קושחה מתרחב מאוחד) מאובטח, מסדי נתונים מאובטחים ופיירוולים  לרשת, אם לציין רק אחדות מהן.

סטנדרטים פתוחים: סטנדרטים פתוחים עוזרים להבטיח פעילות בין מערכתית. זה חשוב כדי למנוע נעילה ליצרן ספציפי, ולאפשר לבחור ולאסוף את התוכנה הטובה מסוגה בה רוצים להשתמש, כאשר רוצים להשתמש בה.

מאת: ג'ף גוואן, ינואר 2018.
מנהל שיווק מוצרים בכיר בווינד ריבר

בקרה תעשייתית



 
 
Bookmark and Share