Telecom News - אורקל חשפה בישראל את בסיס הנתונים האוטונומי בענן הראשון בעולם

אורקל חשפה בישראל את בסיס הנתונים האוטונומי בענן הראשון בעולם

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> אורקל חשפה בישראל את בסיס הנתונים האוטונומי בענן הראשון בעולם
אורקל חשפה בישראל את בסיס הנתונים האוטונומי בענן הראשון בעולם
מאת: חיים חביב, 25.1.18, 17:30מריה קלוגן

אורקל ישראל קיימה את כנס ilOUG בהשתתפות מאות מפתחים, צוותי DevOps, מומחי DBA, ואנשי תשתיות ואבטחת מידע. פיתוח היכולת האוטונומית מבוסס על טכנולוגיות AI & ML. אורקל מבטיחה לארגונים, שיוכלו לצמצם את עלויותיהם עד מחצית בהשוואה ל-Amazon. בכנס הוצגה גם תכנית המפתחים החדשה של אורקל. עלייתם של המפתחים מהווה חלק משינוי עצום הקורה בעולם הטכנולוגיה.

אורקל ישראל חשפה השבוע בארץ את בסיס הנתונים האוטונומי בענן, הראשון בעולם. מדובר בשירות האוטונומי הראשון, שאורקל משיקה במסגרת תכנית רב שנתית, שנועדה להפוך את מרבית שירותי ופתרונות החברה לאוטונומיים. פיתוח היכולת האוטונומית מבוסס על טכנולוגיות AI & ML.

הטכנולוגיה הוצגה באופן מפורט במסגרת כנס ilOUG Tech Days 2018 (ארגון משתמשי אורקל בישראל), ע"י מריה קולגן, (בתמונה), מנהלת מוצר בכירה באורקל ((Master Product Manager, שהייתה שותפה לצוות פיתוח הטכנולוגיה, במסגרת גרסה 18c של Oracle DB.
 
הכנס התקיים בהשתתפות מאות מפתחים, צוותי DevOps, מומחי DBA, אנשי תשתיות ואבטחת מידע, וכלל 60 הרצאות טכנולוגיות, שהתפרסו על פני יומיים בנושאי בסיסי נתונים, ענן, פיתוח, DevOps, מובייל, ML ועוד. את ההרצאות הנחו 30 מרצים מחו"ל, חלקם בכירים באורקל העולמית. לכנס הגיעו עשרות Oracle Ace's מ-10 מדינות, מומחים עולמיים של אורקל, בהם 6 ישראלים. בנוסף, השתתפו עשרות סטודנטים לפיתוח תוכנה, כדי להכיר את הקהילה, להיחשף, לשמוע על הטכנולוגיות ואולי למצוא את מקום העבודה הבא שלהם. כנשיא ארגון ilOUG בישראל מכהן עמי אהרונוביץ', שמונה בימים אלה ל-Oracle ACE Director, הדרגה הגבוהה ביותר של ACE - מומחה עולמי של אורקל.

קולגן הציגה בפני משתתפי הכנס את היכולות האוטונומיות הייחודיות של הטכנולוגיה, ואת ההשלכות המשמעותיות של מהפכת ה-DB האוטונומי על ארגונים, על כלכלת ה-IT, על תפקידו של מנהל בסיס הנתונים הארגוני (DBA) ועוד.

באמצעות אוטומציה מלאה המבוססת על יכולות ML, בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל מפחית משמעותית את הצורך בהתערבות פיזית לצורך ניהול בסיס נתונים, ומאפשר לבסיס הנתונים לשדרג, לתקן ולכוונן את עצמו באופן אוטומטי תוך כדי פעולה.

כאשר אין עוד מקום לטעות אנוש או דרישות לבדיקת ביצועים ע"י בני-אדם, מצליחה אורקל למזער את זמן ההשבתה (המתוכנן והבלתי-מתוכנן) עד כדי פחות מ-30 דקות לשנה ומבטיחה לארגונים, שיוכלו לצמצם את עלויותיהם עד כדי מחצית בהשוואה ל-Amazon.

דוברת נוספת בכנס הייתה ג'ניפר ניקולסון, מנהלת קהילת המפתחים ומועדון ה-ACE הגלובלי של אורקל. ניקולסון השיקה בארץ את תוכנית Oracle Developer Champions החדשה, שמטרתה לקדם קהילת מפתחים, שתיהנה מהערך המוסף הטכנולוגי שיש לאורקל, גם אלה, שאינם משתמשי אורקל קלאסיים. התוכנית מקדמת תחומים כמו: Cloud, microservices, containers, DevOps, continuous delivery, open source technologies, and SQL/NoSQL databases ועוד.

לפי אורקל, עלייתם של המפתחים מהווה חלק משינוי עצום הקורה בעולם הטכנולוגיה. תכנית המפתחים של אורקל, היא אחת הדרכים, שאורקל פיתחה כדי לתמוך במפתחים העובדים על אפליקציות מודרניות, פתוחות, ו-cloud native. לצד ניקולסון הציגה בכנס גם נעם ענבר, מנהלת תחום הסטארטאפים של אורקל בישראל.
 
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share