Telecom News - שדרות הצטרפה למהפכת הערים החכמות בישראל

שדרות הצטרפה למהפכת הערים החכמות בישראל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> שדרות הצטרפה למהפכת הערים החכמות בישראל
שדרות הצטרפה למהפכת הערים החכמות בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 29.1.18, 23:30עיר חכמה

העיר הטמיעה את מערכת ניהול העיר החכמה של בזק. בעיר, שידעה עתות חירום ומצבי קיצון, הפתרון, שמבוסס על אותה פלטפורמת שליטה ובקרה של כיפת ברזל,  יספק לתושבים גם התרעה במצבי חירום. המעבר לעיר חכמה כולל, בין היתר, פריסה של 1,000 מצלמות חכמות וגם חיישנים במערכת הביוב. הותקנה גם רשת אינטרנט אלחוטית (WiFi) לגלישה חופשית ברחבי העיר.

בזק והעיר שדרות הודיעו, שלאחרונה שדרות הצטרפה למהפכת הערים החכמות בישראל. בתום תקופת הכנה, הושלמה התקנת מערכת ניהול העיר החכמה בשדרות ועד עתה הוטמעו בעיר מערכות טכנולוגיות חכמות, שמאפשרות חיסכון במשאבים ומייעלות את עבודת רשויות העיר, כולל באצטדיון הכדורגל העירוני, גולת הכותרת של העיר.  

פתרון העיר החכמה של בזק הושק לפני כשנתיים וכולל מערכות לניהול מגוון השירותים העירוניים הניתנים לתושבים, תוך התאמה לצרכים ספציפיים של כל רשות. מערכת העיר החכמה מבוססת על הפלטפורמה של mPrest, שפתחה את מערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל (חברת הבת של רפאל ו-GE).

בעיר, שידעה לא מעט עתות חירום ומצבי קיצון, פתרון העיר החכמה של בזק, שמבוסס על אותה פלטפורמת שליטה ובקרה של כיפת ברזל,  יספק לתושבים התרעה בעת מצב חירום בו יידרש פינוי מהבתים, ובשעת הצורך "יסומנו" התושבים הזקוקים לסיוע ותשלח עזרה לטובת פינויים. פתרון כזה תורם משמעותית להעלאת רמת הביטחון בעיר ומייעל את יכולות הבקרה של גורמי הרשויות.

המעבר לעיר חכמה בשדרות כולל פריסה של 1,000 מצלמות חכמות ברחבי העיר. עד כה הופעלו כ-30 מצלמות Bcam ברחבי העיר על ענן בזק לצורכי אבטחה המגבירות את תחושת הביטחון ברחובות העיר ובעתיד אף יוכלו לחזות אירועים על בסיס נתונים שנאספו.

בימים אלה מבצעת החברה שדרוג של המצלמות לשרתים התומכים ב-HD עם יכולת ביצוע אנליטיקה באופן, שיכול להתריע לרשות על סוגי הפרעות בהתאם להגדרתה. כמו כן, קיבלה העירייה תקציב לחיבור מצלמות ב-23 גני שעשועים ופארקים. 15 חיישני הצפה הופעלו בבורות הביובים, שיתריעו מראש לעובדי העירייה על תחילתה של סתימה בצנרת הביוב ובזמן אמת תוכל העירייה להוציא ביובית לשחרור הסתימה הרבה לפני שהרחובות מוצפים. בנוסף, פוזרה רשת אינטרנט אלחוטית (WiFi) לטובת גלישה חופשית ברחבי העיר לרווחת התושבים והותקנה מערכת ,GIS שתאפשר למפות את אוכלוסיית העיר, מה שיעזור לעירייה למקד את פעילותה בהתאם לכל פלח.

המערכת מאפשרת לעירייה ליהנות מכלים לניתוח מידע ותיאום בין משאבים עירוניים בזמן אמת, דבר המקל על תהליך קבלת החלטות וחיסכון בעלויות לטובת התושבים. בנוסף, תאפשר מערכת הניהול החכמה לכל אחד מההתקנים לתקשר האחד עם השני ולנהל תרחישים כדוגמת: בעת פיצוץ בצנרת, תשלח הודעת SMS לתושבי האזור הספציפי על זמני הפסקת המים ובעת קבלת התראה על התקהלות בגן ציבורי בשעות הלילה, יישלח סיור.

פרויקט חשוב נוסף, שהתרחש בשדרות, שגם בו הוטמעה המערכת החכמה של בזק, הוא אצטדיון הכדורגל העירוני, שנמצא בבנייה מזה למעלה מ-10 שנים. כשבוע לפני הפתיחה (16.1.18) האתר היה עדיין בשלבי בניה ולא הוכנו התשתיות הנדרשות לחיבור תקשורת. תוך ימים בודדים בזק פרסה את כל תשתיות התקשורת באצטדיון כולל 25 מצלמות חכמות ברזולוציית HD ואף 4K, בהתאם להנחיות משטרת ישראל.

יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק: "פלטפורמת העיר החכמה, שבזק מציעה לרשויות המקומיות, טומנת בחובה פוטנציאל עצום לניהול נכון וחסכוני יותר עבור הרשות, ולהגברת תחושת הביטחון האישי של תושביה. יותר ויותר ערים, בעולם ובארץ, עושות שימוש גדל והולך במידע ובטכנולוגיות תקשורת כדי לנהל טוב ונכון יותר את משאביהן, לייעל את פעילותן, לחסוך במשאבים ולהקנות לתושביהן תחושה של ביטחון אישי מוגבר.

שדרות היא העיר השישית במספר שמצטרפת לרשימת הערים החכמות בהן כבר הוטמעה המערכת וכעת גם תושביה יוכלו ליהנות מרמת שירות עירונית גבוהה יותר ומנוחות רבה יותר. בקרוב תוכלנה גם ערים ורשויות נוספות ברחבי הארץ ליהנות ממערכת העיר החכמה".

אלון דוידי, ראש העיר שדרות: " שדרות מתקדמת בכלל התחומים וזה אך טבעי, שניכנס לפרויקט 'עיר חכמה' יחד עם חברת 'בזק'. המטרה שלנו היא לתת את השירות הטוב ביותר לתושבים ואחד האמצעים הוא המצלמות החכמות המאפשרות לכולנו להיות שקטים, שיש מי שצופה במתרחש ושומר על הסדר הציבורי. רשת האינטרנט האלחוטית העירונית תאפשר לכולם לגלוש גם במרחב הציבורי בחינם וכמובן החיישנים בבורות הביוב, שזו מהפכה אמיתית בנושא בעיות הביוב עמן מתמודדות הרשויות המקומיות. נמשיך להתרחב ולהשתכלל בתחומי ה'עיר החכמה' ובכלל". 



 
 
Bookmark and Share