Telecom News - הושקה מעבדת מחקר חדשה בתחום הסייבר בבאר שבע

הושקה מעבדת מחקר חדשה בתחום הסייבר בבאר שבע

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> הושקה מעבדת מחקר חדשה בתחום הסייבר בבאר שבע
הושקה מעבדת מחקר חדשה בתחום הסייבר בבאר שבע
מאת: מערכת Telecom News, 31.1.18, 15:09יבמ

זאת,  במסגרת פעילות מרכז המצוינות למחקר סייבר ((CCOE בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון בנגב. המעבדה הוקמה בפארק ההייטק גב-ים נגב.

מרכז המצוינות למחקר סייבר של IBM, שפועל מזה כ-4 שנים בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון בנגב, השיק היום מעבדה חדשה ומורחבת בפארק ההייטק גב-ים נגב בבאר שבע. עשרות חוקרים יפעלו מבירת הסייבר ויהיו אמונים על מחקר ופיתוח פתרונות אבטחה לטובת לקוחות החברה ברחבי העולם.

פעילות המחקר של IBM בישראל מתבצעת במעבדת המחקר בחיפה, שהיא מרכז המחקר הגדול ביותר של IBM מחוץ לארה"ב. מרכז המצוינות למחקר סייבר הוא השלוחה הדרומית של מעבדת המחקר.

את המעבדה החדשה חנך מארק ואן זדלהוף (Marc van Zadelhoff) המנהל הכללי של חטיבת האבטחה העולמית של IBM בטקס במעמד ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', מנכ"ל IBM  ישראל דניאל מלכה, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי וראש מרכז המצוינות למחקר סייבר של יבמ בבאר שבע ד"ר ירון וולפסטל.

במרכז המצוינות מתבצעים מחקרים הממוקדים בהיבטים שונים של אבטחת מידע בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון, לקוחות החברה וגופים שונים בתעשיית הסייבר הישראלית. בפעילות המחקר שותפים חוקרים ומפתחים מיחידות שונות בחטיבת האבטחה הפועלים מישראל וביניהם: טראסטיר המתמחה בפתרונות אבטחה לגופים פיננסים, גארדיום המספקת פתרונות אבטחה למאגרי מידע ומערכת QRadar - פלטפורמה לאיסוף, ניתוח ותיעדוף אירועי אבטחה לרוחב הרשת הארגונית.

בין היתר, מתבצעים במרכז מחקרים בתחום גילוי Insider Threats כדי למנוע כשלי אבטחה, שמקורם במשתמשים ארגוניים, מחקר ופיתוח של אלגוריתמים ביומטריים לשיפור יכולות אימות זיהוי משתמשים וטכנולוגיה המזהה ומנתחת פוגעני רשת (botnets) המבצעים התקפות והונאות מאורגנות.

תחום נוסף בו מתמקדים החוקרים בישראל הוא אבטחת רשתות של כלי רכב מקושרים (connected cars). כמו כן, עוסק המרכז במחקר ופיתוח תוכנה לאבטחת מסדי נתונים וטכנולוגיות חדשות לזיהוי נוזקות ותבניות חריגות של התנהגות מערכות, לצורך גילוי מוקדם של איומי אבטחה בנקודות הקצה (מחשבים ניידים, טלפונים חכמים וכד').

רוביק דנילוביץ': "IBM היא שותפה מרכזית בקידומה של באר שבע כבירת הסייבר הלאומית. הרחבת פעילות המעבדה והמעבר לפארק ההייטק גב-ים נגב היא בשורה משמעותית לפיתוח הדרום. כולי תקווה, שחברות טכנולוגיות נוספות תלכנה בדרכה של IBM ותבססנה את פעילותם בעירנו".

ד"ר ירון וולפסטל: "אנו משתפים פעולה עם טובי החוקרים באוניברסיטת בן גוריון, אנליסטים, לקוחות החברה וגופי מחקר ופיתוח של החברה הגלובלית, וכך נוצרת הפריה הדדית ייחודית המאפשרת פיתוח מהיר של תוצרי מחקר איכותיים להתמודדות עם איומי סייבר, והבשלתם למוצרים בקבועי זמן קצרים".  

מארק ואן זדלהוף: "במעבדת הסייבר שלנו בבאר שבע מפותחות טכנולוגיות הגנה מתקדמות, ששילובן במוצרי חטיבת האבטחה הוא בעל חשיבות רבה לפעילותה הגלובלית של החברה והשקת המעבדה המורחבת הוא אות לכך. אין לי ספק, שצוות החוקרים בישראל ימשיך לסייע ללקוחות החברה במאבק העולמי בפשיעת סייבר".

בתמונה למעלה, מימין לשמאל: מארק ואן זדלהוף, דניאל מלכה, רוביק דנילוביץ', פרופ' רבקה כרמי, ד"ר ירון וולפסטל. 
 צילום: לירון דוד.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share