Telecom News - התפתחות מאתגרת לספקי ה-OTT באירופה: "נדידת תוכן" חופשית מ- 1.4.18

התפתחות מאתגרת לספקי ה-OTT באירופה: "נדידת תוכן" חופשית מ- 1.4.18

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> התפתחות מאתגרת לספקי ה-OTT באירופה: "נדידת תוכן" חופשית מ- 1.4.18
לאחר הצלחת "שירותי הנדידה הסלולרית ללא עלות" בכל 28 מדינות ה-EU (כחצי מיליארד תושבים), ה-EU יצר רגולציה חדשה בשם Digital Single Market) DSM), שמאפשרת לכל אחד לקבל ולצפות בסמארטפון ובקווי בתכנים עליהם הוא מנוי בארץ האם שלו, גם כשהוא בנדידה בכל מדינה אחרת ב-EU. הרגולציה תשפיע על ספקי OTT כמו נטפליקס, ספקי שידורי ספורט ו-VOD.
מאת: אבי וייס, 3.2.18, 19:54DSM

בניגוד לישראל התקועה בסבך רגולטורי ("פלונטר רגולטורי") בתחום "עלויות שירותי הנדידה הסלולרית בעולם" וגם בתחום שירותי ה-OTT (טלוויזיה על רשת האינטרנט), התחומים הללו הוסדרו מזמן ב-EU וכעת עוברים שם לשלב חדש והכי מאתגר, במיוחד לספקי ה-OTT: "נדידת תוכן".

הרגולציה הזו תיכנס (כחובה) לתוקף בכל 28 מדינות ה-EU (בריטניה טרם עזבה את ה-EU) ב-1.4.18. הרגולציה הזו תקפה על כחצי מיליארד תושבים והיא תיבחן בשנית ב-2020, כדי לראות וללמוד את הלקחים מהיישום של הרגולציה החדשה הזו. 

כדי להבין את הנושא בפשטות, ניקח תושב דנמרק, שמנוי בדנמרק על שירותי נטפליקס, והוא נוסע לטייל לספרד. בספרד, אם הוא יתחבר לנטפליקס, הוא לא יוכל לראות את "נטפליקס דנמרק" (בה הוא תושב ומנוי על השירות) והוא יצטרך להירשם כמנוי לנטפליקס ספרד. כמובן, שאפשר לעקוף את המגבלה הזו ע"י שימוש ב-VPN, אבל לרוב האנשים, שאינם טכנולוגיים, זה מסובך מדי.

הסבר מלא על הרגולציה החדשה הזו והשלכותיה מצוי במסמך כאן - למתעניינים.
חומר מקצועי נוסף לתחום ה-OTT מצוי בלינקים בתחתית המאמר. 

מה המשמעות המעשית של הרגולציה החדשה?
המשמעות די דומה לרגולציה הקודמת ב-EU, שביטלה את "עלויות הנדידה הסלולרית", בעת שתושבי ה-EU נעים בין מדינות ה-EU. כך, כל לקוח של שירותי הסלולר, בעת שהוא נמצא בכל מדינה שאינה מדינת האם שלו, ישלם רק את התעריף של החבילה המקומית אליה הוא רשום במדינת האם שלו, ולא חשוב באיזו מדינה הוא נמצא כרגע. 

בתחום "נדידת התוכן" המשמעות של הרגולציה החדשה היא:
  • כל ספקי תוכן ב-OTT, שמציעים תוכן בתשלום מכל סוג, יאפשרו צפייה בתוכן הזה ללקוחות בכל מדינות ה-EU, ללא כל תוספת תשלום וללא כל מגבלה, כאילו המשתמש נמצא בארץ האם שלו ומשתמש בשירות בתשלום הזה בארץ האם שלו, למרות שהוא נמצא בארץ אחרת מארץ האם שלו.
  • כל ספקי התוכן בחינם, יאפשרו צפייה בתוכן שלהם בחינם, בכל מדינות ה-EU, בלי כל קשר למיקום של הצופים באותו תוכן. 
  • כל מחזיקי "זכויות יוצרים" בתוכן מכל סוג ב-OTT, לא יגבילו את הזכויות הללו למדינה ספציפית. 
מכאן, שספקי OTT וספקי תכנים ובעלי "זכויות יוצרים" מכל סוג, נדרשים לנקוט בכמה צעדים למימוש הרגולציה החדשה:
  • לאמת, שהלקוח המבקש תוכן הוא אכן אזרח ה-EU והוא באמת תושב קבוע של מדינה ב-EU.  
  • לאפשר לכל תושב ב-EU, שרכש תוכן ב-OTT או צופה בתוכן חופשי, לראות בדיוק את אותו תוכן וללא כל מגבלות מקומיות או איזו תוספת תשלום, בכל מדינה בה הוא נמצא, במסגרת 28 המדינות של ה-EU. 
  • לשנות את החוקים, התקנות, הרישיונות והתנאים של כל ספקי התכנים, שיש בהם "זכויות יוצרים". כך, שהמגבלות הקיימות על מקומיות ותושבות מקומית - תוסרנה והתוכן יהיה זמין באופן זהה בכל המדינות, לכל אחד, גם כשהוא בנדידה במדינה אחרת. 
מי הכי יושפע מהרגולציה הזו ומה משתמשי הקצה אמורים לעשות מ-1.4.18?
הרגולציה הזו תשפיע בעיקר על ספקי OTT דוגמת נטפליקס (וספקים מקומיים רבים של שירותי OTT בכל מדינות ה-EU), על ספקי שידורי ספורט מכל סוג שבתשלום (ספקים, שהיו מוכרים את הזכויות לצפייה בשידורי הספורט בנפרד לכל מדינה), על ספקי VoD מכל סוג ועל שירותי תוכן מקומיים הקיימים בכל מדינה ונמצאים גם ברשת האינטרנט.  

מבחינת משתמשי הקצה, הם לא צריכים לעשות דבר החל מ-1.4.18. הם לא נדרשים להוריד איזו אפליקציה או לחתום על איזה מסמך הסכמות. "הנדידה החופשית" של תכנים צריכה להיות אוטומטית ושקופה לחלוטין מבחינת משתמשי הקצה.

להערכת ה-EU, רגולציית ה-DSM (ר"ת: Digital Single Market) היא לא רק מהפכה רגולטורית, היא תיצור שווקים חדשים לתוכן ולהערכת המומחים של ה-EU, הרגולציה החדשה תוסיף כ-415 מיליארד יורו לשנה לכלכלה המשותפת של כל מדינות ה-EU ותייצר מאות אלפי מקומות עבודה חדשים במדינות ה-EU. 



 
 
Bookmark and Share