Telecom News - האם שר התקשורת "מאתרג" גם את "רמי לוי תקשורת"?

האם שר התקשורת "מאתרג" גם את "רמי לוי תקשורת"?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם שר התקשורת "מאתרג" גם את "רמי לוי תקשורת"?
לטענת גלובס, משרד התקשורת עם השר איוב קרא בראשותו "מאתרג" את הוט. זה נכון, אבל זה לא חדש ולא דרמטי (כמו שהיה בעבר). מה שהתחדש זה, שכנראה, גם "רמי לוי תקשורת" קיבל "איתרוג" מוחלט מצמרת משרד התקשורת. חשיפה ראשונה. רמי לוי תקשורת מתחרה, בין היתר, בסלקום TV, פרטנר TV ו-YES.
מאת: אבי וייס, 5.2.18, 12:34השר איוב קרא

לאחרונה, גלובס יצא בכותרת "משרד התקשורת מאתרג את הוט". זה נכון, אבל זה רק "כסף קטן" (כמה עשרות עד מאות מיליוני ש"ח), יחסית ל"איתרוג" הענק, שקיבלה קבוצת הוט בתקופת כהונתו של שר התקשורת משה כחלון, שה"איתרוג" שלו הוביל לחיסכון והכנסות של מיליארדי ש"ח לקבוצת הוט, כפי שחשפנו, בין היתר, במאמר: "חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון".

כאן "נרים את המסך" על "איתרוג" חדש ונוסף, שנוצר מחיבור עסקי של קבוצת הוט עם חברת "רמי לוי תקשורת" בגיבוי מוחלט של שר התקשורת איוב קרא (בתצלום למעלה משמאל ויחד עם מנכ"לית קבוצת הוט- טל גרנות גולדשטיין ויו"ר מנכ"ל ובעלים של "רמי לוי תקשורת", בתצלומים למטה). 

נדגים את ה"איתרוג" ב-2 תחומים, שמדברים כל אחד בפני עצמו, על ה"אפלייה החמורה" באכיפה, שנולדה מזמן במשרד התקשורת הישראלי, פרי היצירתיות של שמילה מימון (כיום מנכ"לשמילה מימון בפועל של משרד התקשורת, בתמונה משמאל) ובגיבוי (או חיפוי) של "קליקת הפרקליטים": 

1. רמת השירות של מוקד שירות הלקוחות של "רמי לוי תקשורת":
לאור פנייה של לקוחה של "רמי לוי תקשורת" (ששמה ופרטיה ידועים למשרד התקשורת וגם ל"רמי לוי תקשורת"), שנכנה אותה כאן בשם AS, פניתי ב-4.1.18 להנהלת משרד התקשורת (ואח"כ גם ל"רמי לוי תקשורת"), בשאלה הבאה:
"אודה להתייחסותכם לפניה המצ"ב כאן למטה.
********************************************************
פניתי היום יום ב'' 1.1.18 לשירות הלקוחות של רמי לוי תקשורת על מנת לעדכן את מספר כרטיס האשראי מאחר שהחל מאתמול נחסם לי הקו לשיחות יוצאות כפי הנראה עקב כרטיס אשראי, שבוטל על ידי, (אמנם הוראות הקבע נותרו על כנם וענין זה לא ברור לי עדיין).
בכל אופן - במהלך הבוקר ואף ביום קודם השארתי מס' טלפון, שיחזרו אלי משירות הלקוחות, אך עד לצהריים לא חזרו אלי. התקשרתי שוב לשירות הלקוחות לשלוחה בשם ''בירור פיננסי'' בשעה 15:34 - בתקליט נאמר כי זמן ההמתנה ארוך מהרגיל. הייתי מס' 39 בתור, נאלצתי להמתין על הקו עד 19:34 במשך 4 שעות תמימות!!!! בסביבות 19:14 הייתי כבר מס' 1 בתור.
ואז לפתע השיחה נותקה. אין באפשרותי אפילו לחזור, כיוון שכעת המוקד אינו פעיל בשעות הערב.
אשמח לעזרתכם בפרסום ובדרישה לתגובה הולמת מצד רמי לוי תקשורת להתנהלות כושלת זו.

AS".

***************************************************************************

ממשרד התקשורת לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. 
כל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובה, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב"ג ואקח טיסה ישירה למאדים... 

מ"רמי לוי תקשורת" קיבלתי את התגובה הבאה: "חשוב לציין כי זמן סבב במענה לפניית לקוח במחלקת פניות הציבור הינו 14 ימי עסקים, אנו עושים כל שביכולתנו לתת מענה מהיר ויעיל. פנייתך הועברה לנציג שיחזור אליך בהקדם".

היות ועברו 14 ימי עסקים, חזרתי והזכרתי ל"רמי לוי תקשורת", שתשובה לא קיבלתי. בינתיים עבר כמעט חודש, ותשובה - אין. כל שאקבל תגובה לעניין, אעדכן בהתאם.

אם לא די בכך, אמש (4.2.18) התקשרתי לגברת AS, והיא דיווחה לי, שהיא פתרה בעצמה את הבעיה שלה, אבל איש לא פנה אליה, לא מ"רמי לוי תקשורת" ולא ממשרד התקשורת, כדי לברר את תלונתה על התפקוד המחפיר של מוקד השירות של "רמי לוי תקשורת" כפי שהיא נתקלה מנסיונה האישי.

כלומר: ל"רמי לוי תקשורת" יש כנראה איזו "חסינות" - "איתרוג" במשרד התקשורת. לא רק להוט. בכלל, כל הטיפול של משרד התקשורת בנושא "מוקדי שירות הלקוחות" של חברות התקשורת הוא שערורייה אחת ענקית

2. איזה רישיון או רישיונות יש ל"רמי לוי תקשורת", כשהוא מספק ללקוחותיו את שירותי הטלוויזיה של הוט?
אזרח עירני, שנכנה אותו כאן בשם AB, פנה למשרד התקשורת בשאלה הבאה:
"מה הסיווג של רמי לוי TV ואיזה רישיון קיים ברשותו בשירותי הטלוויזיה?"     

תגובת משרד התקשורת: "בהמשך לפנייתך להלן, אבקש להשיבך, שרמי לוי TVאינו בעל רשיון על פי חוק התקשורת. נושא שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט נמצא בימים אלה בעבודה של המשרד, בהמשך להמלצות ועדות מקצועיות ובהן המלצות הועדה לאסדרת הרגולציה על שוק השידורים (ראה בפרק 2 לדו"ח הועדה)".

האזרח AB לא נרגע מהתשובה הזו וחזר ושאל: "תודה על מענה בנושא רמי לוי, אך תשובה על שאלה בנושא מה סיווג - ההגדרה של רמי לוי TV לא קבלתי. אשמח לדעת, כי לא מובן הכיצד חברה ללא רישיון על פי חוק התקשורת יכולה להפיץ שידורים טלוויזיה". 

תגובת משרד התקשורת: "איננו מוצאים להוסיף על האמור בתשובתנו. ככל שבידך מידע לפיו חברה כל שהיא פועלת בניגוד לחוק התקשורת, באפשרותך להעבירו לידי המשרד".

אם לא הצלחתם להבין את תשובות משרד התקשורת, אתם לא לבד. גם אני לא הצלחתי להבין. 

לכן, שלחתי בדחיפות את השאלה הבאה לשר התקשורת, לחברת "רמי לוי תקשורת", למועצת הכבלים והלוויין ולצמרת משרד התקשורת: 
"בתשובת משרד התקשורת המצ"ב נכתב: "רמי לוי TVאינו בעל רישיון על פי חוק התקשורת".
לפי איזה חוק, תקנה, סעיף ברישיון (רישיון כלשהו) שירות "רמי לוי-TV" פועל?
הרי על פי חוק התקשורת סעיף 6י (א)(1) "רישיון לשידורי כבלים, לרבות זכות מהזכויות המוקנות בו, אינו ניתן להעברה, לשעבוד או לעיקול", אלא באישור מיוחד מהשר בתנאים הקבועים בחוק.
לפי דברי משרד התקשורת עצמו, לרמי לוי TV אין שום רישיון לשידורים מכל סוג, גם לא ל-VOD, וברישיון של הוט בפרק ג' ברישיון מוגדר מתי הוט יכולה "להיעזר באחר לצורך ביצוע הרישיון", ולא מצאתי שום החלטה בעניין הזה.
מה המשרד עושה בנדון?".

ממשרד התקשורת (וגם מהאחרים) לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. כל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב"ג ואקח טיסה ישירה למאדים... 

לא צריך לחפש בגוגל או להפעיל בלשים כדי לגלות איך נולד "האיתרוג" הכפול של קבוצת הוט ביחד עם חברת "רמי לוי תקשורת" (שהיא אינה "חברת בת" או "מותג הבית" של הוט, אלא חברה נפרדת שנדרשת לרישיון, כדי להפיץ שירות תקשורת של חברת תקשורת אחרת), התמונות הבאות מדברות בעד עצמן ושר התקשורת איוב קרא בעצמו דאג להפיץ אותן (מתואר גם בהרחבה במאמר: "השר איוב קרא (פעם שנייה תוך יומיים) "נותן חסות" לשירות ללא רישיון".
השקת השירות

השר איוב קרא



 
 
Bookmark and Share