Telecom News - כיצד לפתח שרת לאפליקציה ממש במהירות? חשיפה ראשונה ובלעדית!

כיצד לפתח שרת לאפליקציה ממש במהירות? חשיפה ראשונה ובלעדית!

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> כיצד לפתח שרת לאפליקציה ממש במהירות? חשיפה ראשונה ובלעדית!
כיצד לפתח שרת לאפליקציה ממש במהירות? חשיפה ראשונה ובלעדית!
התשובה הכי קצרה לשאלה הזו: השילוב בין Pro FileMaker ל-api.all. מה זה? בעלי רעיונות, יזמים ומפתחים יוכלו לגלות זאת היישר מפיו של היזם ומפתח השיטה, בכנס מקצועי (בחינם), שבו הגישה החדשנית הזו תיחשף לראשונה. הסרת מכשול השרת תאפשר לסטארטאפים רבים יותר לפתח מוצר ראשוני במהירות ובקלות. הרישום בעיצומו.

מאת: אלי סוויד, 6.2.18, 13:10אלי סוויד
 
כמי שעוסק בפיתוח אפליקציות, אני שומע שוב ושוב טענה דומה מפי יזמים רבים: ״איך יכול להיות, שהפיתוח כל כך יקר וממושך, כשמדובר בסך הכל בלוגיקה פשוטה?״ או בניסוח אחר: ״למה לוקח הרבה זמן לפתח שרת, שעושה משהו, שאפשר לעשות באקסל?״…
 
זה נכון לאפליקציות פשוטות ומסובכות כאחד. גם כאשר הקליינט (Client) - כלומר, אתר ה-Web או האפליקציה - הופכים קלים ומהירים יותר לפיתוח, השרת (Server) אינו כזה.
 
כשנכנסים מעט יותר לעובי הקורה, רואים, שהבעיה חמורה אף יותר. לא זו בלבד, שפיתוח השרת קשה וממושך, מפתחי שרתים קשים לגיוס ויקרים ביותר להעסקה.
 
קודם לכל: מה עושה השרת? ובכן, הוא במידה רבה ״המוח״ של האפליקציה. משתמשי האפליקציה מבצעים פעולות, כאשר כמעט כל פעולה גורמת לקריאה לשרת, שמתארח בדרך כלל בענן.
 
השרת מתעדכן בפעולות המשתמשים, מעביר ביניהם הודעות, ולמעשה, מהווה את הבסיס העיקרי למה שנהוג היום לכנות ״אפליקציה״, תוכנה, שללא קשר לאופי השימוש בה, שונה מהותית מתוכנות מקומיות מהסוג ״המיושן״, כמו "מעבד תמלילים" למשל.
 
כאשר אנו דנים בשרת לאפליקציה טיפוסית, יש להבחין בין 3 חלקים עיקריים.
החלק הראשון הוא בסיס הנתונים, שם מאוחסן המידע ומשם הוא נשלף בפקודות פשוטות - CRUD, או ראשי התיבות באנגלית של ״צור״, ״קרא״, ״עדכן״ ו״מחק״. ברמה הבסיסית קל למדי לעצב בסיס נתונים - יש להגדיר את שדות המידע וסוגיהם, להגדיר את הקשרים בין סוגים שונים של מידע (למשל, משתמש ומספרי הטלפון שלו), ולקבוע את מבנה הדו״חות.
 
החלק השני בשרת הוא מה שנהוג לכנות ״הלוגיקה העסקית״ - כלומר, פעולות מורכבות יותר מקריאה/כתיבה כשלעצמן. למשל, איתור מסעדות העונות לתנאים, שהציב המשתמש, ומצויות בסביבתו. כדי להחזיר תשובה לקריאה כזו, על השרת לקבל את מיקום המשתמש ואת תנאי החיפוש, ולבצע כמה פעולות לוגיות - שבסופן נשלח למכשיר קובץ מידע, שמכיל את פרטי המסעדות, ממויינות על פי מרחקן מהמשתמש.
 
המרכיב השלישי בשרת הוא הממשק המאפשר לאפליקציה לתקשר עמו. ממשק זה מכונה API, ומורכב בדרך כלל מסדרה של שירותים כגון ״עדכן פרטי משתמש״ או ״הצג פיד״. האפליקציה שולחת קריאה לשירות, שמורכבת מפרטי זיהוי ופרמטרים, והשרת משיב.
 
אז למה בעצם זה כל כך מסובך?
כפי שאותם היזמים אומרים, ברוב האפליקציות הפופולריות, הלוגיקה ובסיס הנתונים פשוטים מאוד. אין שום דבר מסובך ברשת חברתית או אפליקציית צילום.
 
התשובה היא, שכלי פיתוח השרתים המצויים בשוק דורשים ידע לא מועט בתכנות. הם מורכבים, במקרים רבים חלקיהם (בסיס הנתונים, הלוגיקה, ה-API) מנותקים זה מזה ודורשים פיתוח בנפרד. נדרשות כמה וכמה שנות ניסיון כדי לפתח שרת, שיפעל ללא תקלות, וגם אז בדרך כלל לוקח זמן לא מועט, עד שכל הבאגים נפתרים.
 
ב-TLV Generator פתרנו בעיה זו באמצעות שימוש בתוכנתFileMaker Pro  מבית Apple (filemaker.com) תוכנה זו, שמעודכנת ומשופרת בידי אפל כבר משנות ה-90, מאפשרת הקמת שרת במהירות ובפשטות. היא מכילה בסיס נתונים יחסי ושפת סקריפטינג חזקה. יישומי FileMaker מפותחים בערך ב10%-20% מהזמן הדורש פיתוח קונבנציונלי, וכמות הבאגים נמוכה בהרבה - בשל האופן המובנה בו מבוצע הפיתוח.
 
הסיבה, שעד כה לא נעשה שימוש בכלי זה לשם פיתוח שרתים לאפליקציות, הייתה בעיקר חסרון מרכיב קריטי – ה-API, או הממשק אליו מתחברת האפליקציה כדי לפנות לשרת. את המרכיב החסר מספקת api.all  (apiall.net), כלי תוכנה, שפותח במסגרת הגנרטור ומאפשר הקמת API לכל סביבת שרת, לרבות FileMaker, בתוך דקות בודדות.
 
הסרת מכשול השרת תאפשר לסטרטאפים רבים יותר לפתח מוצר ראשוני, במהירות רבה יותר ובקלות רבה בהרבה.
 
במפגש (ללא עלות), שיתקיים במשרדי הגנרטור (במגדל שלום בת"א),ב-12 לפברואר 2018, נדגים כיצד ניתן להקים שרת לאפליקציה פשוטה בזמן קצר להפליא, וננחה את המשתתפים באירוע המקצועי הזה, כיצד ניתן לפתח שרת כזה בעצמם - באמצעות השילוב בין FileMaker ו-api.all.
 
לרישום לאירוע: כאן.  

מאת: אלי סוויד, מייסד משותף ו- CTO ב-TLV-Generator
 
API.ALL



 
 
Bookmark and Share