Telecom News - האקדמטון 2018 עבור ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי התקיים במודיעין

האקדמטון 2018 עבור ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי התקיים במודיעין

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> האקדמטון 2018 עבור ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי התקיים במודיעין
האקדמטון 2018 עבור ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי התקיים במודיעין
מאת: מערכת Telecom News, 7.2.18, 19:20האקדמטון
 
איך הופכים חלום של אלפי ילדים עם אוטיזם בארץ למציאות תוך 24 שעות? - במהלך חדשני בעולם היזמות החברתית בארץ בשת"פ בין חילונים לדתיים. אילו פתרונות פותחו?
 
האקתון לפתרון צרכים לאוכלוסיה, בליווי מנטורים מתחומי ההייטק והאוטיזם התקיים ביוזמת אקדם למען ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במודיעין ב-5-6.2.18. באמצעות 80 תלמידים במסלול טכנולוגי-מחשובי מבית הספר התיכון הממלכתי עירוני ב' וישיבה התיכונית בני עקיבא במודיעין.
 
את האירוע ליוו 30 מנטורים מתעשיית ההייטק ומגופים כמו יחידת אופק של חיל האויר, רשות החדשנות, 8200, ראש עיריית מודיעין, העמותה לילדים בסיכון, וההסתדרות הלאומית. חבר 6 השופטים כלל יזמי טכנולוגיה, אנשי מקצוע מתחום האוטיזם, מנהלים במשק,  מנהלת בית הספר ויו"ר עמותת אקדם.
 
זה היה האקתון בו בני נוער נרתמו לטובת פיתוח פתרונות לצרכים מיוחדים ואוטיזם בפרט, שהוליד יוזמות משמעותיות להמשך שיתופי פעולה בין משקיעים, תלמידים ובית אקדם במודיעין, שמשלב אוטיסטים בפעילותו.
 
בשונה מהפורמט הקבוע של האקתון, 3 מהפיתוחים ימשיכו לפיילוט בבית אקדם,  בזכות שעות התנדבות בקהילה מצד תלמידי בית הספר ובזכות נכונות של מספר ארגונים להשקיע בפיתוחים נבחרים.
 
יוזמת האירוע הייתה רונית מרציאנו, רכזת מגמת מדעי המחשב ב-2 התיכונים, והמפיק היה אוראל אלימלך, מייסד אינטרבלוג, שמפיק אירועי חדשנות כדי להכשיר את הדור הצעיר למקצועות העתיד. הוא ימשיך ללוות את הפרויקטים לכדי מימוש.
 
אוראל: "פורמט האירוע מאפשר לנו לקחת את כל היחידות, שנלמדו ושהתנסו בהן התלמידים לאורך השנה ולהביא אותן לידי מימוש בזמן קצר ובתוצאה מרשימה. במקרה הזה מדובר גם בהשפעה חברתית על חיים של אלפים. במהלך האירוע נחשפים התלמידים לדמויות מפתח מהתעשייה, שומעים סיפורים על הצלחות וכשלונות ולומדים בעזרת הידיים איך בונים סטארטאפ, כל זה ב-24 שעות בלבד".
 
פיתוחים לדוגמא:
אפליקציה לשעון חכם שמאפשרת לילד לסמן למטפל שהוא זקוק לסיוע.
 
משחק במציאות מדומה VR הממחיש בגוף ראשון איך זה מרגיש להיות ילד עם אוטיזם. המשתמש מתמודד עם הצפה חושית של צלילים, אורות, תנועה וצבעים. הפיתוח יסייע להקמת מרכז וירטואל ריאליטי בבית אקדם, שהעמותה בשלבי גיוס ראשונים לפיתוחו.
 
משחק חברתי המאפשר לשחקן לייצר מנגינה ולשחקן אחר במקביל לצייר ציור ופועל על עיקרון הסינסתזיה. הוא יאפשר לבעלי אוטיזם המתקשים בחיברות לתקשר באמצעות האומנות.
 
בניית משפט ב-3 שלבים פשוטים, עבור מי שמתקשה בתקשורת.
 
הצוותים השתמשו בשעון חכם, קסדת מציאות מדומה, אפליקציות אנדרואיד, ענן  וטכנולוגיות רבות אחרות. מרצה העביר במהלך הלילה הרצאה על פשיעת סייבר, ביטקוין ושכפול .DNA

האקדמטון
 
האקדמטון

 



 
 
Bookmark and Share