Telecom News - "חוכמת המונים"-פרויקט מו"ח-מוני אנרגיה חכמים של חברת החשמל-הדור הבא

"חוכמת המונים"-פרויקט מו"ח-מוני אנרגיה חכמים של חברת החשמל-הדור הבא

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> "חוכמת המונים"-פרויקט מו"ח-מוני אנרגיה חכמים של חברת החשמל-הדור הבא
"חוכמת המונים"-פרויקט מו"ח (מוני אנרגיה חכמים) של חברת החשמל-הדור הבא
מאת: מערכת Telecom News, 14.2.18, 15:12מו"ח

פרויקט טכנולוגי חדשני של חברת החשמל: בימים אלה מתחיל רישות המדינה ב"מוני אנרגיה חכמיםבטכנולוגיה מתקדמת, שמאפשרת לצרכנים לעקוב אחת ליממה אחר נתוני צריכת האנרגיה שלהם ע"י אפליקציה סלולרית. מודיעין היא העיר הראשונה (כעיר שלמה), שנבחרה ליישום הפרויקט.
  
פרויקט מו"ח של חברת החשמל קורם עור וגידים, ובימים אלה חברת החשמל מתחילה לרשת את ישראל במוני אנרגיה חכמים (מונים אלקטרונים מתקדמים). המונים פועלים באמצעות טכנולוגיית שידור נתונים,PLC  שמאפשרת שידור נתונים על גבי קווי חשמל ולא באמצעות רשת אלחוטית.
 
לראשונה, חברת החשמל לא רק מקבלת נתונים מהלקוחות, אלא באמצעות המונים החכמים תספק נתונים ללקוחות באמצעות אפליקציה סלולרית ייעודית. אחת ליממה, יוכלו לקוחות החברה לקבל נתוני צריכה ועלויות קיימות, להעריך כמה צרכו ולקבל חתכים של צריכת האנרגיה ברמות שונות ומפורטות המעניינות אותם והשוואות צריכה מול סביבתם ובכך ינהלו באופן נכון ונבון את צריכתם.
 
עבור  לקוחות ציבוריים, בעיקר עיריות, המונים החכמים יהיו כלי, שיאפשר לנהל טוב יותר את צריכת האנרגיה בעיר.
 
פריסת המונים החכמים תחל במודיעין, ובהמשך תרשת החברה שכונות בנתניה, באר שבע, ירושלים וערים נוספות. בשלב ראשון מתוכננים התקנת 200 אלף מונים ברחבי ישראל עד 2020, וזהו השלב הראשון בתוכנית לפריסה ארצית.
 
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "מדובר בפרויקט חדשני, שמהווה צעד נוסף בתפיסה של החברה, שמבקשת לשים את הלקוח במרכז ולאפשר לו התנהלות חכמה ואחראית בצריכת החשמל. המונה החכם מהווה חלק מתהליך ההתקדמות של חברת החשמל בתחום הרשת החכמה, הבית החכם והעיר החכמה, כדי לשפר את הביטחון האנרגטי והקיימות האורבנית".
 
עדכון 19.2.18בעקבות רצונה של ממשלת בריטניה להפוך את כל הבתים במדינה לבתים חכמים, מזהירה סוכנות המודיעין GCHQ, שהחלטה זו עלולה לחשוף את התושבים למתקפות סייבר. הממשלה מעוניינת להתקין בכל משק בית מונה חכם, שיחליף את מוני הגז, המים והחשמל (telegraph).



 
 
Bookmark and Share