Telecom News - עוד תרגיל בלתי חוקי (הפעם של סלקום) בעניין נטפליקס נגמר מהר, ואולי לא?

עוד תרגיל בלתי חוקי (הפעם של סלקום) בעניין נטפליקס נגמר מהר, ואולי לא?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עוד תרגיל בלתי חוקי (הפעם של סלקום) בעניין נטפליקס נגמר מהר, ואולי לא?
דווקא כעת, שכל המדינה וכלי התקשורת עוסקים בפרשיות הלא בדיוק חוקיות סביב בזק, החליטה סלקום, שגם היא יכולה לצפצף על חוקי מדינת ישראל ולעשות "מה בראש שלה", כי ממילא משרד התקשורת כרגע לא קיים... התרגיל הזה נגמר די מהר, עם החשיפה. עדכון חשוב בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 22.2.18, 12:38נטפליקס

לא די ששירותי ה-OTT בישראל הם ללא רישיון ובניגוד לחוקי התקשורת, באופן ספציפי שירותי נטפליקס הם מחוץ לכל רישיון וחוק (למה? מוסבר כאן), ובדיוק זה הזמן, שסלקום מחליטה "לעשות מה בראש שלה" כי אין כעת דבר כזה הנקרא משרד התקשורת הישראלי...

לכן שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לסלקום:
"מצ"ב (כאן) החשיפה של גלובס בעניין שירות נטפליקס דרך סלקום.
האם זה נכון?
על פי איזה רישיון או היתר או הרשאה זה נעשה?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקב תגובה, אעדכן בהתאם.

בכל מקרה, התרגיל הזה נגמר מהר מאוד. ממש עם החשיפה (כפי שנחשף בגלובס). חברת נטפליקס הודיעה, שהמבצע של סלקום אינו מקובל עליה.

המשמעות היא, שסלקום תיאלץ לעצור את המבצע. כפי שפורסם הבוקר ב"גלובס", סלקום יצאה במבצע סבסוד של 30 ש"ח לחודש ללקוחות שלה הרוצים לצפות בנטפליקס. היא עושה זאת ע"י החלפת ממיר ללקוח, שמעוניין בכך, לממיר של שיאומי, שהיא משווקת, או שהיא מבקשת מהלקוח לשלוח לה חשבונית של נטפליקס, כאשר הוא מזמין ישירות את השירות. לפיכך, הודיעה נטפליקס בהודעה רשמית שרק פרטנר רשאית כרגע לשווק את נטפליקס בישראל ושהיא חוקרת את העניין.

הפרשה הקטנה הזו ממחישה שוב את הצורך האקוטי בהקמת "רשות לתקשורת" עצמאית וחזקה בישראל.

אורי אולניק ז"ל, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת, הכין (ביחד עם הלשכה המשפטית ועוד מומחים מהמשרד) הצעת חוק מלאה להקמת "רשות לתקשורת". אורי אולניק הכין את כל התשתית הרגולטורית והחקיקתית להקמת רשות לתקשורת (כאןכאןכאן וכאן).

אולם, שרי התקשורת (עד עצם היום הזה) לא מעוניינים ליישם את הרפורמה החיונית הזו, ש
אורי אולניק חתום עליה. אורי אולניק היה מנכ"ל, שראה למרחקים ורק טובת עם ישראל עמדה לנגד עיניו, מה שהוביל אותו להכין את כל התשתית למעבר ל"רשות לתקשורת", כנעשה בכל העולם המערבי. אך הוא לא זכה לראות את התכנית הזו מתגשמת בימי חייו וחבל. "פרשות בזק" מלמדות אותנו כמה היה חשוב לשמוע לו וליישם את הצעת החוק שלו, שעדיין ממתינה לחקיקה.   

עדכון 22.2.18, 17:15: על פי הדיווח ששלח לנו אחד מהקוראים במייל האדום, המבצע, נכון לשעת קיום הצ'ט עם סלקום להלן (15:43), עדיין נמשך, למרות הודעת נטפליקס מהבוקר על ביטולו:
סלקום - נטפליקס

ההסכם המלא של סלקום עם מנוייה בנושא זה מצוי כאן והוא מדבר בעד עצמו.

בתגובה שסלקום שלחה לכמה כלי תקשורת (לא לנו) נאמר: "מסלקום נמסר בתגובה, "המבצע נמשך החברה פועלת על פי החוק"." כנראה שמדובר על החוקים של החלל החיצון. בישראל אין חוקים כאלה, אלא אם חוקי הג'ונגל, שסלקום המציאה לעצמה, הם החוקים בישראל... 



 
 
Bookmark and Share