Telecom News - יו"ר הרשות השנייה שמאלוב ברקוביץ: הופכים הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות

יו"ר הרשות השנייה שמאלוב ברקוביץ: הופכים הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> יו"ר הרשות השנייה שמאלוב ברקוביץ: הופכים הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות
יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ: "הופכים את הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות"
מאת: מערכת Telecom News, 26.2.18, 19:10יוליה שמאלוב ברקוביץ'

דיון סוער בכנסת: ח"כ איתן כבל: "משרד התקשורת חייב לטלטל את השוק לפני שנגיע לשוקת שבורה". האוצר: "מעורבות הרגולטור בתכנים ובפרסומות תצומצם. התוצאה תהייה הוזלת מחיר חבילת השידורים לצרכן".

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, החלה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים), שעוסק בתיקונים לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ותיקונים לחוק התקשורת, שנועדו להקל על הרגולציה בשוק השידורים בעקבות המעבר מזיכיונות לרישיונות.

שירה גרינברג, סגנית הממונה על התקציבים באוצר: "ב-2016 עמדו הכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית על 3.7 מיליארד ש"ח והכנסות מפרסומות בשוק הטלוויזיה באותה שנה עמדו על 1.4 מיליארד ₪. הוט מחזיקה ב-51% מהשוק, יס ב-38%, סלקום ב-10% ופרטנר ב-2%".

רעיה עדני, רכזת תקשורת באגף התקציבים: "ההצעה תתאים את הרגולציה לעולם תחרותי, שבו הלקוח קובע ויש לו חלופות. כיום יש רגולציה על כל מבצע לצרכן ועל כל ערוץ שעולה, שאינה מתאימה לעולם תחרותי ודינמי ולכן צריך לצמצם את מעורבות הרגולטור בתוכן המשודר ובתוכן הפרסומות ואנו מאמינים, שהתוצאה תהייה הוזלת חבילות השידורים לציבור ועידוד התחרות".

איתן כבל: "הרפורמה הזו היא חצי כוח מנקודת המבט של הצרכן, ואסור שנמצא את עצמנו במצב, שאנו מחליפים את השם של 'חבילת היסוד' בשם אחר. החבילה הזו היא אחד הבלופים הכי גדולים, שפגעה בצרכנים, וצריך להעביר אותה מהעולם ואסור שנקבל עוולה גדולה יותר".

יריב הורוביץ, במאי: "נפגשתי בשבוע שעבר עם 40 במאים המייצגים 100% מהתעשייה. מבחינתם הם לא מצליחים להתפרנס ואפשר לסגור את העסק ממילא".

כבל: לא אאפשר שום פגיעה ביוצרים".

הורביץ: "גם אם לא תהייה פגיעה, הבמאים לא מצליחים להתפרנס. מורידים אותנו לזנות. ניסינו לדבר עם פילבר וזה בכלל לא עניין אותו".

אסף אמיר, נציג המפיקים: "אין שום דבר, שפועל לטובת האזרח צופה הטלוויזיה".

איתמר מימון, מנכ"ל אקט: "בהתייחס לפרשיות האחרונות, שנחקרות בימים אלה, ימים קשים עוברים על שוק התקשרות כשאנו מבינים מה היה האינטרס של המשרד בשנים האחרונות, והמצב הזה ממשיך עם סיוע רק לתאגידים ולטייקונים. כל אלה, שיש להם לוביסטים יושבים פה רגועים. מה שקורה במסדרונות בתי המשפט צריך להדליק לכולנו נורה אדומה".

יו"ר ועד עובדי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מתחה ביקורת על הכוונה לסגור את מרכז השידור והבקרה וציינה, שהרשות כבר התייעלה ופיטרה 30 עובדים, ועל הכוונה להוריד פיקוח על פרסומות שלדבריה זה נוח למשדרים אבל פחות נוח לציבור.

מימון שמילה, המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת:  "מרכז הבקרה הוא צוואר בקבוק וכשהוא נופל כל השידורים נופלים. היום הערוצים, גם התאגיד, רוצים להעביר את השידור ישירות להוט ויס ולחסוך עלויות. ההצעה עברה בממשלה וכל המשרדים מחויבים לה, ולוועדת פילבר היו שותפים אנשים ראויים רבים, שלא ניתן להטיל בהם דופי".

כבל: " לא ניתן להתעלם מאווירה והמעשים, שבימים אלה פותחים מהדורות, יש לשמור על כבודם של נציגי הממשלה".

יוליה שמאלוב ברקוביץ', (בתמונה למעלה משמאל), יו"ר מועצת הרשות השנייה: "אני תוהה, מה יקרה כשבשעה 5 בערב תשודר פרסומת סקסיסטית, שילדים בני 10 יצפו בה והרשות לא תוכל לפקח עליה. הפרק הזה הוא פרק איום ונורא ואני לא מבינה את הבהילות של הממשלה להביא אותו בחוק ההסדרים. צועקים כותרות על פתיחת השוק ומצד שני מטילים רגולציה כלכלית קשה, פוגעים ביוצרים ובערכים, שעליהם אמורה להיות מושתת רגולציה. האוצר רואה כסף ולא ערכים.

ראינו את מה שקרה לעדן בן זקן ובמקום לחשוב על הרגולציה הנדרשת באינטרנט הופכים את הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות".

 גרינברג: "בושה וחרפה, שכך מדברת יו"ר הרשות ומטעה את הוועדה".

כבל: "הלוואי והייתה פה מהפכה אמתית. אם השר רצה להיטיב באמת ולהקל על הערוצים הוא יכול היה לוותר על החובות של הגופים השונים למדינה. שם נמצא הכסף האמתי ולא בעור יצירה כזו או אחרת. המדינה פיצלה את הערוצים אבל לא התמודדה עם זה כמו שצריך, וזה עלול להביא לכאוס, שירסק את השוק. באשר למרכז השידור אני דורש לדעת מה המשמעות של סגירתו ולא אאפשר, שעובד אחד יפוטר. בשורה התחתונה נדרשת טלטלה בשוק ואם זה לא יקרה נמצא עצמנו בפני שוקת שבורה".



 
 
Bookmark and Share