Telecom News - להיערך לחדשנות

להיערך לחדשנות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> להיערך לחדשנות
להיערך לחדשנות
מאת: ג'ים וויטהרסט, 27.2.18, 11:27ג'ים וויטהרסט

על חברות לבחון את התרבות הארגונית שלהן. כך, שתוכלנה לחדש באופן טוב יותר ולהתאים עצמן טוב יותר לשיבוש.

בימים אלה, החדשנות שולטת. כמעט כל הארגונים מחפשים דרכים טובות ומהירות יותר כדי ליצור רעיונות חדשים, שישמרו אותם בחזית הטכנולוגיה. אך העידן של טרנספורמציה דיגיטלית בו אנו חיים, הוא גם עידן מלא בשיבוש (disruption).

כל העסקים של חברה או ארגון, כל השוק שלה/שלו, עלולים להשתנות בין לילה  ואף להפוך למשהו, שאותו אפילו לא צפו שיגיע.

הסתכלו על אמזון, במקור מוכרת ספרים מקוונת, שמתחילה עכשיו לשבש את תחומי המזון, הבידור והבריאות. זה גורם לתהות איזה תחום יהיה הבא ברשימה שלה.

המציאות היא, שלא ניתן לתכנן את הדרך סביב שיבוש. אי אפשר לחזות את העתיד, מפני שהודות לטרנספורמציה דיגיטלית גדלה מהירות השינוי והחדשנות מהר מאי פעם. במרבית ההקשרים, בעולם בו אנו חיים היום, התכנון של צעדי ביצוע ספציפיים כבר אינו קיים. הוא איטי מדי, גדוש מדי בטעויות ומוגבל מדי בראייתו ככלי יעיל לקידום פעולה.

במלים אחרות, עד שמכינים תכנית, היא כבר חסרת כל טעם. במקום לבזבז זמן על פיתוח אסטרטגיות וביצוע תכניות עבור מה שאיננו יכולים לחזות, חשוב יותר לצייד את הארגונים בכישורים הנכונים כדי להצליח בתוך שינויים ותנודתיות מהירים.

השיבוש יגיע ללא קשר למה נעשה ומהר יותר מכפי שאפשר לדמיין זאת. האם תעשיית הטלקום תהיה הבאה בתור?

אבחן שאלה זו בהקשר של הדרך בה ארגונים מלבים את אש החדשנות תוך שהם מגינים על עצמם מפני שיבוש. חלק מרכזי של המסר הוא: שבעוד אין זה סוד מה מניע שיבוש – חדשנות דיגיטלית, יש פחות תשובות סביב איך אפשר להגן טוב יותר נגד שיבוש תוך שמירת יתרון תחרותי.

למה אני כמנכ"ל של חברת טכנולוגיית קוד פתוח בענן מדבר על טלקום? התשובה טמונה בכך, שעולם החדשנות מונע ע"י הקהילה ומבוסס על קוד פתוח, שהוא כוח מניע מאחורי רבות ממגמות-העל, שאנו רואים בטכנולוגיה. תעשיית הטלקום, כמו רבות אחרות, נמצאת בצומת מרכזית, כאשר ספקי שירותי תקשורת רבים משנים ומחדשים את עצמם כדי לספק שירותים חדשים.

הטכנולוגיה החדשנית היא תוצר של תרבות ארגונית הנותנת את היכולת להתאים ולהגיב עם התעוררותו של שינוי משבש. המודל לעבודה ברחבי קהילות קוד פתוח רבות, מאפשר לשגשג כאשר מגיעה תפנית טכנולוגית חדשה.

זה מאפשר בניית יכולת שינוי לתוך התרבות הארגונית ופיתוח נקודת מבט רחבה על היכולות הארגוניות הדרושות עבור הצלחה ושגשוג בעולם המשתנה ללא הרף. זה מסר שחברות מכל תחום צמאות לו, כולל אלו בתחום הטלקום.

מאת: ג'ים וויטהרסט, פברואר 2018.
נשיא ומנכ"ל רד האט
 
 
 
הגנרטור



 
 
Bookmark and Share