Telecom News - יו"ר ועדת הכלכלה דורש מהממשלה להסדיר שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט

יו"ר ועדת הכלכלה דורש מהממשלה להסדיר שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> יו"ר ועדת הכלכלה דורש מהממשלה להסדיר שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט
יו"ר ועדת הכלכלה כבל דורש מהממשלה להסדיר את שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 27.2.18, 22:55OTT

 כבל: "העידן הזה שלא חלה שום רגולציה על המשדרים באינטרנט (השחקנים הם  סלקום, פרטנר ועוד כמה קטנים, וגם הספקים הוותיקים הוט ו-YES פועלים בתחום) חייב להסתיים לאלתר. יש לתת את הדעת על חבילת הבסיס בכבלים ובלוויין. החבילות הללו צריכות להיות מחולל תחרות". התחרות העתידית היא מול נטפליקס, יוטיוב, אמזון, אפל וגוגל. עוד מהומות בדיון בכנסת.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים), שעוסק בהקלת הרגולציה בשוק השידורים בעקבות המעבר מזיכיונות לרישיונות.

כבר בפתח הישיבה היום התייחס היו"ר כבל לשידורי הטלוויזיה על בסיס האינטרנט: "אני תובע מהמדינה להביא הסדרה בעניין הזה. העידן הזה, שלא חלה שום רגולציה על שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט חייב להסתיים לאלתר".

רעיה עדני, נציגת האוצר: "הדבר מקובל על המשרד".

מימון שמילה, מנכ"ל משרד התקשורת בפועל: "היה רצון להביא הסדרה של פיקוח שידורים על האינטרנט, כמו שמבצעות סלקום ופרטנר, אך בסוף זה יצא מחוק ההסדרים. המשרד מתכוון להביא את זה לדיון ולהסדיר זאת".

כבל: "צריך לתת את הדעת גם על חבילת הבסיס בכבלים ובלוויין. החבילות הללו צריכות להיות מחולל תחרות".

מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"לית הרגולציה שלYES : "הישיבה הזו לא נועדה להקל על הוט ו-YES. ישבנו כאן בשקט בדיוני הוועדה המשותפת (להסדרת הערוצים היעודיים) וראינו בעיניים כלות איך השוק טופל, הורידו רגולציה לערוצים ואנו ישבנו בשקט וחיכינו לתורנו. המדינה צריכה לתקן חוק, שתוקן לאחרונה, מבחינה המחויבות שלנו לפני 2 עשורים".

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של הוט: "אנו במציאות אחרת, והתחרות העתידית היא לא רק מול פרטנר וסלקום אלא מול נטפליקס, שהוא השחקן הקטן, ויוטיוב ואמזון ואפל וגוגל שהם השחקנים הגדולים, וכמובן מול הצפייה הפירטית. לכן צריך, לטובת הצרכן, להוריד חסמים".

לאחר מכן החלה הוועדה לדון בסעיפי ההצעה, ובהם הסעיף המבקש לבטל את הסמכות של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לקבוע כללים בעניין שידור תכניות סוגה עילית.

ח"כ דב חנין: "אין סיבה לייצר רגולציה מיותרת, אבל יש מקומות בהם הרגולציה נדרשת וחיונית, בייחוד בפיקוח על תכני סוגה עילית. אישור הסעיף יוביל למצב שוק התקשורת באיטליה, שם בכל הערוצים יש תכניות זבל וכל אחד יכול לבחור את הזבל שהוא רוצה לראות, אבל אי אפשר למצוא משהו שהוא לא זבל בשום ערוץ".

ח"כ ג'מאל זחאלקה: "היום המסך הרבה יותר משפיע על הצעירים, ולכן צריך לדאוג שתהיינה תכניות ברמה גבוהה".

ח"כ עליזה לביא: "אני לא מבינה מדוע מי שמוביל את ההצעה הם נציגי משרד האוצר. אני מזהירה מריסוק הרגולציה, שתביא לחורבן היצירה הישראלית.

יוליה שמאלוב ברקוביץ, יו"ר הרשות השנייה: "אני לא מבינה כיצד התקבלו ההחלטות בממשלה ללא ישיבות עם הרגולטורים. יש סעיפים, שגילינו אותם פתאום. אף אחד לא שאל אותנו. אני תומכת בהורדת רגולציה אבל אסור לבוא ולהפשיט את הערכים בהינף יד. אני רוצה לדעת מי מהם ניהל יום אחד איזה תחום תקשורת, שמסמיך אותו לבוא ולעשות חיסול של שוק התקשורת בישראל. אז בואו תסגרו את הרשות והמועצה וזהו".

שמילה מימון: "אין שום כוונה לחסל, חיסולים זה ב'פאודה' או בשדה הקרב ולא בשולחנות הכנסת".

ח"כ לביא: "אני מזהירה מ'צירוף של אינטרסים'".

בישיבה התפתחה מהומה.
ח"כ עיסאווי פריג': "גם פילבר עשה עבודת קודש".

היו"ר כבל החליט להפסיק את הדיון לחצי שעה.

לאחר ההפסקה הודיע היו"ר כבל, שהוא לא מתכוון לקיים הצבעה על הסעיף: "אי אפשר לעבור מקיצוניות אחת לשנייה בצורה חדה. חייבים למצוא איזון. אי אפשר לעבור מצד אחד לצד שני שלא במעבר חצייה. הייתי רוצה לראות את הממשלה מתמקדת ביצירת תחרות אמתית או הורדת מטלות, שהמדינה עצמה משיתה על הגופים כמו דמי רישיון".

נושא נוסף, שעורר סערה היום היה הדיון בסעיף המבקש לקחת ממועצת הרשות השנייה סמכויות לקבוע כללים באשר לתוכן וסגנון שידורי פרסומות, למעט כללי אתיקה.

שמאלוב ברקוביץ התנגדה נחרצות גם להצעה הזו: "הדבר יפגע קשות בצופים, אם הרשות לא תוכל להגביל או לטפל בשידור פרסומות סקסיסטיות או פוגעניות".

להתנגדות הזו הצטרפו גם חברי הכנסת חנין ופריג' וחברת הכנסת לביא. היו"ר כבל אף הוסיף: "לא בטוח, שהערוצים המסחריים מעוניינים בכך".

עו"ד אילאיל לבנת, היועצת המשפטית של רשת: "לרשת אין בעיה, שהרשות תמשיך לקבוע כללים, אך בעולם תחרותי אין מקום למגבלות על היקף הפרסום ועיתוי שידורו".

עו"ד שרית הכט, היועצת המשפטית של קשת, הצטרפה לדברים, אך עו"ד דבורה קמחי, היועצת המשפטית של ערוץ 10, אמרה, שרשת תומכת בהשארת הפיקוח של הרשות השנייה גם על ההיקף והעיתוי. היו"ר כבל החליט, שלא לקיים הצבעה גם על הסעיף הזה בשלב זה, ואמר, שהוועדה לא תפעל איפה שלא נדרשת פעולה.

נושא נוסף שעורר מחלוקת היה ההצעה לפיה הרשות השנייה לא תהייה אחראית על ביצוע סקרי צפייה והאזנה.

ד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "שימשתי בעבר מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג ואני מבקשת לדעת האם ההצעה הזו הוגשה לאחר עבודה מקצועית. ההצעה תשית עלויות נוספות על גופי השידור".

 ח"כ פריג': "ועדת המדרוג כלל לא לוקחת בחשבון את הציבור הערבי".

עו"ד קמחי: "הערבים נמדדים, אך הדירוג לצורך קביעת התשלום עבור פרסומות הוא המדד במגזר היהודי".

כבל: "בעניין זה עדיין אין לי עמדה, אך אני סבור, שזו לא תפקידה של הרשות השנייה".

הוועדה עדיין לא הצביעה על הסעיף.

עדכון: דיווח על דיוני הוועדה ב-6.3.18: ח"כ כבל תובע ממשרד התקשורת להביא את מהפכת הסלולר לטלוויזיה הרב ערוצית - כאן.
דיווח על דיוני הוועדה ב-4.3.18: יו"ר ועדת הכלכלה על הטלוויזיה הרב-ערוצית: צריך טלטלה של השוק כולו, כולל סלקום ופרטנר -כאן.
 



 
 
Bookmark and Share