Telecom News - הרומן עם האפליקציות: לענות על דרישות הארגון בזמן המתאים

הרומן עם האפליקציות: לענות על דרישות הארגון בזמן המתאים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הרומן עם האפליקציות: לענות על דרישות הארגון בזמן המתאים
הרומן עם האפליקציות: לענות על דרישות הארגון בזמן המתאים
מאת: דור זכאי, 28.2.18, 15:12דור זכאי
 
האפליקציות הפכו למטבע של הארגון המודרני והן מרכזיות כיום למודל עסקי מצליח. האפליקציות הפכו למרכזיות לדרך, שבה אנו מנהלים את הקשר עם הארגונים, שאיתם אנו באים במגע.
 
בעקבות ההצלחה של פוקימון גו נראה, שהיחסים בין הלקוח לבין אפליקציות הגיעו לשיא. כאשר משתמשים מעוניינים באינטראקציה עם העולם הממשי דרך אפליקציה המתווכת מציאות, המגמה הכמעט גלובלית מעידה על שינוי רחב בחברה שלנו, כזו של "רומן" בינינו לבין האפליקציות, שבהן אנו משתמשים.  
 כתוצאה מהגידול המהיר מאד בכוח המחשוב, כפי שנחזה ע"י חוק מור, ארגונים כיום נמצאים תחת לחץ גובר לספק חוויה ייחודית למשתמשים באמצעות הטכנולוגיות המעודכנות ביותר המגיעות לידיהם. בעוד מכשירים חכמים, סמארטפונים וטאבלטים תרמו לשינוי הזה, האפליקציות הפכו למרכזיות לדרך, שבה אנו מנהלים את הקשר עם הארגונים, שאיתם אנו באים במגע.
 
הבחירה והגמישות הן כוחות, שמניעים אותנו קדימה. האפליקציות הפכו למטבע של הארגון המודרני והן מרכזיות כיום למודל עסקי מצליח.
 
המספרים עצמם מדברים בהיקפים: ב-2015 הורדו מעל 25 מיליון אפליקציות iOS בעוד שמספר אפליקציות כפול מזה נוספו למכשירי אנדרואיד. את ההתלהבות, שנוכחת במהפכה הצרכנית הזו, ניתן לראות גם בכוח העבודה, כאשר עובדים הם בעלי אותה גישה לאפליקציות בחיי העבודה שלהם כמו בחייהם בבית.
 
ההצלחה של חנות האפליקציות הצרכנית הולידה דרישה לחנות אפליקציה ארגונית, ועסקים ענו עליה עם קפיצה של 80% באפליקציות עסקיות בשנה שעברה. הקטגוריה "יישומים עסקיים" הייתה השלישית הכי פופולרית ב-2016.
 
כאשר העובדים מסוגלים לראות את כל האפשרויות, שנראות זמינות לידיהם, נהיה מתסכל עבורם אם מחלקת ה-IT  חוסמת מהם שימוש בכלים חדשים.
 
אתגר האפליקציות
אספקת אפליקציות חדשות לעסק הייתה תמיד פעולה דורשת זמן, שיכולה להיות משימה מאתגרת, אפילו עבור תשתית שולחן עבודה וירטואלית (VDI). עדכון המכשירים של העובדים כך, שלכולם יש גישה מאובטחת לגרסאות האחרונות של האפליקציות המאושרות ע"י הארגון, יכול היה לקחת בעבר זמן רב. תהליך זה דרש שיפור.
 
כאשר השוק הגיע לנקודת שיא של כל הזמן, ותעשיות משתנות בין לילה, או כאשר ארגונים מסתגלים ומחברים את אסטרטגיית ניהול המכשירים שלהם עם ראייה מתמשכת, כדאי לבחור בהליך חוזר ונשנה, שבו עובדים יכולים להיות בעלי גישה לכלים האחרונים בזמן שהם הופכים לזמינים עבורם במקום לעבוד עם גרסאות לא מעודכנות וישנות במצב, שבו שדרוג המכשיר של העובד נמצא בעדיפות נמוכה עבור מחלקת ה-IT.
 
מקרי הבוחן הם מגוונים ומשתנים: חשבו על אוניברסיטה, שבה המרצה מחליט להציג לכיתה אפליקציה חדשה, שיכולה לעזור לתלמידים שלו. מחלקת ה-IT תוכל להבטיח גישה מהירה לכל התלמידים שבתוכנית. לחילופין, חשבו על איש עסקים המעסיק עובדים זמניים כדי להתמודד עם דרישות עונתיות. ברגע שמחלקת משאבי אנוש מאשרת את שמות העובדים, ה-IT  יכול לקבוע מערכת וירטואלית עבור כל אחד מהם, שכוללת את האפליקציות שהם צריכים כדי להתחיל מיד בעבודתם.
 
שני צדדים של אותו הפתרון
אם נזוז מאסטרטגיות ה-IT  הישנות, המשתמש ימוקם בלב האסטרטגיה והתוצאה תהיה, שלעובדים תהיה גישה לכלים החדשניים ביותר כדי לבצע את עבודתם מכל מיקום, שבו הם מוצאים את עצמם.
 
עובדים לא צריכים לחכות ימים או שבועות כדי לקבל את הכלים, שהם זקוקים להם, מחלקת ה-IT  יכולה ומסוגלת לענות על דרישותיהם במהירות.
 
מחלקת IT, שתעשה זאת, לא רק תחזק את הקשרים עם הארגון כולו ותסיר את התסכול של אפליקציות איטיות, היא גם תאפשר בסיס משתמשים רחב. גישה של אפליקציה כשירות  לא אומרת, שיותר זמן מבוזבז בהתקנת אפליקציות.
 
זה גם נושא של שיפור האבטחה. במידה ומכשיר אבד או נגנב, הנתונים של הארגון לא נתונים בסיכון ולא מאוחסנים ישירות על המכשיר. זמן רב יותר יוכל להיות מוקדש ליוזמות אסטרטגיות ולא למה שיאבד עם כל עדכון. לצורך כך, יש לאפשר ל-IT להיות מעבר למרכז עסקי יקר אך נחוץ ולהפוך לחלק קריטי מאסטרטגיית הצמיחה של הארגון.
 
על ידי כך, שמציעים אספקת שירות מהירה וניהול אפליקציות מאוחד, הארגון יכול להישאר לפני המתחרים, להשיג יתרון תחרותי ולאפשר לצוות לנהל מגע טוב יותר עם לקוחות ולהגדיל הסיכויים לבנות קשרים טובים יותר עם שותפים.
 
למרות זאת, אם חוק מור יפסיק יום אחד מלהתממש, ועתיד הקידום הטכנולוגי יהפוך ללא ברור, הכישלון להישאר לפני המתחרים יהיה בעל השלכות מדאיגות עוד יותר. אלה שלא יצליחו לפתח ולספק את האפליקציות החשובות ביותר בכוח העבודה שלהם, או שלא יוכלו להציע תשתית מהירה, שתאפשר לארגון להסתגל לפניות ולמעברים של השוק, ימצאו עצמם תחת איום.
כאשר ה-IT  נע כל כך מהר, אלה הנמצאים מאחור יוכלו להישאר מאחור לתמיד, בעוד אלה מקדימה יהיו ממוקמים טוב יותר בעמדה, שבה יוכלו להוביל את השווקים הפוטנציאליים שלהם לשנים רבות נוספות.
 
מאת: דור זכאי, פברואר 2018.
דירקטור גלובלי, פיתוח עסקיEUC  בחברת VMware

 
אפליקציות
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share