Telecom News - ח"כ כבל על הטלוויזיה הרב-ערוצית: צריך טלטלה של השוק כולל סלקום ופרטנר

ח"כ כבל על הטלוויזיה הרב-ערוצית: צריך טלטלה של השוק כולל סלקום ופרטנר

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ח"כ כבל על הטלוויזיה הרב-ערוצית: צריך טלטלה של השוק כולל סלקום ופרטנר
יו"ר ועדת הכלכלה על הטלוויזיה הרב-ערוצית: צריך טלטלה של השוק כולו, כולל סלקום ופרטנר
מאת: מערכת Telecom News, 4.3.18, 17:32TV

יו"ר ועדת הכלכלה כבל על הצעת הרפורמה בטלוויזיה הרב ערוצית: "הציבור לא ירגיש אותה בכיסו - צריך הסדרה הכוללת את השוק כולו, כולל סלקום ופרטנר". כבל הודיע היום, שלא יצביע על הצעת האוצר לרפורמה בשוק הרב-ערוצי. היה דיון גם על הרגולציה על הפרסומות.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים), שעוסק בהקלת הרגולציה בשוק השידורים בעקבות המעבר מזיכיונות לרישיונות.

בפתח הישיבה היום הזכיר היו"ר כבל את הנושאים המרכזיים בהצעת החוק, שכוללים רפורמה בחבילות הערוצים, שמציעות היום הוט ו-YES, את הרגולציה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו על הפרסומות והחדשות ואת ההצעה לבטל את מרכז השידור והבקרה של הרשות השנייה. כבר בפתח הישיבה הבהיר היו"ר כבל, שאם ההצעה בנושא חבילות הטלוויזיה הרב ערוצית לא תביא לתחרות אמתית על כיסו של הצרכן, כזו שתוריד מחירים, אז למעשה לא נעשה שום דבר.

רעיה עדני, רכזת תקשורת באגף התקציבים באוצר: "ההצעה תבטל את חבילת הבסיס, שהוט ו- YESמחויבות היום להציע לצרכנים, ותהיינה חופשיות להציע לו חבילות או ערוצים כראות עיניהן. אם החבילות לא תהיינה חלופה לצרכן, הוא יוכל לבחור בחבילת היסוד, אותה קובע שר התקשורת, שמחירה כיום 120 ש"ח עבור 24 ערוצים.

היו"ר כבל: "מה קורה מחר ומה תצענה הפלטפורמות לצרכנים לאחר הרפורמה?".

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של הוט: "היום החברות חיבות להציע חבילת בסיס הכוללת את כל התוכן המשמעותי תמורת 200 ש"ח בחודש, בלי יכולת לפרק את החבילה. לאחר הרפורמה תהייה גמישות כמו זו הקיימת היום בשירותים האינטרנטיים".

מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"לית הרגולציה של YES: "כשאנו לא מחויבים ברגולציה (סטינג TV) חבילת הבסיס עולה 30 ש"ח, וכשתורד הרגולציה ניתן יהיה להציע חבילת בסיס כמו בשירות הלא מפוקח.

רעיה עדני: "קשה להבין את הרפורמה, כי החדשנות שבדבר היא, שלא תהייה רגולציה. אני לא יודעת מה הפלטפורמות תצענה. אני נותנת להם חירות וזה גוזר אי ודאות מסוימת".

היו"ר כבל :"אני לא מבין מה יקבל הציבור אחרי הרפורמה".

רפאלי כדורי: "אחרי כרטיס הכניסה הכולל 12 ערוצי בסיס הלקוח מתחיל לבחור ערוצים בודדים או חבילות, ויכול לבנות לעצמו מוצר המתאים לו. עם זאת, אני לא יכולה להעריך כמה זה יעלה לצרכן".

עו"ד איתמר חרמון, מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין: "אני מזהיר, שהם ירכיבו את החבילה כפי שהם רוצים, לא כפי שהמנוי רוצה".
אלינור כליפזיאדה, כלכלנית במועצה: "החשש הוא, שאם נבטל את חבילת הבסיס נשלם אותו דבר ונקבל פחות".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין: "אף אחד לא מצליח להסביר למה ואיך זה מטיב עם הצרכן. זכותנו וחובתנו להבין איך זה יסייע לצרכן".

ד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "מה שקורה פה זה טרגדיה כי כולם צודקים. החברות צודקות, שהרגולציה לא מעודכנת, והאוצר צודק, שיש סבסוד צולב, אלא שהפתרון לא עובד באינטרס הציבורי. הממשלה קבעה מה שקבעה בלי להתייעץ עם הרגולטור שהיא מינתה על השוק הרב ערוצי".

היו"ר כבל: "אני לא אוציא מתחת ידי משהו, שאני לא שלם איתו. ההסדרה חייבת להיות מהפכה בטלוויזיה הרב ערוצית ולכלול גם את סלקום ופרטנר ולהביא בשורה לצרכן, שהוא ירגיש אותה בכיסו".

בעקבות זאת הגיע לישיבה שר התקשורת, ח"כ איוב קרא, וביקש להציג הצעה חדשה: "הציבור מחכה לבשורה חשובה בעניין החבילות. הכוונה שלי היא לקבוע חבילת יסוד, שתכלול את ערוצי עידן פלוס, ואולי עוד כמה ערוצים, במחיר של בין 70 ל-100 ש"ח, ועליה ניתן יהיה להוסיף חבילות וערוצים נוספים".

אסף אמיר, מפיק: "אז מה שהיה בחינם בממיר עידן פלוס היום יעלה 80 ש"ח להוט ו-YES בלי כלום".

יורם מוקדי: "אני לא יכול להגיע לבית הלקוח עם תשתית וטכנאים תמורת 80 ש"ח בחודש ולא משנה איך נקרא לחבילה".

מיכל פליישר, סמנכ"לית הרגולציה של הוט: "זה לא יהיה 80 ש"ח בחיים, יהיה שימוע ארוך והמחיר שיקבע יצטרך לשקף עלויות".
השר קרא ביקש מנציגי משרד התקשורת להגיש לוועדה, עד מחר, הצעה ברוח הדברים שאמר, שגם ניתן ליישמה.

היו"ר כבל: "אני רוצה לראות, שההצעה מביאה את החברות להילחם על כיסו של הצרכן. לא השתכנעתי, שהאזרח לא ישלם יותר על פחות תכנים".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין וח"כ נורית קורן: "ההצעה לא ברורה".

לאחר מכן שבה הוועדה לדון בנושא הרגולציה על הפרסומות, והחליטה, שלא להצביע גם על ההצעה להפחית רגולציה באשר לזמן הפרסומות ותוכן הפרסומות.

היו"ר כבל: "רוב השוק מתנגד להצעת הרפורמה באשר לביטול רגולציה על זמן הפרסום, ולכן לא נכון לאשר זאת ללא בחינה מסודרת המונחת על אדני ברזל"

ח"כ עליזה לביא: "באשר לכוונה להפחית את הרגולציה על תוכן הפרסומות, אני מזהירה מפני חזרה למצב של פרסומות סקסיסטיות, פוגעניות ומטעות".

עוד נדונה ההצעה לבטל את סמכות הרשות השנייה לקבוע את אורך זמן מהדורות החדשות של הערוצים המסחריים. היועצות המשפטיות של ערוץ 10, קשת ורשת, עו"ד דבורה קמחי, עו"ד שרית הכט ועו"ד אילאיל לבנת, תמכו בהצעה.

יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה: "לא יכול להיות, שהערוצים המסחריים יחליטו ואם ירצו לחסוך כסף יכפו על חברת החדשות להאריך את המהדורה. הרשות מאשרת הארכה באירועים מיוחדים".

היו"ר כבל: "בכוונתו להציע הצעת פשרה, שתאפשר את הארכת המהדורות, אך לא כעניין של יום ביומו".

הוועדה תמשיך מחר את הדיון בהצעה.

עדכון: דיווח על דיוני הוועדה ב-6.3.18: ח"כ כבל תובע ממשרד התקשורת להביא את מהפכת הסלולר לטלוויזיה הרב ערוצית - כאן.

דיווח על דיוני הוועדה ב-27.2.18: יו"ר ועדת הכלכלה כבל דורש מהממשלה להסדיר את שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share