Telecom News - כנס GoforIsrael התקיים עם 1,000 משקיעים ויזמים מישראל, סין ואירופה

כנס GoforIsrael התקיים עם 1,000 משקיעים ויזמים מישראל, סין ואירופה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כנס GoforIsrael התקיים עם 1,000 משקיעים ויזמים מישראל, סין ואירופה
כנס GoforIsrael התקיים בהשתתפות 1,000 משקיעים ויזמים מישראל, סין ואירופה
מאת: מערכת Telecom News, 6.3.18, 12:52סטארטאפ
 
הפיתוח בארץ מהיר יותר מאשר בסין. לכן, יש מקום ליותר שת"פ בין ישראל לסין. קשה לסין לשפר את יכולת המחקר והפיתוח שלה לבד.
 
כנס GoforIsrael, כנס ההשקעות הבינלאומי השנתי, שקיימו אתמול קרן קטליסט ובית השקעות קוקירמן, התקיים אתמול בהשתתפות 1,000 יזמים ומשקיעים בינלאומיים, בהם רבים מסין.

לאורך כל הכנס התקיימו "נאומי מעלית" של סטארטאפים, שקבלו הזדמנות להציג בקצרה אתהמוצרים והפתרונות, שהם מפתחים, בפני משקיעים פוטנציאליים. רשימת הסטארטאפים - כאן.
 
מנחה הפאנל ויו"ר הכנס היה איל ההון הסיני רוני צ'אן, שתרם רבות להידוק היחסים הכלכליים בין ישראל לסין, שאחד מתוצאותיו הוא ביקורו הקרוב בארץ של ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא, כדיי להיפגש עם סטארטאפים וקרנות ישראליות., עליבאבא השקיעה ב-5 סטארטאפים ישראלים, ודיווחה על כוונתה להקים מרכז פיתוח גדול בארץ.
 
חגי רביד, מנכ"ל קוקירמן בית השקעות: "ההבדלים בין ישראל לסין משתנים עפ"י סקטורים. לדוגמא, הסינים טובים לא פחות מישראלים בתחום האינטרנט ומסחר אלקטרוני, בו הסינים סופר-מתקדמים. כאשר ג'ק מא יבוא לכאן הוא יראה דברים יפים, אבל לא פחות ממה שהוא רואה בסין. גם ברחפנים הסינים מתקדמים מאוד. לעומת זאת, בסקטורים כמו בריאות, ייצור מתקדם ורובוטיקה ישראל נמצאת בכמה שנים קדימה. הסינים יודעים גם לייבא גוונים של תרבויות מעמק הסיליקון ומישראל ולא רק לעשות מוצרים. התוצאה היא יותר פתיחות, יותר גמישות, ויותר נסיונות להעז".
 
נבו עלוה, מייסד ומנכ"ל Visualead, החברה הישראלית הראשונה שנמכרה לעליבאבא: "באימוץ טכנולוגיה ע"י צרכנים, סין מתקדמת ב-10 שנים יותר מישראל. בכל הקשור להתנהגות צרכנים, תשלומים, מובייל וכד' אנו בישראל עוד לא שם. לכן, מומלץ ליזמים ישראלים ליהנות מהיתרון הזה בסין: אם יש לכם טכנולוגיה אתם יכולים לנסות אותה מאוד מהר בשוק הצרכנים הסיני.
 
בסקטור האינטרנט, סין שווה לישראל או אפילו מקדימה אותה. זאת, בין היתר, בשל הקלות בגיוס עובדים וטאלנטים. אם Baidu או עליבאבא רוצות לגייס טאלנטים, יש להן בחירה מתוך שוק של מעל מיליארד איש. כך, שגם אחוז קטן מהם, עדיין גדול יותר מנקודת הפתיחה של ישראל. זה עניין של מספרים.
 
עם זאת, היתרון של ישראל הוא עדיין האקוסיסטם שלה: כשמדובר בחברות קטנות וצעירות, ישראל היא מקום טוב יותר מסין ליזמים להתחיל ולהיכשל. בסין – פחות. אם כי, הסינים כבר מבינים זאת ומתחילים להפנים. אם לפני 5 שנים סטארטאפ סיני, שהיה קצת מצליח, מייד נרכש או חוסל ע"י גדולים ממנו, היום זה קורה פחות.
 
עליאבאבא היא חברה מאוד יזמית. היא מתנהגת כמו סטארטאפ וזזה מאוד מהר, יותר מהרבה חברות טכנולוגיה ישראליות".
 
שון ג'ינאג Sean Jiang, מנכ"ל בית ההשקעות Yafo Capital הסיני, שפועל בסין, ישראל וארה"ב: " יש לי ניסיון עם 300 יזמים ישראלים. שראל טובה יותר בחדשנות המתמקדת בפתרון של בעיה אחת, מה שנקרא: product driven innovation. אירופה מתמקדת יותר בחדשנות תהליכית, מה שנקראprocess innovation , כמו יפן. בסין, כמו בישראל, הסטארטאפים ממוקדים על product innovation וזה סוג חדשנות, שקשה מאוד להעתיק.
 
הפיתוח כאן בארץ מהיר יותר מאשר בסין. לכן, אני מאמין שיש מקום ליותר שת"פ בין ישראל לסין - קשה לסין לשפר את יכולת המחקר והפיתוח שלה לבד".
 
ג'ימי ג'ין, סגן מנהל בממשל המקומי של העיר הסינית Foshan: "הפרובינציה שלי  נחשבת לאזור הייצור התוסס של סין, עם תוצר מקומי גולמי השלישי בגודלו בכל סין, כ-180 מיליארד דורלים על אוכלוסיה של 7 מליון איש בלבד. אנו נחשבים לענקים בתחום תעשיית low-tech, כמו רהיטים למשל, אבל אין לנו טכנולוגיה. אנו להוטים ללמוד מכם איך להפעיל את מגזר התעשיה והייצור שלנו בעזרת חדשנות טכנולוגית ישראלית, איך לשדרג את תעשיית הרהיטים, המתכת, לדור הבא."
 
משתתפי הכנס



 
 
Bookmark and Share