Telecom News - הישג אדיר ל-Telecom News ולרפי הוידה שלא ידעתם עליו בכלל!

הישג אדיר ל-Telecom News ולרפי הוידה שלא ידעתם עליו בכלל!

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הישג אדיר ל-Telecom News ולרפי הוידה שלא ידעתם עליו בכלל!
זאת, כי במשרד התקשורת עדיין עובדים בחשאיות ובניגוד לכל הכללים והחוקים. המדובר, בין היתר, בהחלטה להפעיל IPv6 ברשת האינטרנט הישראלית בכל רשתות ספקי האינטרנט (כולל בסלולר) עד סוף 2018. כל ההחלטות החשובות הללו, המצעידות אותנו למאה ה-21 התקבלו ללא שימועים, ללא מדיניות שר ובלי לחשוף לציבור הרחב את המסמכים, ששימשו בסיס להחלטות. "אפס שקיפות", שהיא הבסיס לשחיתות, שנחשפה ושנחשפת ממש כעת, במשרד התקשורת הישראלי.
מאת: אבי וייס, 7.3.18, 11:01IPV6

אתר Telecom News נלחם מזה שנים רבות בניסיון לקדם את נושא IPv6 בישראל (אם תריצו את המילה IPv6 בכלי החיפוש באתר, תמצאו לא פחות מ-88 כתבות בנושא זה!).

לא היינו יחידים במאבק הזה לקידום שוק התקשורת הישראלי, ששקע בפיגור נוראי בכל תשתיותיו, בהשוואה לעולם הרחב. רפי הוידה (מי שהיה בעברו, בין היתר, מ"מ המדען הראשי וראש אגף הספקטרום במשרד התקשורת) ובשנים האחרונות פעיל באיגוד האינטרנט הישראלי בתחומים שונים, דחף אף הוא (במקביל אלינו) את הנושא החשוב הזה, בכל פורום אפשרי, כולל מול הכנסת והממשלה. 

לאחרונה, הודלף לנו, שיש התקדמות בנושא זה ולכן פרסמנו את המאמר: "האם מתקרב מהפך בתחום הטיפול בנושא IPv6 ברשתות האינטרנט בישראל?". משרד התקשורת (כהרגלו) התעלם מהשאלות שלנו בנושא זה.

כעת מתברר, שזו כבר החלטה רשמית (אולי), רק שלא ידעתם מזה.

לכן, פנינו למשרד התקשורת בשאלה הדחופה הבאה:
"בפרוטוקול ועדת המדע של הכנסת מיום 5.3.18 נאמר כך:
אלי כהן, מנהל תחום טכנולוגיות עתידיות ממשרד התקשורת: "משרד התקשורת מחייב את כל ספקיות האינטרנט, שעד סוף שנת 2018 כולם יהיו כפופים ליישום פרוטוקול החדש של  IPv6 – המציאות הזאת תאפשר יותר פריסת מצלמות ותקדם אותנו להגיע לערים חכמות. בנוסף, כולנו מתכוונים כמו בכל העולם אל שנת 2020, שאז כל הטכנולוגיות יהיו אמורות להשתלב יחד, יושק דור חמישי, יהיה יותר פריסת סיבים אופטיים וכל אלו ללא כל ספק ילמדו שאנו כבר במציאות של עיר חכמה".
השאלות:
1. היכן אני מוצא את ההחלטות הנהדרות הללו?
2. היכן היה שימוע לנושא IPv6, שכבר יש לו החלטות עם מועד ביצוע?
3. היכן היה שימוע לעניין "פריסת מצלמות" ו"ערים חכמות" והאם יש מדיניות של המשרד והשר בנושאים הללו?
4. מתי בדיוק יושק דור חמישי? היכן המדיניות של השר לעניין התדרים הללו (לדור חמישי)?
5. היכן בדיוק יהיו יותר סיבים, מה מדיניות שר התקשורת בנושא סיבים אופטיים לבתים ואיזה סוגי רישיונות צריך כדי לספק שירותים על סיבים אופטיים (לבתים)?"

תשובה לא קיבלנו, לא שלא ניסינו. אם נקבל תשובה, נעדכן בהתאם.

אגב, לפי מסמך המדיניות לאינטרנט (המסמך כאן, הוא עדיין בתוקף), סעיף 5.3 (א), הנושא הזה (IPv6) בכלל לא בסמכות משרד התקשורת (אמור להיות ב"הסדרה עצמית" שלא ברור איך מקיימים אותה, במסמך המדיניות הזה). 

כך, משרד התקשורת ממשיך כיום (גם בדברים חיוביים ביותר, שמקדמים את שוק התקשורת הישראלי למאה ה-21 ולמקובל בשוקי התקשורת בעולם המערבי), להתנהג בשיטה הנלוזה של שלמה פילבר ("עד המדינה") ושמילה מימון, המנכ"ל בפועל כיום של המשרד, ומקבלים במשרד הזה החלטות חשובות לשוק התקשורת בלי כל בסיס חוקי, בלי שימועים, בלי "מדיניות שר", בלי שקיפות ובלי לפרסם את ההחלטות הללו לציבור (אם היו בכלל החלטות כאלו, כפי שדווח לוועדת המדע של הכנסת). מדהים. 
 
IPv6



 
 
Bookmark and Share