Telecom News - האם הממשלה תחליט מי השר המופקד על מרשם שמות המתחם בישראל?

האם הממשלה תחליט מי השר המופקד על מרשם שמות המתחם בישראל?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האם הממשלה תחליט מי השר המופקד על מרשם שמות המתחם בישראל?
האם הממשלה תקבל החלטה עד 2.5.18 מי השר המופקד על מרשם שמות המתחם בישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 12.3.18, 09:00

ביוזמת ח"כ ד"ר נחמן שי, הממשלה אמורה להשיב עד 2.5.18 לשאילתה, שהוגשה לשר התקשורת: מי השר המופקד על תחום "שמות המתחם" (וכל מה שנלווה לזה, דוגמת הגנת סייבר ופרטיות, מספרי IP וגרסאות IP). הזדמנות להיטיב עם כרבע מיליון צרכנים בעלי דומיינים.

על פי המצב החוקי, שנבדק בכמה משרדי ממשלה, לרבות משרד המשפטים ומשרד התקשורת (ההתייחסות רשמית של משרד התקשורת מצויה כאן, למתעניינים) עולה, שאף לא אחד ממשרדי הממשלה ושרי הממשלה אחראי בשום דרך על תחום "שמות המתחם" (דומיינים - Domain Names) בישראל, וגם לא על כל מה שנלווה לתחום הזה, דוגמת הרישום, ההגנה מפני התקפות סייבר, מספרי IP וטכנולוגיות IP (לאור המעבר של הרשת העולמית ל-IPv6). 

לכן, גם הדיווח של משרד התקשורת לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שמשרד התקשורת דורש מה-ISP לשדרג את המערכות שלהם ל-IPv6, הוא חסר כל תוקף ומשמעות, מה גם, שמסמך המדיניות לגבי הטיפול ברשת האינטרנט (כאן, מלפני המון שנים ושעדיין בתוקף), לא מקנה כל סמכות כזו למשרד התקשורת. 

לכן, הוגשה השאילתה לשר התקשורת ע"י ח"כ נחמן שי (מצ"ב כאן - למתעניינים).

בנוסף, היוזם של הפעילות הזו, רפי הוידה (מפעילי איגוד האינטרנט ולשעבר בכיר במשרד התקשורת), הכין טיוטת "מחליטים" לממשלה (כאן - למתעניינים) וכן הצעת חקיקה תואמת לכנסת (כאן - למתעניינים), הצעה, שהונחה על שולחן הכנסת ע"י ח"כ נחמן שי. כך, שכל המהלך הזה כבר די מוכן ובשל לצאת לדרך.

זו הזדמנות יוצאת מן הכלל לשר התקשורת (או לשר הכלכלה), לבצע מהלך צרכני ממדרגה ראשונה, שייטיב עם כרבע מיליון צרכנים בישראל ויוזיל להם את ההוצאות בעשרות ואף מאות עד אלפי שקלים לשנה (תלוי בכמות הדומיינים, שמחזיק כל אזרח ועסק).  

רפי הוידה (בתמונה משמאל): "אני מצרפי הוידהפה, שהפעם מענה הממשלה לשאילתה של ח''כ ד''ר נחמן שי יהיה ענייני ויציע פתרון נאות להסדרת ''מרשם שמות המתחם בישראל' ותחום 'הקצאת כינויי מען (כתובות IP)' בחקיקה ראשית.

ראוי כי שר התקשורת יפעל על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה מ-2002, בדבר 'עקרון חוקיות המנהל' ויפעל לבטל את 'מדינית שר התקשורת' משנת 2000/2003 סעיף 5.3 א' וכן יפעל להקניית סמכויות לשר התקשורת בחוק התקשורת בתחום 'מרשם שמות המתחם'' ו''הקצאת כינויי מען (כתובות IP)'.

לעניות דעתי, בנסיבות של היום, כשהאינטרנט הוא כלי עיקרי, מוביל וחשוב בכלכלה העולמית ובשוק הפרטי והעסקי העולמי וגם בישראל, קיים צורך ציבורי אמיתי להסדרת מרשם 'שמות המתחם' בישראל ותחום הקצאת כינויי מען (כתובות IP) בחקיקה ראשית, כמקובל בעולם הנאור.

אם ניקח כדוגמה את דנמרק, בה מוסדר מרשם שמות המתחם הדני בחוק, מספר תושביה של דנמרק קטן מישראל ומספר שמות המתחם בדנמרק הוא מעל מיליון וחצי (לעומת כרבע מיליון בישראל)!

הסדרת תחום 'שמות המתחם' תאפשר השגת היעד של 'שראל דיגיטלית' עד שנת 2020, תוך הגעה ל-1,000,000 (מיליון) 'שמות מתחם' תחת שם ישראל, במקום כ-250,000 כיום!".

אגב כך נודע לנו, שבימים הקרובים הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי עומדת לנסות (אולי) לפתור אחת ולתמיד את בעיית כ-9,000 בעלי שמות מתחם, שאינם משלמים עליהם מ-1999. זו פרשה כאובה וחמורה, שנחשפה אצלנו מספר פעמים והטיפול בה "נמרח" על פני יותר מעשור. ברגע שהפרטים יהיו בידינו, נעדכן את קוראינו בהתאם. 
דומיינים בישראל



 
 
Bookmark and Share