Telecom News - האתגרים הטכנולוגיים בשדה הקרב של המחר

האתגרים הטכנולוגיים בשדה הקרב של המחר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> האתגרים הטכנולוגיים בשדה הקרב של המחר
האתגרים הטכנולוגיים בשדה הקרב של המחר
מאת: יובל סיני,  13.3.18, 14:47שדה קרב עתידי

חדשנות(Innovation)  בעולם הלחימה מהווה אבן יסוד לשמירה על עצימות רציפה וכושר הרתעה בעולם המודרני.  קרי, בניגוד לעבר, שבו לשון המאזניים, שהכריעה את המערכה, התבססה בעיקר על גודל סדר הכוחות הכשירים ללחימה. הרי המציאות החדשה, שכוללת בחובה את 'עולם החדשנות' (Innovation World), מאפשרת לכל צד ללחימה להשיג מכפיל כוח בזמן קצר, וזאת תוך השקעת תקורות נמוכות יחסית.

יתרה מכך, המציאות החדשה לימדה את הקהילה הביטחונית בעולם, שניתן להשתמש ביכולות טכנולוגיות לשם גניבת קניין רוחני (Intellectual Property) בקלות יחסית, דבר המקנה לגורמים שונים יכולת גישה לטכנולוגיות ויכולות לחימה מתקדמות, וזאת ללא צורך בהשקעה מרובת שנים במחקר ופיתוח.

כ"כ, המציאות הטכנולוגית, שמשתנה תדיר, מקנה לכל צד יכולת להפתיע את הצד שכנגד בשלבי המערכה השונים, ובכך הצד היוזם עשוי לזכות בהישג משמעותי, שבתורו עשוי לשנות את פני המערכה כליל.
 
בעוד בשדה הקרב המסורתי נעשה שימוש ענף באמצעי לחימה קינטיים, ניתן לזהות בשנים האחרונות שימוש גובר והולך באמצעי לחימה הפועלים ב'מרחב הסייבר' (Cyberspace). עם זאת, המושג 'מרחב הסייבר' (Cyberspace) מחייב ניתוח פרטני לשם ביאורו, וזאת לנוכח העדר מוסכמה נהירה להווייתו בציבור הרחב, כאשר ישנה סבירות גבוהה כי זירת פעולה זו תזכה להתייחסות משמעותית בשדה הקרב המודרני.
 
המסמך המלא והמפורט (כ-50 עמודים) - כאן, מתמקד בסקירת האתגרים הטכנולוגיים העיקריים של שדה הקרב של מחר, וזאת תוך מתן סקירה רוחבית וראשונית של טכנולוגיות המחר בשדה הקרב, שסביר להניח, שישרתו את הצבאות בשגרה ובלחימה.

קהל היעד של מסמך זה הוא אנשי מקצוע, תיאורטיקנים ומקבלי החלטות בתחומי הטכנולוגיה הצבאית, תכנון והקמה של בניין הכוח, ניהול והובלה של מערכה צבאית, הגנה על הביטחון הלאומי (National Security) והחוסן הלאומי (National Resilience), ופיתוח דוקטרינות לחימה עדכניות.

אין מסמך זה מתיימר לסקור באופן מעמיק מגמות מהעבר, שתקפות אף כיום, אלא מטרתו היא לקחת את הקורא/ת צעד קדימה. רוצה לומר, מטרתו לסייע לקורא להכיר את עיקרי האתגרים הטכנולוגיים בשדה הקרב, תוך הצגת פתרונות טכנולוגיים, שעשויים לסייע בשלבי המערכה השונים.

המדובר בסקירת הגנה ותקיפה במרחב הסייבר ושל טכנולוגיות תומכות לחימה המשלבות: ביג דאטה, בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, זיהוי ביומטרי מבוסס DNA, מחשוב קוואנטי, הצפנה קוואנטית, מחשוב DNA, הדפסת 3D, שיפור יכולת מתן שירותי רפואה צבאית מתקדמים, ביולוגיה סינטטית, טעינה אלחוטית, IoT, סייען אישי, AR/VR, ממשק אדם-מכונה, מערכות תקיפה וניווט מתקדמות, טכונלוגיית מיסוך, הנעה על-קולית ומגנטו הידרודינמית, הרכבת ראשי נפץ מרובים על טילים בליסטיים, רובוטיקה, הלוגרמות, ננוטכנולוגיה, לוחמת חלל ועוד.

מילות המפתח של המסמך:

Arms Race, Critical Thinking, Cyber Conflict, Cyberspace, Cyber-Physical Systems, Cyber-Kinetic Weapons, Defense-In-Breadth, Electronic Warfare, Expert System, Futurism, Futurology, Homeland Security, Information, Warfare, Innovation, Kinetic Weapons, Military Modernization, Military Thinking, Nanotechnology, Strategic Thinking 
Synthetic Biology, The Future of the Battlefield, The Quantum Age, Weapons of the Things, WoT

המסמך כולל 12 פריטי ביבליוגרפיה בעברית ו-88 באנגלית.

יובל סיני הוא מומחה אבטחת מידע, סייבר, מובייל ואינטרנט, חבר קבוצת SWGDE של משרד המשפטים האמריקאי. הוא גם קיבל הכרה מחברת Microsoft העולמית כ-MVP בתחומים Enterprise Security ו-Cloud and Datacenter Management.
 



 



 
 
Bookmark and Share