Telecom News - מנכ"ל משרד התקשורת בפועל (שמילה מימון) בטוח שהוא מעל לכל חוק ונורמה

מנכ"ל משרד התקשורת בפועל (שמילה מימון) בטוח שהוא מעל לכל חוק ונורמה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"ל משרד התקשורת בפועל (שמילה מימון) בטוח שהוא מעל לכל חוק ונורמה
עד רגע זה הוא צודק. הוא יכול "לעשות צחוק מביבי ושרה" כי זה פשוט מאוד מבדר, באירוע שהוא היה בין מארגניו (שמקורותיו הכספיים טרם נבדקו), אירוע של "חגיגת יום הולדת לשר איוב קרא". ככה בדיוק נראה גם שוק התקשורת הישראלי בניהולו. התמונות המדברות בעד עצמן בכתבה.
מאת: אבי וייס, 15.3.18, 07:30

מי מקוראינו מזהה את האיש בתמונה משמאל?
שמילה מימון
המדובר בתמונה, שהעלה נתי טוקר מבכירי הכתבים של דה-מרקר בציוץ [ציטוט מדויק מפיו]: "בכירי משרד התקשורת השתתפו אתמול [11.3.18] באירוע יום הולדת לשר איוב קרא. חוגג עם שמפניה ורודה וסיגר: המנכ"ל בפועל מימון שמילה".

כך, 
שמילה עושה צחוק מביבי ושרה וכמובן צוחק מכולנו (ולא בפורים או ב-1 באפריל)... ככה בדיוק נראה מנכ"ל משרד ממשלתי חשוב, הנושא באחריות לשוק התקשורת. מדהים ומביש ברמות שלא תתוארנה. 

לכן, שלחנו בדחיפות ביום 12.3.18 את השאלה הבאה לנש"מ (נציבות שירות המדינה):
"אתמול מנכ"ל משרד התקשורת (שמילה מימון) הצטלם "עושה צחוק מביבי ושרה" ע"י צילום שלו עם סיגר ושמפניה ורודה.
התמונה מצ"ב והיא גם חלק ממאמר הדן בנושא אחר כאן. התמונה מצויה בתחתית המאמר עם הסבר היכן היא צולמה וע"י מי (צולמה במסיבת יום הולדת, שנערכה לשר התקשורת איוב קרא).
האם החוק והתקשי"ר מאפשר למנכ"ל משרד ממשלתי "לעשות צחוק" בצורה כזו מראש הממשלה??"
 
תגובת נציבות שירות המדינה:

"ממה שפורט בפנייתך הבנו שמדובר בתמונה שצולמה באירוע סגור ופרטי של שר התקשורת עצמו.
אגף המשמעת לא רואה לנכון להתייחס למה שאנשים עושים בנסיבות פרטיות מעין אלו".

זה לא מסתיים בכך.

לאור מידע שקיבלנו ב"מייל האדום", שלחנו ביום 13.3.18 את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
בעקבות התמונה המבזה של שמילה מימון (המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת) ממסיבת יום ההולדת של שר התקשורת (שהועלתה לטוויטר ע"י נתי טוקר), שבו הוא "עושה צחוק מביבי ושרה" (אודותיה פרסמתי כאן), נכנסתי לפייסבוק של השר ויש שם תמונות נוספות ממסיבת יום ההולדת, שהתקיימה ב-11.3.18. כמובן שמדובר בתמונות "ממלכתיות" ולא מבזות כמו התמונה הנ"ל. באחת התמונות צדה את עיניי מנהלת תחום הרווחה במשרד התקשורת, רונית בן-טל, שמסתבר שגם לקחה חלק באירוע יום ההולדת, שנערך בביתה של מנהלת לשכת השר (מצ"ב התמונה[ כאן למטה]).
מאחר שלאירוע הוזמנה ההנהלה הבכירה של המשרד ובוודאי שלא הוזמנו ראשי תחומים (ויש רבים כאלה במשרד), נשאלת השאלה מה עשתה באירוע גב' בן טל, שהיא ראש תחום? ותשובה אפשרית, שעלתה בראשי היא, שגב' בן טל היא זו שמימנה את אירוע יום ההולדת לשר מתקציב הרווחה של משרד התקשורת, כאילו מדובר באירוע הרמת כוסית לכבוד החג.
זה יהיה ממש לא נעים, אם כספי המשרד מימנו מסיבה פרטית ואת האוכל והמתנות שהיו באירוע...
שלא לדבר מה יקרה אם התמונה היוצאת דופן של שמילה, תגיע לידיים של שרה...".
תמונה מהמסיבה

היות ולא קיבלתי תשובה, שלחתי את הפנייה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"באם לא אקבל תגובה כבר בשעות הקרובות, לא תהיה לי ברירה אלא להעביר את העניין לגופי החקירה המוסמכים לחקור מעילות ושימוש לרעה בכספי ציבור ועוד עבירות קלות ערך יותר, דוגמת האמור ב"חוק שירות המדינה" סעיף 1(5), והתקשי"ר".

טרם קיבלתי תשובה, ככל שאקבל, אעדכן בהתאם.

בשלב זה לא פניתי בתלונה לאיש, כי אני מעוניין לתת הזדמנות למשרד לבדוק את עצמו ולהשיב לעניין (בתקווה שלא גורסים שם ניירות, אחרי קריאת הכתבה). 

אני מניח, שיש קוראים, שלא מכירים מספיק את החשיפות של Telecom News, וישאלו: למה אני חושד, שנעשה שימוש בכספי המשרד לצרכים פרטיים? הסיבה מאוד פשוטה: מהניסיון. יש באתר זה עשרות רבות של חשיפות של שימוש בכספי הציבור של משרד התקשורת, לצרכים פרטיים שונים ומשונים. 

הסיפור הכי מעניין בנקודה זו הוא, השימוש בכספי הרווחה של המשרד כדי לשלם עבור מסאג'ים לבכירי המשרד. זו לא בדיחה ל-1 באפריל. כששאלתי את השאלה לגבי העניין הזה, קיבלתי הכחשה מוחלטת ואיומים חוזרים ונשנים בתביעת דיבה. אז לא היה לי שום היסוס ושלפתי את צילום החשבונית של עשרות אלפי ש"ח, ששולמה ע"י משרד התקשורת מתקציב הרווחה של משרד, לספא ישרוטל ים-המלח, עבור מסאג'ים ל-46 מנהלים בכירים במשרד התקשורת. הכל מסופר במאמר, שפורסם תחת הכותרת: "משרד התקשורת שילם מסאז'ים למנהלים על חשבון משלם המיסים".

יותר מפעם אחת לא ברור לי ולקוראים מה קרה עם כספים במשרד התקשורת, שהלכו לכיוונים לא ברורים, למשל אפשר לקרליצנים במקסיקווא על זה במאמר: "היכן נעלמו מיליוני ש"ח שתוכננו למערכת CRM למחשוב מערך תלונות הציבור?". מי שייכנס למאמר, יראה שם תמונה נוספת של ליצן במקסיקו (בתמונה משמאל). אם לא זיהיתם, זה אותו איש בדיוק... 

אם מישהו חושב שזה הדבר הכי נמוך שיש במשרד התקשורת הישראלי, אז יש עוד יותר נמוך, ממש יותר נמוך. הכי נמוך, הכי מזעזע. 

למשל, שבמשרד התקשורת נוהל בית בושת בידיעת צמרת המשרד והשב"כ.

אם מישהו חושב שאני ממש הפכתי להיות ממציא טיזרים בלתי הגיוניים ופרועים, אז טעות בידיו. לא אני המצאתי את זה, 5 שופטים (!) כתבו זאת בפסק דין חלוט. הכל מסופר במאמר: "האם באגף הספקטרום של משרד התקשורת התנהל (לאורך זמן) בית בושת?".

האם מישהו נחקר בשלל הפרשות המזעזעות הללו? מישהו סולק? מישהו ננזף? כלום מכלום.

לכן, שמילה מימון יכול להיות בטוח, שהוא נמצא מעל לכל חוק ונורמה החלה על מנכ"ל במשרד ממשלתי.

בארה"ב, הנשיא מפטר את שר החוץ שלו בטוויטר. אצלנו אין בכלל דבר כזה, אלא אם זה "פיטורים בהפתעה" של עובדים במשרד התקשורת עצמו... 

זו גם הסיבה, שלא קיבלתי תגובה על השאלה החשובה הבאה, ששלחתי לצמרת משרד האוצר:
"על פי היומן של שמילה מימון (כאן), הוא נפגש ממש מספר ימים לאחר התפוצצות "פרשת בזק" [כיום קרויה "תיק 4000"], מעצר (הראשון) של המנכ"ל והרחקתו מהמשרד, ביום 24 לאוגוסט 2017, עם נדב שיינברג ראש המטה של משה כחלון (מי שגם עסק ב"בחישות" עבור משה כחלון, כשהיה שר התקשורת).
הנ"ל היה מנוע מלעסוק בענייני רגולציה של בזק והוט (ראה כאן). אז על מה הם בדיוק דנו?"
יומן שמילה

להלן תגובת משרד האוצר
"השניים דנו בנושאים שאינם נוגעים להסדר ניגוד העניינים".

תשומת לב לעיתוי המוזר (ואולי לא) של הפגישה, ממש מיד אחרי הדיון בנושאי הרגולציה על הוט...

לצמרת משרד התקשורת שלחתי שאלה דומה אבל בנוסח קצת שונה בנקודות חשובות:
"על פי היומן של שמילה מימון (כאן), הוא נפגש ממש מספר ימים לאחר התפוצצות "פרשת בזק", מעצר (הראשון) של המנכ"ל והרחקתו מהמשרד, ביום 24 לאוגוסט 2017, עם נדב שיינברג ראש המטה של משה כחלון (מי שגם עסק ב"בחישות" עבור משה כחלון, כשהיה שר התקשורת).
הנ"ל היה מנוע מלעסוק בענייני רגולציה של בזק והוט בדגש על הוט (ראה כאן), כי "הסדר ניגוד העניינים" שלו מ-2015 (כאן), לא כיסה את בעיית "ניגוד העניינים" של השר משה כחלון (כאן), שבשמו הוא פעל ופועל, כבעל תפקיד בהגדרת "משרת אמון".
אז על מה הם בדיוק דנו?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי, ממשרד התקשורת. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

לגבי שר האוצר משה כחלון עצמו, נקדיש לו בקרוב מאוד פרק מיוחד. כידוע, Telecom News אינו אתר פוליטי ולכן אתר זה לא ניסה לחזות את ההתנהלות הפוליטית של המפלגות החרדיות והדתיות ו"ישראל ביתנו" בכל הקשור לפירוק הברית הפוליטית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכה לבחירות, על רקע חקירות ראש הממשלה וחוק הגיוס.

אולם, קוראי Telecom News יכלו שלא להמתין במתח עם כל עם ישראל להודעה על הסרת איום הבחירות, לפחות בכל הקשור להתנהלותו של שר האוצר משה כחלון, בנוגע לברית הפוליטית שלו עם נתניהו. שכן, Telecom News  צפה במדויק כבר ביום 3.3.18 כיצד השר משה כחלון ינהג (וזאת, שלא באמצעות ניתוח פוליטי כשלהוא, אלא מנימוקים הלקוחים כולם מתחום התקשורת והשידורים). לכן, בפרק הבא, נסביר בדיוק, למי שלא קלט את הרמזים שלנו, למה משה כחלון, שר האוצר, לא ייצא כעת (ובעתיד הנראה לעין) מהברית הפוליטית, שיש לו עם ביבי נתניהו. הכל שייך לשוק התקשורת. עוד כמה "עדי מדינה" והכל יהיה ברור יותר...
 



 
 
Bookmark and Share