Telecom News - משרד המשפטים מתכוון להוציא בקרוב מאוד צווי סגירה לאתרי אינטרנט

משרד המשפטים מתכוון להוציא בקרוב מאוד צווי סגירה לאתרי אינטרנט

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> משרד המשפטים מתכוון להוציא בקרוב מאוד צווי סגירה לאתרי אינטרנט
על פי חוק חדש בשם: "חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט", פרקליטות המדינה מתכוונת ממש בקרוב לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה לקבל צווי סגירה לעשרות אתרי אינטרנט (שעוברים, לדעת הפרקליטות, על החוק החדש), שייסגרו ע"י תובעי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. עדכון בתחתית הידיעה. 
מאת: אבי וייס, 15.3.18, 07:00
נעילת מחשב

בלעדי: על פי חוק חדש ששמו: "חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט" (נמצא כאן למתעניינים), יש כיום סמכות לשופטים בבית המשפט המחוזי להוציא צווי סגירה לאתרים בלי לפרסם את הסיבה לכך (ושהמידע יישאר חסוי) ולחסום אותם לחלוטין באמצעות כל ה-ISP בישראל.

בעיקר המדובר בחסימת אתרי: הימורים, זנות, סחר בסמים ועידוד טרור.

לכן, שלחתי למשרד המשפטים - פרקליטות המדינה את השאלה הדחופה הבאה, שנוגעת לפנייה שקיבלו כל ה-ISP בישראל ממש בימים האחרונים:
"בהמשך להודעתכם כאן למטה, מה בדיוק אתם מבקשים מבית המשפט?
[ציטוט מהודעת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שנשלחה למנהלי חברות האינטרנט בישראל' מ-12.3.18]:
"בתאריך 26.9.2017 נכנס לתוקפו חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017 (להלן: "החוק"), מצ"ב לעיונכם.
בסמוך לכניסת החוק לתוקף הוסמכו תובעי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה להגיש בקשות בהתאם לחוק לבית המשפט.
בעתיד הקרוב ובהתאם לחוק, מתכוונת פרקליטות המדינה לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה לקבלת צווי הגבלת גישה בהתאם לס' 2 לחוק.
ספקיות הגישה לאינטרנט בישראל כהגדרתן בס' 1 לחוק הנן משיבות בהליך וניתנת להן הזכות להתייצב לדיון שיקבע בבקשות כאמור.
לשם המצאת הבקשה ומועדי הדיון בהתאם לחוק, אנא אשרו כי כתובת הדואר האלקטרוני הזו הינה כתובת הדואר האלקטרוני הנוגעת לעניין.
במידה ולא נקבל מענה תוך 7 ימים, נראה באמצעי יצירת קשר זה, כאמצעי המתאים להמצאת בקשות ומועדי דיון".
 
תגובת פרקליטות המדינה:
"חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט מאפשר לתובע שהוסמך לכך לפנות לבית המשפט ולבקש צו שיורה על הסרת אתר, הגבלת גישה אליו או מניעת איתורו במנוע החיפוש – בנוגע לאתרים שמבצעים את העבירות המנויות בחוק."

תזכורת קצרה: המדובר בחוק, שזכה להתנגדויות רבות בציבור, גם מאיגוד האינטרנט הישראלי וגם מגופים רבים נוספים, דוגמת התנועה לזכויות דיגיטליות, אך זה לא עזר להם והחקיקה עברה בכנסת. כעת, החוק הזה עובר לשלב המימוש המעשי שלו. ברגע שנדע אילו סוגי אתרים מתכוונים לסגור על פי החוק החדש, נדווח בהתאם. 

עדכון 22.3.18: מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מבקשת לראשונה (יום ד', 21.3.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לחסום שני אתרי אינטרנט המשווקים שירותי זנות. הבקשות הוגשו בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקף ב-26.9.2017. 

הבקשות נוגעות לאתר sexinternet ולאתר bonescort, המפרסמים את שירותיהן של נערות ליווי. לדברי הפרקליטות, הגישה לאתר הראשון אפשרית דרך שורה של ספקים ובהם הוט, 012, סלקום, פרטנר - וגם דרך תוכנת רימון, האמורה לסנן תכנים מיניים. הגישה לאתר השני אפשרית רק דרך סלקום, אומרת הפרקליטות. הבקשןת מכוונות בעיקר נגד ספקי האינטרנט, שכן זהותם של בעלי שני האתרים אינה ידועה למדינה. 

לדברי הפרקליטות, "אתר האינטרנט עוסק באופן אינטנסיבי בפרסום שירותי זנות. אין צורך להכביר מילים על הפסול המוסרי והפלילי המגולם בעבירות בתחום הזנות. גם עצם הפרסום של שירותי הזנות כשלעצמו משפיל, מבזה, ממסחר את גופן של הנשים המתועדות בו. עבירת הפרסום של שירותי הזנות מתייחסת לחוליה משמעותית בתעשיית הזנות, שכן הפרסום מעודד את הצריכה ואת הביקוש לשירותי זנות, ומנגיש אותם לציבור. הפלטפורמה המרכזית כיום לפרסום שירותי זנות היא הפלטפורמה המקוונת, ואתרי אינטרנט כדוגמת אתר האינטרנט הנדון מאפשרים את צמיחתו ושגשוגו של שוק הזנות בישראל". 

החוק מאפשר לפרקליטות לפעול בצורה זו לגבי אתרי אינטרנט אשר כוללים פעילות עבריינית מחמישה סוגים: טרור, תכנים פדופיליים, הימורים אסורים, סחר בסמים מסוכנים ושירותי זנות. משרד המשפטים אומר, כי מחלקת הסייבר והמשטרה החליטו לאחרונה להתמקד באתרים המציעים שירותי זנות. הבקשות הוגשו באמצעות עו"ד איתי גוהר מהפרקליטות.


סגירת אתרי אינטרנט



 
 
Bookmark and Share