Telecom News - לראשונה, סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים באמצעות אפליקציית Telegram

לראשונה, סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים באמצעות אפליקציית Telegram

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> לראשונה, סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים באמצעות אפליקציית Telegram
לראשונה, סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים באמצעות אפליקציית Telegram
מאת: מערכת Telecom News, 22.3.18, 00:11משטרה

איסוף ראיות של סחר בסמים מהעולם הווירטואלי ברשת הסלולרית: יותר מ-40 חשודים נעצרו במסגרת הפעלת סוכן, שחדר לתוך האפליקציה וחשף את זהותם ואת פעילותם. למה נעשה שימוש בטלגרם?
 
יותר מ-40 חשודים בעבירות סחר בסמים בגזרת מחוז חוף,  מנהריה ועד חדרה, נעצרו אתמול בתום חקירה סמויה, שערכה 9 חודשים. החקירה כללה הפעלת סוכן סמוי בקרב העבריינים, בדגש על החדרתו והפעלתו באופן ייחודי בסביבת אפליקציית טלגרם, (בחינם לאנדרואיד, לאייפון ולווינדוספון), שאמורה הייתה לספק אנונימיות לאותם סוחרים וצרכני סמים.

הסוכן הסמוי חדר בהצלחה לאפליקציה, תוך שהוא מתגבר על מנגנונים שונים, שאמורים היו לספק חשאיות ואנונימיות לחברים בה. כך, הצליח לחשוף את זהותם של עשרות חשודים, תוך איסוף הראיות הנדרשות לשם קשירתם לפעילות פלילית בתחום הסחר בסמים.

במהלך הפעלת הסוכן ,לאחר שביסס את מעמדו ורכש את אמונם של החשודים, חשפה המשטרה את פעילותם הפלילית בתחום הסחר בסמים בהיקפים עצומים לאורך תקופה ארוכה. בחקירה נחשפו שיטותיהם של החשודים, משלב ההזמנה של הסמים ותיאום המשלוח באפליקציה סלולרית ועד הבלדרות והעברת הסם בפועל אל הלקוח.

עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, נערך במטה מחוז חוף טקס במעמד מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, בו נחשף הסוכן לראשונה בפני השוטרים. הוא קיבל באופן רשמי את תעודת השוטר ואת האקדח המשטרתי החדש. בהמשך נערך תדריך בראשות ראש ימ"ר חוף לקראת יציאה למבצע המעצרים, בו השתתפו עשרות בלשי הימ"ר, בשיתוף עם יחידות סיור מיוחדות ועוד.

עד כה נעצרו 43 חשודים ובחיפושים נתפסו חומרים שונים החשודים כסם וכ-200 אלף ש"ח במזומן. בנוסף, נתפסו 12 כלי רכב ו-5 קטנועים, ששימשו את הסוחרים במהלך העסקאות השונות, לצורך בקשת חילוט.

ניצב פרץ עמר: "מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, שכללה הפעלה אמיצה, יצירתית ומוקפדת של סוכן. לפנינו פרשיה מיוחדת ומאתגרת, בה נדרשה לראשונה הפעלה 'כפולה' של סוכן משטרתי ב-2 עולמות שונים במקביל, כלומר, לאסוף ראיות של סחר בסמים מהעולם הווירטואלי ברשת הסלולרית ובעולם 'האמיתי' - אליו הסם מועבר בפועל מיד ליד. משימה זו בוצעה במלואה".

הערה: נכון להיום הערכה היא, שטלגרם הגיעה לכמיליון משתמשים בארץ. בתחילה היא אומצה ע"י צרכני וסוחרי סמים (כונתה טלגראס), שמצאו בה חלופה בטוחה עקב פיצ'רים כמו צ'ט סודי וההודעות הנעלמות, אפשרויות הצפנה וטשטוש עקבות. אולם, עם הזמן הפכה אפליקציית המסרים המידיים מבוססת הענן לנחלת הכלל. בעקבות השינויים בפייסבוק, תצומצם בה החשיפה של משתמשים לעמודי חברות וגופי מדיה ותוכן לטובת פוסטים של משפחה/חברים. לכן, החלופה, שמספקת טלגרם להפצת מסרים בין גופים שונים לציבור, צוברת עדיפות. 

כל אחד יכול להקים ערוץ ללא מגבלת מספר המשתתפים, להגדירו כפומבי ולפרסם בו תכנים. אחד ההבדלים בין ערוץ כזה בטלגרם 
לבין קבוצת ווטסאפ הוא, שמשתמשים, שהצטרפו לערוץ, יכולים רק לקבל התראות ולא להגיב. הבדל נוסף: ניתן להעביר ב
טלגרם קבצים עד 1.5 ג'יגה לקובץ מכל סוג (פי 15 מווטסאפ). עוד הבדל משמעותי: טלגרם מאפשרת  שיחה סודית בין 2 משתמשים. הודעות בצ'ט סודי לא ניתנות להעברה. ניתן להגדיר גם מנגנון השמדה עצמית להודעות עד שבוע. השיחות הסודיות הן רק בין 2 הסמארטפונים ולא בשרת.

לאחרונה, השימוש בטלגרם בקרב עיתונאים ופוליטיקאים צובר תאוצה.

 


TELEGRAM

 



 
 
Bookmark and Share