Telecom News - ההאקתון של IATI הניב פתרונות טכנולוגיים חדשים בתחום ה-Education Tech

ההאקתון של IATI הניב פתרונות טכנולוגיים חדשים בתחום ה-Education Tech

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ההאקתון של IATI הניב פתרונות טכנולוגיים חדשים בתחום ה-Education Tech
ההאקתון של IATI  הניב פתרונות טכנולוגיים חדשים בתחום ה-Education Tech 
מאת: מערכת Telecom News, 26.3.18, 12:33האקתון

מי זכה במקום הראשון ומהם 6 הפרויקטים הנוספים שפותחו?

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) ערך בשבוע החולף את ההאקתון השנתיIATI MNC Hackathon , שהוקדש לפיתוח טכנולוגיות בתחום החינוך (Education Technologies). בהאקתון השתתפו כ-50 מפתחות ומפתחים מ-10 מרכזי מו"פ מקומיים של חברות רב-לאומיות מובילות: Google, Marvell, AT&T, Intuit, Motorola Solution, Redhat, Micro Focus, Corning Mobile, Ebay, Siemens.
 
מטרת ההאקתון, מעבר להיותו אמצעי חיבור ושיתוף פעולה בין מרכזי הפיתוח, היא גם קידום נושאים, שעומדים על סדר היום של פורום החברות הרב לאומיות, והפעם היה הנושא חינוך.
 
7 הצוותים ,שהתגבשו לשם ההקאתון, עבדו בקבוצות מעורבות מחברות שונות, והתמקדו בדרכים לשיפור, להעמקה ולתוספת הנאה בכל הנוגע לחוויה החינוכית ולבתי הספר. את הפיתוחים ליוו מנטורים מהתעשייה: רפי מרגליות, מנכ"ל מיקרו פוקוס ומוביל משותף של פורום החברות הרב לאומיות (עם יוסי מטיאס מגוגל), דורון נדג'ר, מנכ"ל מרכז המו"פ של מוטורולה ישראל ואיילת גרדמן, מומחית לאסטרטגיות תקשורת, שסייעה במתן כלים מקצועיים.
 
להשלמת התמונה, המפתחים נעזרו גם בילדי בית ספר (בנים ובנות לאנשי ההקאתון), ששימשו כקבוצת מיקוד ושיתפו בהתרשמותם ובחוויות המשתמש שלהם מהפיתוחים והממשקים השונים.
 
כל המערכות פותחו מתוך הנחת מוצא של התממשקות לפלטפורמות לימודיות קיימות במערכת החינוך היום, כמו אופק, משו"ב, סמארט סקול ועוד.
 
המיזמים הטכנולוגיים הוצגו באירוע מסכם במשרדי מיקרו-פוקוס ביהוד, במעמד מנכ"לית IATI קרין מאיר רובינשטין. בסוף האירוע התקיימה הצבעה על תואר "חביב הקהל", בתוצאות צמודות מאוד.
 
במקום הראשון זכה הפרויקט  Play Ground, פלטפורמה למורה ולתלמיד, שמאפשרת התאמת תכני הלימוד לתלמיד ולהעדפותיו האישיות, תוך שילוב בין מספר אופני לימוד (סרטונים, פודקאסטים, לימוד חווייתי, לבד או בחברותא ועוד). כך, שהחוויה הלימודית תהיה משחקית ואטרקטיבית. 
 
6 הפרויקטים הנוספים, שפותחו במסגרת ההאקתון, היו:

Menteeng: פלטפורמה לניהול חונכות בין תלמידים, שמאפשרת לתלמידים להעביר לתלמידים אחרים תכנים בנושאים אהובים, ומבצעת את ההתאמות בין חונכים לנחנכים בתוך ממשק של רשת חברתית.
 
Community Bridge: ממשק המנגיש בין צרכי בית הספר (כמו קיום אירועים) לבין היכולות והרצונות של הקהילה וההורים (כמו סיוע בארגון, לוגיסטיקה וידע מעשי).
 
We Learn: אפליקציה המשמשת כמרחב כיתתי ללימוד משותף לפני בחינות – תלמידים מעלים שאלות לכיתה ומקבלים מענה - ומאפשרת לימוד אינטראקטיבי, משחקיזציה של הלמידה, גיבוש כיתתי ומעורבות גבוהה יותר של התלמידים.
 
The Smart Grouper: מערכת הממיינת את התלמידים לפי הרמה הלימודית, אופן הלמידה המועדף ועוד גורמים הקובעים את אופן הלימוד המתאים להם, וזאת כדי ליצור קבוצות למידה קטנות בעלות אוריינטציה דומה ומוטיבציה לימודית גבוהה יותר.
 
Ed-Match: מאגר נתונים וממשק המאפשר למצוא מרצים בנושאים מרתקים וחדשים מתוך קבוצה מוגדרת (למשל הורי ביה"ס), כדי לספק לתלמידים הרצאות מרחיבות אופקים ולעורר תיאבון לתחומי דעת חדשים.
 
Studdy Buddy: אפליקציה המאפשרת לתלמידים "לגדל" חיית מחמד וירטואלית לבחירתם, ויוצרת מחויבות מתמשכת בין התלמיד לחיה (תוך חיזוק חיובי בשיטת הכוכבים), באופן שיעודד אצלם מעורבות חברתית, לימודית והתנהגותית.

קרין מאיר רובינשטין: "משתתפיי ההאקתון השנה הוכיחו, שעם רצון טוב וחשיבה יצירתית  ניתן לחבר את תחום החינוך המסורתי לעולם הדיגיטלי, שהילדים חיים בו. ישנן דרכים רבות להעביר את חומר הלימוד בצורה מעניינת ומסקרנת וככל שנשכיל להצעיד את החינוך לעידן הדיגיטלי זה יהיה הרווח של כולנו ובפרט של ילדינו. אנו שמחים וגאים על כך, שעשרות מפתחים ומפתחות מוכשרים מ-10 תאגידי טכנולוגיה מהמובילים בעולם שיתפו פעולה בצוותים מעורבים תוך תחרות ספורטיבית באווירה נעימה ומפרה. שיתוף הפעולה בין תאגידי טכנולוגיה גלובליים, שחלקם אף מתחרים ביניהם, הוא יוצא דופן ומבורך".

צילום תמונה: ליאת מנדל

האקתון



 
 
Bookmark and Share