Telecom News - חברת כבלים מכסה כבר 15 ערים ברחבי ארה"ב ברשתות אלחוט ל-IoT

חברת כבלים מכסה כבר 15 ערים ברחבי ארה"ב ברשתות אלחוט ל-IoT

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> חברת כבלים מכסה כבר 15 ערים ברחבי ארה"ב ברשתות אלחוט ל-IoT
חברת הכבלים האמריקאית הענקית קומקאסט (Comcast) הגיעה לכיסוי של 15 ערים בארה"ב, 10 מתוכן בשת"פ ובמימוש של חברת הציוד והרכיבים Semtech ואקוסיסטם נרחב של חברות לשירותי IoT למגזר הפרטי, העסקי, התעשייתי והביטחוני, בטכנולוגיית LoRaWan, שתדריה אושרו לשימוש בישראל (שנמצאת עדיין הרחק מאחור).
מאת: אבי וייס, 5.5.18, 20:16Comcast machineQ

חברת הכבלים הגדולה ביותר בארה"ב - קומקאסט מדווחת, שהגיעה לפריסה מלאה ב-15 ערים ברחבי ארה"ב, 10 ערים מתוכן נפרסו עם הציוד והפתרונות, שמובילה חברת Semtech האמריקאית, שדיווחה בהרחבה על ההישג הזה לבעלי מניותיה.

10 הערים, שהפריסה בהן הושלמה, הן: Atlanta, Chicago, Baltimore, Boston, Philadelphia, the San Francisco Bay Area, Denver, Detroit, Indianapolis, Miami, Minneapolis, Pittsburgh, Seattle and Washington, D.C.

קומקאסט קוראת לשירות שלה machineQ, שירות אותו החלה בניסויים לפני כשנתיים ופתחה לו אתר מיוחד (כאן), כשהטכנולוגיה המובילה אצלה היא LoRaWAN (ראה בסרטון בתחתית המאמר). מה זו הטכנולוגיה הזו וכיצד היא ממוצבת מול שאר טכנולוגיות האלחוט והסלולר הקיימות כיום בעולם ה-IoT, מנותחים כאן (לדעת רוב האנליסטים זו הטכנולוגיה המובילה). הסבר נוסף על הטכנולוגיה הזו ומדוע קומקאסט בחרה דווקא בה (מכלל הטכנולוגיות המצויות בתחום) - יש במסמך של קומקאסט כאן ולהורדה למתעניינים מכאן. טבלת השוואה מתוך המסמך של קומקאסט מצויה בנספח בתחתית המאמר.

בכך, קומקאסט הציבה אתגר תחרותי נאה מול 2 החברות המובילות בתחום פריסת רשתות IoT בארה"ב: SigFox הצרפתית, שנכנסה לארה"ב בסערה ב-2015, אחרי ש"כבשה" את אירופה ומאז הספיקה לכסות מעל ל-100 ערים ברחבי ארה"ב בטכנולוגיה ייחודית ממשפחת ה-LP-WAN. אחריה ניצבת Ingenu האמריקאית, עם כיסוי במעל ל-50 ערים ברחבי ארה"ב, בטכנולוגיה שונה לגמרי מ-SigFox (משתמשת בתדרים החופשיים של ה-WiFi בטכנולוגיה ייחודית בשם RPMA). אחריהן נכנסו לתחרות בשוק האמריקאי של עולם ה-IoT ספקיות התקשורת הגדולות (כמו שקרה בכל העולם), דוגמת חברות הבזק והסלולר: at&t, ורייזון, T-Mobile ועוד, וכעת קומקאסט מהווה מתחרה חדשה (יחסית), זריזה ואטרקטיבית בשוק ה-IoT במגזר הפרטי והעסקי המתפתח במהירות. 

בניגוד לרגולטורים מכל העולם, שמזמן "סיימו לייצר" את הרגולציה לתחום הזה והתקדמו לטכנולוגיות חדישות ועתידיות בעולם התקשורת, הסלולר והאלחוט, יש בישראל כאוס מוחלט (למה? פירוט כאן). אולם, התדרים לשירותי IoT דוגמת SigFox ו-LoRaWan בתחום ה-915 מגהרץ נפתחו לשימוש גם בישראל, אך בלי מדיניות שימוש ומדיניות לרישיונות שירות.

מישהו (לא ברור מי) בצמרת משרד התקשורת החליט בסתר (וללא כל בסיס חוקי), שבתחום ה-IoT בישראל יופעל מצב של "לכידת לקוח" (Vendor-Lick-In), כלומר:  אין "ניידות מספרים" ואי אפשר לעבור בין ספקיות הסלולר בשירותי ה-IoT. מסמך מדיניות יהיה אולי לשימוע עד סוף 2018.

אולם, חברות התקשורת בישראל לא חיכו למשרד התקשורת, שיחליט מה זה IoT. כרגע, חברת פלאפון היא המתקדמת ביותר בשוק הישראלי והציגה אקוסיסטם שלם ואטרקטיבי לתחום זה, פתחה אתר יפה לנושא, והיא משתמשת ב-2 טכנולוגיות (די בדומה לכמה ספקיות סלולר מובילות בעולם), לפי צרכי הלקוחות שלה: Cat-M LTE ו-NB-IoT.

נספח:
הסיבות העיקריות שהביאו את חברת הכבלים המובילה בארה"ב - קומקאסט לבחור בטכנולוגיית LoRaWan ממשפחת טכנולוגיית LoRa מכלל הטכנולוגיות המתחרות בשוק העולמי (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
מסמך קומקאסט

סרטון אודות שירותי machineQ של קומקאסט:



 
 
Bookmark and Share