Telecom News - האם אנו חוסמים מציאות של אינטליגנציה מלאכותית?

האם אנו חוסמים מציאות של אינטליגנציה מלאכותית?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם אנו חוסמים מציאות של אינטליגנציה מלאכותית?
האם אנו חוסמים מציאות של אינטליגנציה מלאכותית?
מאת: רפי שקולניק, 7.5.18, 14:56רפי שקולניק

אם הטכנולוגיה לא תשמש כהרחבה טבעית של חיי היומיום שלנו, צרכנים יהססו לאמץ אותה וכתוצאה מכך ימנעו את הדרך למימושם באמצעות עיר חכמה.

במשך כמה עשורים, המוחות המבריקים ביותר דמיינו עולמות עתידיים, שבהם יהיו משולבים טכנולוגיות דיגיטליות וביניהן אינטליגנציה מלאכותית - AI, והחזיונות הללו משולבים בתרבות האנושית. אם אנו באמת רוצים, שהתפיסות האלו תהפוכנה למציאות של 'ערים חכמות', ארגונים יצטרכו ליצור רשתות תקשורת פתוחות. כך, שמכונות ומכשירים יוכלו לתקשר עם בני אדם בדרכים מוכרות.

כיום, התעשייה עומדת בפני צומת דרכים: בעוד שהיכולות הטכניות מתרחבות, הקליטה שלהן נשארת מוגבלת. כדי לפתור זאת יש להבין את ההתנהגות האנושית. אם הטכנולוגיה לא תשמש כהרחבה טבעית של חיי היום יום שלנו, צרכנים יהססו לאמץ אותה וכתוצאה מכך ינמעו את הדרך למימושם באמצעות עיר חכמה.

באמצעות גישה פתוחה אנו יכולים להתחיל להציג למידה ממוחשבת אוטומטית ואינטליגנטית, כך ש-AI תוכל להציע איכות גבוהה יותר ושירותים המדמים אינטראקציה אנושית, שיתייחסו ללקוחות ברמה מסוימת של אמפטיה. אחרי הכול, בני אדם הם הצרכנים של הטכנולוגיה וכדי שהיא תהיה יעילה, נצטרך להחליף גימיקים בערך מוחשי. כך, שהחוויה תרגיש יותר טבעית למשתמש הקצה.

ובעוד הלקוח משתמש בשירותים האלה, הטכנולוגיה עצמה תצטרך ללמוד להתחבר לידע של צורות אחרות של AI, שהן חלק מהרשת הרחבה והפתוחה יותר של המכונות. יש לכך ערך רב אם נשקול את כמות המידע, שמופק בכל יום ממכונות היכולות ללמוד, כ-2.5 קְוִינְטִילְיוֹן בייטים (על פי יבמ).

למרות זאת, בעוד התעשייה מתקדמת לעבר ערים חכמות, אנו חייבים להבין, שאין AI אחד המתאים לכולם. לכן, במקום לנסות את המשימה הבלתי אפשרית של קידוד פלטפורמה בעלת אינטליגנציה, עלינו לעשות כל מה שאנו יכולים כדי להתאים אותה למקרה הספציפי. יש לעבוד עם ארגונים המתמחים ביישומי AI כדי להתמקד באתגרים ובמטרות מסוימים, מתוך מטרה לחברת את המכונות הדיגיטליות באמצעות אוטומציה ולמידה ממוחשבת.

כך לדוגמא, ישנם בנקים, שמציגים AI בשיחות באינטראקציות עם לקוחות בערוצים, באמצעותם לקוחות יכולים לדבר עם צ'ט בוטים כאילו היו הם בני אדם.

זה יוצר הזדמנות למנף חידושים אחרים כמו בלוקצ'יין ולהעביר מידע בין בוטים המנהלים את הפרויקטים האלה.

לצד זה, בענף המלונאות, נערכים ניסיונות עם חדרים, שבהם משולבת AI, שמעניקים לאורחי המלון שליטה מלאה על החדר. למרות זאת, המכשיר גם אוסף מידע ממכשירים וממקורות דיגיטליים אחרים כדי לקבל מידע על נושאים כמו הזמנה ממסעדות המלון.

גם שירותי החירום משגרים פיילוטים של AI כדי לתאם בין חוויות המטופלים החל מ-AI המשולבת בתוך אמבולנסים ועד לשילוב בחדרי ניתוח ובמחלקות השונות. המטרה היא, שבסופו של דבר ה-AI תוביל להאצת האבחון והטיפול.

כפי שזה נראה כעת, ייקחו עוד לפחות כמה שנים עד שאנו כבני אדם נסתגל ונאמץ את האפשרויות, שה-AI מציעה. אבל בעוד אנו עובדים על עתיד של ערים חכמות, המגזר הציבורי והמגזר הפרטי כאחד חייבים לפתוח את הטכנולוגיות שלהם לקהילת ה-IT הרחבה יותר. באמצעות גישה פתוחה ניתן יהיה לאפשר פתרונות רלוונטיים יותר ללקוחות ולספק להם חוויות התואמות לחיי היום יום שלהם וכך ליצור AI, שיוכל להיות חלק אינטגרלי מרשת התקשורת סביבנו.

מאת רפי שקולניק, מאי 2018.
מנהל פעילותAVAYA  ישראל

 
 
 



 
 
Bookmark and Share