נבחרו 4 סטארטאפים ישראלים ע"י ויזה ישראל להצגה במעבדת החברה בברלין

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נבחרו 4 סטארטאפים ישראלים ע"י ויזה ישראל להצגה במעבדת החברה בברלין
נבחרו 4 סטארטאפים ישראלים ע"י ויזה ישראל להצגה במעבדת החברה בברלין
מאת: חיים חביב, 14.5.18, 12:25ויזה

ויזה ישראל מקדמת מיזמים ישראלים חדשניים לעולם הקמעונאי הבינ"ל בתחום ה-IoT, הבינה המלאכותית וה-AR, להתנסות ובחינה מקיפה במעבדות החברה Retail Experience Lab של Visa בברלין. זאת, כדי לעודד צרכנים לעשות שימוש במכשירים דיגיטליים כחלק בלתי נפרד מהיכולת של חנויות מונחות-טכנולוגיה להעניק ללקוחות חוויה מהנה.

המסחר האלקטרוני מתרחב בקצב מהיר אך החנויות הפיזיות עדיין נלחמות על קיומן ומבקשות לתפוס נתח משמעותי במהפכה הקמעונאית - יעוד חדש, שיסייע להן למשוך ולשמר לקוחות. בדרך לשם, הטכנולוגיה תופשת מעמד חשוב, והופכת את הקניה למושכת ומותאמת אישית. באמצעות מגוון מודלים עסקיים תהפוכנה החנויות לאתרים, בהם שוררת אווירה המעודדת את הצרכנים לבלות זמן ולשוב ולרכוש בהן.

המגמה הזו משתלבת היטב עם האינטרסים של חברות כרטיסי האשראי ובהן ויזה העולמית והשלוחה הישראלית שלה, שמעודדות את הצרכנים לעשות שימוש במכשירים דיגיטליים כחלק בלתי נפרד מהיכולת של חנויות מוטות-טכנולוגיה להעניק ללקוחות חוויה מהנה.

שחר פרידמן, מ"מ מנכ"ל Visa בישראל ומנהל Visa Innovation Studio
"בתי העסק של העתיד יפתחו את היכולות הדיגיטליות הדרושות להם לתקשר עם הצרכנים או הלקוחות, למסע מתמשך בדרך להפוך לעסקים דיגיטליים מלאים ״מקצה לקצה״ –אפקטיביים ויעילים ברמה התפעולית.

4 סטארטאפים ישראלים נבחרו ע"י ויזה ישראל כדי להציג את יכולותיהן הקמעונאיות במעבדת החוויה הקמעונאית של החברה בברלין. בכך, מקרבת Visa את היזמים הישראלים לתעשיית הקמעונאות העולמית.

היזמים הישראלים מוזמנים לגלות מחדש את חוויית הקניות בחנות ולתקשר עם לקוחות, שותפים, ספקי טכנולוגיה ומומחי קמעונאות כדי לגבש יחדיו את עתיד הקמעונאות. מעבדת החוויה הקמעונאית (Retail Experience Lab) נועדה להעניק ללקוחות, ליזמים ולאורחים השראה, ולעודד את הפוטנציאל היצירתי שלהם בפיתוח פתרונות חדשניים ומהפכניים".

4 הסטארטאפים הם:
  1. WiseShelf – (מקסריה): מדף חכם, מקטין מצבי חוסר מלאי על המדף, מצמצם הוצאות ליקוט באון-ליין ומעלה את יעילות עבודת מילוי המדפים. WiseShelf הופך מדף סופרמרקט רגיל להיות חלק ממערכת אינטרנט של הדברים (IoT). החברה פיתחה אביזר דק זול וקל ליישום המונח על המדף הרגיל. המדף החכם שולח התראות, דו"חות און-ליין והמלצות כך, שיבטיחו, שהמדף תמיד יהיה עם פריטי הסחורה הנכונים וזמין למשיכה הן ע"י קונים בחנות והן לליקוט בביצוע הזמנות או-ליין. הביצוע תוך שימוש ברשת WiFi רגילה. מערכת המדף החכם של WiseShelf מותקנת כיום ברשת סופר-פארם ונמצאת בניסוי בחברת קוקה-קולה, X5, אינטרמרשה ודאנסק.
  1. Supersmart (מראש העין) מציע דרך קלה ומהירה לקניה תוך שהוא מאפשר סריקה מהירה של סלסלה או עגלה עמוסה במוצרים תוך מספר שניות. הפתרון משתמש בתשתית הקיימת של הסופרמרקט. בעזרת סנסורים בעמדת הסיום מנתחים את תוכן העגלה כדי למנוע טעויות ו / או גניבות. Supersmart פועל כבר שנתיים ברשת 'אושר עד' במספר סניפים, וכ"כ במספר ארצות באירופה. לסטארטאפ שת"פים עם חברות כגון Bizerba, Toshiba, Google וVisa-
  1. MemoMi היא פלטפורמת מראה דיגיטלית המעצבת מחדש את האופן בו צרכנים קונים בהווה. באמצעות בינה מלאכותית ומציאות רבודה (AR) צרכנים יכולים למדוד באופן וירטואלי מוצרים שונים כדוגמת פרטי לבוש, משקפיים, נעליים, מוצרי אופנה משלימים ואיפור בזמן אמת ובנוחות המעצימה את חוויית המדידה עצמה. המערכת מציעה הקלטת קטעי וידאו בפורמט HD בהם ניתן לצפות ולשתף חברים. כל אלה, מסייעים לגשר על הפער בין החנויות הפיזיות לאונליין באמצעות המלצות מבוססות בינה מלאכותית. בין לקוחותיה של החברה: חברות כדוגמת Neiman Marcus, Luxottica, LVMH, L'Oréal, Sephora, Finish Line, Uniqlo ועוד.
  1. Quickwy - (בעיקר לתחום האופנה), מפתח תג IoT מיניאטורי, ראשון מסוגו, במחיר זול מאד מהמקובל היום בשוק. הפתרון כולל את התג לצד פלטפורמת ניהול, ומספק חווית רכישה אחרת ללקוח ולצוות החנות, באמצעות יצירת ייצוג דיגיטלי לכל פריט פיזי בחנות, ורמת נתונים המקבילה למסחר באון ליין. התג מספק נתוני מלאי חי בתוך החנות, תשלום עצמאי וחווית IoT בתוך החנות ובבית. התג מייצר את החיבור האולטימטיבי בין המסחר באון ליין ובאוף ליין, מקנה חווית רכישה פרסונלית ומאפשר דרכי התקשרות עם הלקוח, לצד נתיבי רווח חדשים, שעד כה לא היו אפשריים.
בתמונה למעלה מימין: עומדים: יאיר קלפטר Supersmart, ענת שקד Quickwy, דני שרף WiseShelf, שחר פרידמן Visa, סלבדור ניסי וילקובסקי MemoMi.
 



 
 
Bookmark and Share