Telecom News - המהלך הלא חוקי של השר איוב קרא בנושא פריסת הוט - נדחה

המהלך הלא חוקי של השר איוב קרא בנושא פריסת הוט - נדחה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> המהלך הלא חוקי של השר איוב קרא בנושא פריסת הוט - נדחה
מנכ"ל משרד התקשורת החדש - נתי כהן, הוביל במהירות להחלטה חדשה של השר איוב קרא, הדוחה את יישום ההחלטות הבלתי חוקיות הקודמות של השר איוב קרא מלפני חודש, להקל על פריסת הוט בתרגילים שונים, כולל שימוש ברשת הסלולר של הוט-מובייל. עדכון בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 14.5.18, 16:50נתי כהן

לפני בדיוק חודש, היינו כלי התקשורת היחיד שיצא בחריפות ובנחרצות כנגד החלטות השר איוב קרא בנוגע לחובות "הפריסה האוניברסלית" של הוט. פרסמנו את דעתנו הברורה במאמר עם הכותרת המדברת בעד עצמה: "חיסול כל מה שהיכרנו בשוק התקשורת בגלל הדחף לעזור להוט". 

בינתיים, חל שינוי ומהפך במשרד התקשורת: יש מנכ"ל חדש, נתי כהן (בתמונה משמאל), שמיד עם כניסתו לתפקיד קיבל גם את המינוי של "יו"ר הוועדה המייעצת" לעניין "הפריסה האוניברסלית".

נתי כהן לא המתין הרבה, כינס את הוועדה ביום 13.4.18 והוציא מסמך המלצה חדש לשר (כאן), בו הוא ממליץ לשר לדחות את יישום החלטותיו הקודמות בחודש. חודש שבמהלכו ייצא שימוע ציבורי חדש ובמהלך החודשים הבאים הנושא הזה ייבחן שנית לעומקו.

שר התקשורת איוב קרא קיבל את המלצות הוועדה והוציא מסמך (כאן), בו הוא דוחה את יישום החלטותיו מהחודש שעבר, לצורך פרסום שימוע ודיון בנושא הזה בחודשים הקרובים.

זו בהחלט החלטה נבונה וחשובה ביותר של המנכ"ל, הוועדה המייעצת והשר, שתיקנו את השגיאה הענקית והחמורה של השר מהחודש שעבר (שנעשתה בעקבות המלצתו של מ"מ המנכ"ל שמילה מימון).

מהירות הדיון וקבלת ההחלטות והעלאת המסמכים באופן מיידי לאתר משרד התקשורת - גם הם חידוש מאוד חשוב לעבודה שקופה ונכונה של משרד התקשורת.

בהחלט זה "עידן חדש" וחיובי במשרד התקשורת, ונקווה שימשיך כך.  

במקביל, נקווה שהידיעה שפורסמה היום ב"כלכליסט" (כאן) בדבר הקלות ל-Unlimited בחובות "הפריסה האוניברסלית" שלה - אינה מדויקת, ושההקלות לא יינתנו למיזם הסיבים -IBC (אנלימיטד), רק בגלל שיש אנשים בכירים במשרד התקשורת שמייצגים את סלקום ואנלימיטד, במקום לייצג את האינטרס הציבורי. 

עדכון 5.6.18: היום משרד התקשורת פרסם מעין שימוע (כאן) בו הוא מציע לדחות את הנושא של "פריסת הוט" לעוד 10 חודשים. בהחלט רעיון מבורך. כל ההחלטות בנושא זה היו (בשנים האחרונות) חלטורה אחת גדולה. הגיע העת לבחון הנושא בשקט וברצינות, כמוצע בשימוע הזה. 
 



 
 
Bookmark and Share