Telecom News - נפתח מרכז חדשנות לטכנולוגיה אופטית בחיפה במיוחד לשוק התחבורה החכמה

נפתח מרכז חדשנות לטכנולוגיה אופטית בחיפה במיוחד לשוק התחבורה החכמה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נפתח מרכז חדשנות לטכנולוגיה אופטית בחיפה במיוחד לשוק התחבורה החכמה
נפתח מרכז חדשנות לטכנולוגיה אופטית בחיפה במיוחד לשוק התחבורה החכמה
מאת: מערכת Telecom News, 22.5.18, 15:43ג'ייביל
 
המרכז יספק מוצרים ופתרונות מתקדמים לשוק הרכב, בהם רכיבים מסייעי נהיגה, מערכות ניטור נהיגה DMS -Driving Monitoring Systems, יחידות תצוגת ראש ומערכות חישה מבוססות ראדר (LIDAR), כמו גם פתרונות לשוק הסמארטפונים, AR/VR ומכשור רפואי.
 
ג'ייביל אופטיקה הודיעה על פתיחתו של מרכז חדשנות לטכנולוגיה אופטית בפארק מת"ם בחיפה. המרכז המשתרע על פני 2,000 מ"ר, יספק לתעשיית ההייטק בישראל שירותי פיתוח וייצור של מצלמות ממוחשבות, מערכות הקרנה ופתרונות המשלבים את שניהם.

ג'ייביל אופטיקה מתמקדת בפתרונות אלקטרו-אופטיים, כולל מערכות אקוסטיקה, מערכות הקרנה ומצלמות ממוחשבות. החטיבה משרתת לקוחות בשוקי כלי רכב ורכב אוטונומי, רובוטיקה, מכשירים ניידים, AR/VR ומכשור רפואי. פעילות האופטיקה שלה התרחבה עם רכישתה של חברת Kasalis. ג'ייביל המשיכה להתפתח עם פעילויות בתחום האופטיקה, שנפתחו כעת גם בחיפה.

המרכז החדש של ג'ייביל אופטיקה בפארק מת"מ, נותן מענה לדרישה הגוברת אצל מי שמחפשים מומחיות ומשאבים ייחודיים עבור אינטגרציות מורכבות של מערכות אלקטרו-אופטיות, כולל  תכנון אופטי ויכולות פיתוח וייצור מודולים של מצלמות ומערכות הקרנה.

פתרונות אלה חיוניים עבור סמארטפונים, טאבלטים, ספרים אלקטרונים ומחשבים ניידים כמו גם למוצרים מבוססי טכנולוגיות מציאות וירטואלית ומציאות רבודה.

מרכז החדשנות בישראל יספק גם מוצרים ופתרונות מתקדמים המיועדים לשוק הרכב, בהם רכיבים מסייעי נהיגה, מערכות ניטור נהיגה DMS (Driving Monitoring Systems ), יחידות תצוגת ראש ומערכות חישה מבוססות ראדר (LIDAR).

לג'ייביל אופטיקה יש מספר שותפים טכנולוגיים בישראל. ביולי 2017 היא חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם eyeSight Technologies, בתחום מערכות ניטור נהיגה מבוססות ראיה (DMS). השותפות משלבת את המומחיות של ג'ייביל בתחום הייצור והאופטיקה, עם  התוכנה לראייה חישובית של eyeSight. מערכת זו מספקת רמות דיוק ואמינות גבוהות ביותר בסיוע להפחית תאונות המבוססות על נמנום או הסחות דעת תוך כדי נהיגה, ותאפשר רמות 3-4 בנהיגה אוטונומית החל מ-2020.

אירב שטיין (Irv Stein), סגן נשיא ג'ייביל אופטיקה: "מרכז החדשנות האופטית בחיפה הוקם במסגרת אסטרטגיית החברה להיות ספקית שירותי הייצור המתקדמים בעולם מבחינה טכנולוגית. זיהינו את הדרישה העולמית הגוברת לפתרונות פרימיום בתחום האלקטרו-אופטיקה כבר לפני עשור וכיום אנו מובילים בשירותי יצור בשוק צומח זה.

התחלנו לקדם את האסטרטגיה שלנו בתחום, עם רכישתה של קבוצת מערכות ההקרנה בחברת Carl Zeiss (קארל צייס). כיום, השירותים הייחודיים שלנו תומכים בשוק המכשירים הניידים, במערכות מציאות וירטואלית ומערכות מציאות רבודה (AR/VR), בפתרונות לשוק הרכב, בשוק המכשור הרפואי ועוד".
 
גדעון שמואל, מנכ"ל eyesight: "השותפות שלנו מספקת פלטפורמה מלאה מתכנון ועד ייצור ומאפשרת ליצרני רכב ולספקי טיר 1 להאיץ את ההגעה לשוק. התוכנה שלנו דורשת פחות כוח עיבוד ולכן יכולה לרוץ על מעבדים חסכוניים ותקניים ולהשתלב בקלות בארכיטקטורות ARM קיימות. הדבר משלים את פתרונות החומרה והאופטיקה הממוזערים של ג'ייביל, אשר ניתנים לשילוב בלתי מורגש בסביבת קוקפיט או כלי רכב".

עומר כליף, מנכ"ל ומייסד שותף Innoviz: "יש הזדמנות עצומה, שמתפתחת ברחבי העולם, לשימוש בפתרונות חישה מסוג LIDAR בתחום הרכב, במיוחד בכל הקשור למסחור של כלי הרכב האוטונומיים. מרבית ההתרגשות סביב התחום נובעת בעיקר ממה שמתרחש כעת בתחום הזה בישראל. הקמת המרכז בחיפה מעידה על מחויבות משמעותית לספק פריצות דרך עולמיות".

קרדיט צילום: כתום צלמים.

ג'ייביל



 
 
Bookmark and Share