Telecom News - חוק הפיקוח על "נותני שירותי מטבע'"נדחה ויקשה על סטארטאפים של קריפטו

חוק הפיקוח על "נותני שירותי מטבע'"נדחה ויקשה על סטארטאפים של קריפטו

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> חוק הפיקוח על "נותני שירותי מטבע'"נדחה ויקשה על סטארטאפים של קריפטו
חוק הפיקוח על "נותני שירותי מטבע" נדחה ויקשה על סטארטאפים בתחום הקריפטו
מאת: מערכת Telecom News, 30.5.18, 23:19מני רוזנפלד

בעקבות איחור בהסדרת צו איסור הלבנת הון חדש, שילווה את החוק, נדחתה כניסתו לתוקף ב-4 חודשים או עד לסיום הסדרת הצו. מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין: "דחיית צו הלבנת הון למטבעות קריפטוגרפיים תקשה על יצירת מאות משרות בתחום".

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני דחתה היום את כניסתו לתוקף של חוק "הפיקוח על שירותים פיננסים מוסדרים", שעל פיו, "נותני שירותי מטבע", שפעולותיהם העיקריות הן המרת מטבעות והעברת כספים לחו"ל, יעברו מרישום לרישוי ולפיקוח חדשים ויהפכו להיות "נותני שירותים בנכס פיננסי". כניסת החוק לתוקף הייתה אמורה להיות ב-1.6.18.

כיום חלים על גופים אלה הוראות צו איסור הלבנת הון. עם כניסת החוק לתוקף יפקע צו זה, ותחתיו אמור להיכנס לתוקף במסגרת החוק החדש צו חדש.

אתמול פנה משרד האוצר לוועדת הכספים ואמר, שטיוטת הצו החדש למניעת הלבנת הון פורסמה רק בימים האחרונים להערות הציבור, והליך התקנתו, שכולל את קבלת תגובות הציבור יארך זמן. כך, תיווצר תקופה בה לא יהיה צו המסדיר את נושא הלבנת הון, ויהיה חוסר בהירות לעניין חובת הזיהוי והדיווח מכוח החוק לאיסור הלבנת הון.
 
לכן, ביקש משרד האוצר לדחות את כניסת החוק עד להתקנת הצו החדש. עפ"י החוק רשאי שר האוצר באישור ועדת כספים לדחות בצו את מועדי תחילת החוק, אם יש צורך בהערכות ליישום החוק.
 
במהלך הדיון בוועדת הכספים ביקשה רשות שוק ההון בשיתוף ח"כ רחל עזריה שוועדת הרפורמות בראשות עזריה תחוקק חקיקה זמנית, שתסדיר בעיות, שעלולות להיווצר עקב דחיית כניסת החוק לתוקף, בעיקר לעניין פתיחת חשבונות חדשים מצד הבנקים לגופים הנוגעים לחוק.

ח"כ משה גפני, יו"ר הוועדה, התנגד להסדר בטענה, שדחיית כניסת החוק לתוקף והארכת המצב הקיים אמורה להספיק, ואמר לח"כ עזריה לקיים דיון עם הבנקים לגבי ההליך. הוא אמר, שאיננו צופה בעיות ואם הן תתעוררנה תתכנס ועדת הכספים שוב כדי למצוא פתרון.

בסיום הדיון אישרה הוועדה את דחיית כניסת החוק ב-4 חודשים או עד להתקנת התקנות החדשות לעניין איסור הלבנת הון.
 
לנוכח ההחלטה על דחיית כניסת חוק נותני שירותים פיננסיים, טוען איגוד הביטקוין, שזו פגיעה משמעותית בסטאראטאפים בתחום הקריפטו.

מני רוזנפלד, (בתמונה), יו"ר איגוד הביטקוין, (שברך ב-24.5.18 על פרסום טיוטת משרד האוצר כפי שדיווחנו - כאן): "חוק נותני שירותים פיננסיים ,שאמור היה להיכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב, אמור היה להסדיר לראשונה את המסחר במטבעות קריפטוגרפיים ודחייתו משאירה כעת את השוק ללא אסדרה וללא צו איסור הלבנת הון.

יותר מ-40 סטארטאפים גייסו באחרונה מיליוני דולרים במטבעות קריפטוגרפיים. כדי לשלם משכורות, שכירות ומיסים, הם צריכים את האפשרות להמיר את המטבעות הללו לשקלים, אבל הבנקים ממשיכים לחסום פעם אחר פעם את מכירתם של המטבעות בטענה, שאין אסדרה.

דחיית כניסת החוק לתוקף ואי החלת צו איסור הלבנת הון, שמטפל במטבעות הקריפטוגרפיים, תשאיר את הסטארטאפים באותו המצב ותביא לכך, שהם אלה שיאלצו לחשוב פעמיים האם להישאר בישראל, וזה תקשה על יצירת מאות משרות בתחום.

מדובר בפגיעה בתחום, שתחבל במאמצים של ישראל להפוך למדינה מובילה בתחום טכנולוגי המתפתח במהירות. הכדור נמצא בידי רשות שוק ההון, שצריכה להתקין צו איסור הלבנת הון מתאים, מה שיכול לקצר את משך העיכוב. הרשות מפגינה מחויבות להתקין את הצו בכל המהירות האפשרית, ואנו מקווים, שכך יהיה".

צילום תמונה עליונה: גלעד אילוז



 
 
Bookmark and Share