Telecom News - סקר שביעות רצון פרילנסרים בעידן חברות כלכלת השיתוף

סקר שביעות רצון פרילנסרים בעידן חברות כלכלת השיתוף

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> סקר שביעות רצון פרילנסרים בעידן חברות כלכלת השיתוף
סקר שביעות רצון פרילנסרים בעידן חברות כלכלת השיתוף
מאת: מערכת Telecom News, 3.6.18, 15:17חן עמית
 
הסקר Global Marketplace and Gig Economy Payment Satisfaction של חברת הפינטק הישראלית Tipalti בחן את אתגרי כלכלת השיתוף. רבים כיום משלימים הכנסה, או עושים זאת כהכנסה ראשית, בעבודה באתרי מסחר אלקטרוניים, שירותים או מוצרים. איביי, אטסי, אמזון, פייבר הן דוגמאות הולמות. מה קורה כשהפרילנסרים נתקלים (מה שבדרך כלל קורה) בבעיות בהעברת התשלומים אליהם? - הם נוטים לעבור למתחרים. עדכון בתחתית הכתבה. 
 

סקר גלובלי של חברת הפינטק Tipalti, שעוסקת באוטומציה של תשלומי  פרילנסרים וספקים בפלטפורמה בענן, שיצא לבחון את אתגרי כלכלת השיתוף, מגלה, שלתהליך תשלום לא מוצלח לפרילנסרים באשר הם, יש השלכות משמעותיות על נאמנותם לזירה המקוונת בה הם פועלים.
 
מחצית מהנשאלים ציינו, שחוויית התשלום שלהם חייבת להשתפר ומעל שני שליש (73.7%) אמרו, שהם שוקלים לעזוב את עבודתם בזירות האון ליין בגלל נושאי התשלומים המגיעים להם. העובדה, שסוגיית התשלומים מאיצה את קצב הנטישה של המועסקים בזירות הללו מוסיפה לעלויות התפעול, מחלישה את השם הטוב של הזירה ופוגעת בסוף היום באיכות המוצר המסופק ללקוח.
 
הסקר Global Marketplace and Gig Economy Payment Satisfaction, בא לבחון את עמדותיהם של פרילנסרים מחברות דוגמת AirBnB, ETSI, Fiverr ואחרים, שפעילים ברחבי העולם, לגבי דרכי התשלום, הקשיים בעבודה מול שווקים שונים וכיצד נוהל התשלומים משפיע בסוף היום על הנאמנות שלהם למעסיק. על פי הממצאים, מערכת אוטומציה של ניהול תשלומים היא חיונית כיום כדי ליצור רשת פרילנסרים נאמנה, שתורמת לארגון ולצמיחתו.
 
על פי כלכלנים מאוניברסיטאות הרווארד ופרינסטון, בין השנים 2005-2015 הייתה קפיצה מ-10.7% ל-15.8% במספר העובדים, שלקחו על עצמם משימות פרילנס. במציאות החדשה יש חשיבות רבה למערכת תפעול תשלומים ממוקדת צמיחה, שתאפשר לשמר ולטפח נאמנות עובדים ומוטיבציה של עובדי הפרילנס.
 
הסוקרים מציינים בניתוח התוצאות, שבהתייחס לעובדה, שכמחצית הנסקרים (48.7%) הצהירו, שהעבודה שלהם בזירה המקוונת היא מקור הכנסתם העיקרי, חשוב למפעילי זירות השיתוף להקשיב לעובדים ולצרכיהם ולנקוט בפעולות, שתחזקנה נאמנות למערכות בהן הם עובדים. כך לדוגמה, 97.5% מהנסקרים ביקשו לקבל הודעות אוטומטיות על תשלומים, 96.6% ביקשו לקבל תשלום בזמן ו-96.6% ביקשו תשלום מדויק. הפרילנסרים אף הביעו רצון להיות מסוגלים לעקוב אחר סטטוס התשלומים (95%) ולקבל התרעה בעת שינוי בסטטוס התשלום (85.7%).
 
מהסקר עולה עוד, ש-71% מהנסקרים ציינו, שאפשרות הבחירה בצורת התשלום היא חשובה להבטחת הנאמנות. כמחצית מהמשתתפים תושבי ארה"ב העדיפו העברות ישירות לסניף הבנק שלהם לעומת תשלומים בפייפאל (22%), בעוד מקבלי תשלומים משאר העולם העדיפו תשלום באמצעות פייפאל (34.1%) לעומת העברות לבנק (26.8%).
 
זאת ועוד: 66.7% מהמתגוררים מחוץ לארה״ב אמרו ,שהתשלום במטבע המקומי שלהם חשוב עבורם. 80.5% דיווחו, שיעדיפו תשלום מוקדם, כשאלה המתגוררים מחוץ לארה״ב הביעו נכונות להעניק הנחה מסוימת בתמורה לאופציה הזו. הסוקרים אומרים כי אפשרויות הבחירה אמנם מוסיפות עבודה, אבל, הן חיוניות לשמירה של השותפים העסקיים.
 
חן עמית, (בתמונה למעלה), מנכ"ל Tipalti: "לזירות המסחר המקוונות יש מחוייבות לשותפים שלהן. לדוגמה, מה יקרה לחברת הסעות שיתופית ללא הנהגים שלה? חברות כלכלה שיתופית, שלא תשכלנה למשוך ולשמור על פרילנסרים איכותיים כמו גם ספקים, לא תשרודנה לטווח הארוך.
 
הפרילנסרים מייצגים את מקומות ההעסקה שלהם והם אלה לעתים קרובות הגורמים הנמצאים בקשר פנים אל פנים עם הלקוחות. בחברות חייבים לתעדף את נושא שביעות הרצון של שותפיהן וחוויית תשלום חיובית היא אחת הדרכים היותר אפקטיביות להבטיח זאת״.
 
זירות הכלכלה השיתופית עומדות בפני לא מעט אתגרים כשהן נדרשות לשמור על השותפים שלהן, תוך הרחבת הרשת הגלובלית. מספיק קשה לשמור על מודל הפעולה בזמן צמיחה, אבל, התעלמות ממורכבות נושא התשלומים לשותפים ומנושאי רגולציה המשתנים משוק לשוק, יכולה לסכן את כל העבודה הטובה שנעשית. לנו ברור, שכל זירת כלכלה שיתופית עם שאיפות להתרחב, חייבת להתמקד בחוויית התשלום לשותפים שלה״.

הסקר המלא - כאן

המחשת השוק הענק של אינספור הגופים המעסיקים פרילנסרים בתעשיות השונות:

אינפוגרפיה
 

עדכון 10.6.18, 13:31: 

המגזין הפיננסי הבינלאומי CFO בחר את Tipalti לרשימת חברות הטכנולוגיה, שצריך לעקוב אחר פעילותן ב-2018 במגזין אומרים, ש"החברה מספקת אוטומציה של תשלומי ספקים והפתרון שלה אולי אינו היחידי בזירה, אך נראה כמי שמצויד טוב למשימה ומפגין נכונות טובה ברמה הארגונית. הפתרון מאפשר למשתמשים לבצע תשלומים ב-190 מדינות, ב-120 סוגי מטבעות שונים ועם אפשרות לבחור 6 צורות שונות של תשלום".

 




 
 
Bookmark and Share