Telecom News - סקר: חב' עלולות להחמיץ ההזדמנות להשתמש ב-AI כדי לחולל מהפך בעסקיהן

סקר: חב' עלולות להחמיץ ההזדמנות להשתמש ב-AI כדי לחולל מהפך בעסקיהן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר: חב' עלולות להחמיץ ההזדמנות להשתמש ב-AI כדי לחולל מהפך בעסקיהן
סקר: חברות עלולות להחמיץ ההזדמנות להשתמש בבינה מלאכותית כדי לחולל מהפך בעסקיהן
מאת: מערכת, 4.6.18, 11:56 Telecom News רענן ביבר
 
מימוש היתרונות העסקיים הפוטנציאליים העצומים של בינה מלאכותית מתעכב עקב היעדר מיקוד אסטרטגי. הסקר נערך בקרב כ-240 חברות ממגזרי הרכב, הייצור והקמעונאות. 
 
מימוש היתרונות העסקיים הפוטנציאליים העצומים של בינה מלאכותית באירופה מתעכב עקב היעדר מיקוד אסטרטגי. כתוצאה מכך, חברות עלולות להחמיץ את ההזדמנות להשתמש בבינה מלאכותית כדי לחולל מהפך בעסקיהן. כך, חושף סקר של חברת האנליסטים Pierre Audoin Consultants (PAC), שנערך בשיתוף עם חברת ה  ICT- היפנית פוג'יטסו, (שלה משרדים ברעננה), שפורסם היום - כאן. הממצאים מבוססים על הדו"ח המלא, שמדגיש את היתרונות של שימוש בבינה מלאכותית לחידוש תהליכים המונעים ע"י יישומים עסקיים, ומהווה מדריך שימושי למנהלים.
 
בסקר, שנועד "למדוד את הדופק" בקרב מקבלי החלטות בכירים בתחומי העסקים וטכנולוגיית המידע, השתתפו כ-240 חברות באירופה ממגזרי הרכב, הייצור והקמעונאות.
 
מהסקר עולה ,שהיעדר המיקוד האסטרטגי לפרויקטי בינה מלאכותית קיים חרף הבנה ברורה של היתרונות, שהיא מספקת ברמה הפונקציונלית, ולמרות האימוץ הגובר ומעורבותם הנרחבת של מנהלים בכירים בתכנון אימוץ הטכנולוגיה. למרות זאת, רק 1 מכל 4 חברות, שהשיבו לסקר, מתייחסת לבינה מלאכותית כבעלת חשיבות אסטרטגית ורק 11% מהחברות גיבשו אסטרטגיית בינה מלאכותית.
 
חברות הייצור שנסקרו מאמינות, שהפוטנציאל הגדול ביותר של בינה מלאכותית הוא תחזוקה פרדיקטיבית. יתרון זה דורג כ"ערך גבוה" ע"י 75% מהמשיבים. הדו"ח מייחס זאת לחשיבות של ייצור או אספקה במועד של מוצרים, שהוזמנו לניהול חלק של רצפת הייצור, כאשר התחזיות מתבססות על ניתוח ושימוש באלגוריתמים של נתוני ההרצה של המכונות.
 
היכולות להגביר את ההתאמה של תהליכי הייצור למוצרים חדשים דורגה אף היא כבעלת ערך רב (70% מהמדגם הרלוונטי) ושיפור יעילות הייצור באמצעות מיכון הייצור בעזרת בינה מלאכותית דורג כבעל ערך גבוה ע"י 60% מהמשיבים.
 
מרבית המשיבים היו תמימי דעים לגבי ערכה של בינה מלאכותית בהבנה טובה יותר של הלקוחות עבור אנשי המכירות והשיווק, איתור ומניעת תרמיות בכספים וחשבונות, מיכון תכנון שרשרת האספקה וניהול שרשרת האספקה, שיפורים באבטחת הסייבר של המחשוב ושיפור התחזוקה הפרדיקטיבית במחלקות הייצור.
 
מלבד סוגיות ציות ומשפט, הגורמים העיקריים המעכבים את יישום הבינה המלאכותית הם היעדר זמינות בינה מלאכותית בפתרונות (61% מהמשיבים סבורים, שזהו מכשול משמעותי) והיעדר תרבות פנימית או קיומם של תהליכים הבולמים את אימוץ הטכנולוגיה (52%). ואולם, ראיות נוספות לביקוש חזק ליישומי בינה מלאכותית ניכרות מהעובדה, ש- 3 מכל 5, שהשיבו לסקר, מרגישים מתוסכלים מקצב השילוב של בינה מלאכותית בפתרונות מחשוב.
 
כמעט מחצית מהחברות שנסקרו כבר הטמיעו בינה מלאכותית. בשנתיים הקרובות, 70% מהחברות יציידו את היישומים העסקיים הקיימים בהן בטכנולוגיית בינה מלאכותית. המוכנות לאמץ את הטכנולוגיה נובעת מראייה ברורה ואחידה של הערך הפונקציונלי, שמציעה ההשקעה בבינה מלאכותית. לדוגמה, 80% מהמשיבים לסקר צופים להפיק ערך גבוה ממיכון זרמי עבודה, שיובילו לצורך נמוך יותר באינטראקציה אנושית. 73% סבורים, שבדרך זאת ניתן יהיה להשלים תהליכים עסקיים מהר יותר ו-72% חוזים יותר המלצות והמלצות טובות יותר לפעולה, כגון תחזוקה פרדיקטיבית ומוצרים ושירותים חדשים.
 
ממצאים נוספים של הסקר כוללים:
  • כאשר נשאלו לאילו מיומנויות ספקי יישומים עסקיים זקוקים כדי לשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית, הדרישות העיקריות כוללות את חשיבות הבחירה של ספק המבין את פוטנציאל החדשנות של בינה מלאכותית ומסוגל לתת דוגמאות רלוונטיות של תרחישי שימוש.
  • פחות חברות באיטליה וספרד (17% לעומת ממוצע של 22% ברחבי אירופה) רואות חשיבות אסטרטגית בבינה מלאכותית, מה שמרמז על חששות גדולים יותר מטכנולוגיה זו בדרום אירופה.
  • אזור DACH (גרמניה, אוסטריה ושוויץ) מטמיע בינה מלאכותית לאט יותר מאזורים אחרים. רק 10% כבר משתמשים בכלים וטכנולוגיות של בינה מלאכותית.
  • מהצד השני של הקשת, המדינות הנורדיות (דנמרק, שוודיה ופינלנד) מפגינות את ההתלהבות הרבה ביותר מבינה מלאכותית. 17% מהחברות שנשאלו כבר גיבשו אסטרטגיית בינה מלאכותית. חברות בבריטניה הן בעלות הסבירות הגבוהה ביותר לייחס חשיבות אסטרטגית לבינה מלאכותית (33% לעומת ממוצע של 25% ברחבי אירופה)
  • חברות ייצור צופות, שהיתרונות הגדולים ביותר של בינה מלאכותית יהיו צמצום טעויות אנוש (כ-60%), צמצום מעורבות אנושית (51%) וצמצם תהליכים ידניים (43%).
  • במגזרי השירותים, המסחר והתחבורה יש סיכוי גדול יותר ליישום אסטרטגיית בינה מלאכותית (15% ונכונות גדולה יותר (25%) לחפש כישורים ותובנות במגזרים אחרים.
רענן ביבר, (בתמונה), מנהל פוג'יטסו ישראל: "נראה, שיישום הבינה המלאכותית כיום מונע מצרכים פונקציונליים עם הבנה ברורה של היתרונות, שמציעה הטכנולוגיה. יוזמות שונות ננקטות ברחבי אירופה ובישראל, אך מנקודת מבטה של החברה, ההיעדר של מסגרת אסטרטגית לבינה מלאכותית מפתיע. הוא מצביע על צורך במעורבותם של המנהלים הבכירים בדיון כדי שניתן יהיה לממש את מלוא הפוטנציאל של טכנולוגיה זו, שמשנה את כללי המשחק.

אנו מאמינים, שחברות שמות יותר מדי דגש היום על אופטימיזציה כתוצאה מהצורך להוכיח, שבינה מלאכותית מובילה לתוצאות עסקיות טובות יותר. אי-נקיטה בגישה אסטרטגית והימנעות משינוי התרבות הפנימית ומשחרור צווארי בקבוק גורמים לחברות להחמיץ הזדמנויות לפריסת אפליקציות, שתובלנה לשינוי מהותי ותשפרנה באופן קיצוני את חוויית הלקוח. אפליקציות כאלו יכולות להביא ליצירת פרדיגמה חדשה של הזדמנויות עסקיות נהדרות".
 



 
 
Bookmark and Share