Telecom News - מדיניות השקיפות של משרד התקשורת - גם ברשתות החברתיות

מדיניות השקיפות של משרד התקשורת - גם ברשתות החברתיות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מדיניות השקיפות של משרד התקשורת - גם ברשתות החברתיות
דובר משרד התקשורת, גיל גפן, החל ליישם את מדיניות המנכ"ל החדש במשרד התקשורת (נתי כהן) לפתיחות ולשקיפות בפני הציבור והחל להפעיל את הכלים החברתיים הנפוצים, כדי להגיב ולעדכן את הציבור אודות הנעשה במשרד התקשורת הישראלי.
מאת: אבי וייס, 5.6.18, 22:57נתי כהן

לשר התקשורת (איוב קרא) יש מזמן דף בפייסבוק וערוץ בטוויטר, שבו הוא מעלה כל הזמן פוסטים וציוצים (ליתר דיוק, מעלים עבורו, אבל זה לא משנה, כי הוא חתום על כל ההודעות), רובם בנושאים ציבוריים ופוליטיים שונים ובנושאים שעל סדר היום הציבורי מנקודת מבטו.

למועצת הכבלים והלוויין היה ועדיין יש דף בפייסבוק, דף די מוזר בלשון המעטה. הדף הזה די נזנח בשנה החולפת במקביל לחשיפת השערוריות הקשורות במועצה הזו, שטרם הסתיימו, לרבות "מכרז הפקת ערוץ הכנסת". נקווה, שבעתיד (עם החלפת היו"ר, או איחוד בין מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה), זה ישתפר

אולם, למשרד התקשורת עצמו לא היה ערוץ חברתי ובפייסבוק נולדו כמה וכמה אתרים, שנקראו "משרד התקשורת", ושהיו למעשה במה לתלונות הרבות של אזרחים נגד משרד התקשורת (בעיקר בנושא אישורי הייבוא של מוצרי תקשורת אלחוטית).

למנכ"ל לשעבר שלמה פילבר היה ערוץ בטוויטר, שבו היה מפעם לפעם מצייץ את הספינים שלו, בתקווה, "שיהיה מי שיקנה את הסחורה הזו", אולם הערוץ הזה נסגר ונעלם מהאוויר, לאחר המעצר הראשון שלו בקיץ שעבר. 

כעת, יש מנכ"ל חדש במשרד התקשורת - נתי כהן (בתמונה משמאל), שהכריז על מדיניות של שקיפות ופתיחות. אכן, אתר משרד התקשורת (במסגרת הפורטל הממשלתי) זוכה מאז כניסתו לתפקיד לעדכונים בתכיפות טובה יותר ממה שהיה באתר הישן, אבל החידוש הגדול הוא הכניסה המתוכננת לערוצים החברתיים.

את הכניסה הזו (בהתאם למדיניות המנכ"ל) למדיה החברתית מיישם הדובר החדש (יחסית) של משרד התקשורת, גיל גפן, שלאחר הודעת הפרישה של הדובר הקודם הקודם (ד"ר יחיאל שבי), נפתחה האופציה, שהוא יחליף את ההגדרה שלו של "דובר זמני" להגדרה של "דובר קבוע". 

במסגרת הכניסה של משרד התקשורת למדיה החברתית, הדף הרשמי של משרד התקשורת בפייסבוק עבר ע"י גיל גפן שינוי משמעותי, שכולל גם מתן תגובות בזמן אמת על ידו לפונים דרך הערוץ הזה בפייסבוק, וכן נפתח ערוץ חדש ברשת החברתית אינסטגרם (כאן), ובהמשך נשקלת הכניסה לפלטפורמות החברתיות הנוספות: טוויטר, טלגרם ולינקדאין. 

בהחלט זה מהלך חשוב וחיובי לקשר של המשרד עם הציבור וליצירת יותר שקיפות בעבודת המשרד, שקיפות, שאמורה להיות נחלת כל אגפי המשרד, לא רק של דובר המשרד והמנכ"ל, ותקוותנו שכך יהיה. 

 
פייסבוק
אינסטגרם



 
 
Bookmark and Share