Telecom News - האם מערכת "מסלול" לאישורי ייבוא במשרד התקשורת - ירדה מהמסלול?

האם מערכת "מסלול" לאישורי ייבוא במשרד התקשורת - ירדה מהמסלול?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם מערכת "מסלול" לאישורי ייבוא במשרד התקשורת - ירדה מהמסלול?
לפני פחות מחודש, מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן יצא ב"תרועה רמה" כולל הענקת "תעודות הוקרה" לעובדי המשרד, שהקימו והפעילו את מערכת המחשוב החדשה בשם "מסלול" לתחום ייבוא מוצרי תקשורת ורחפנים לישראל (מערכת המחוברת למכס). האם הפלופ \ הספין הזה נחשף כעת? 
מאת: אבי וייס, 19.6.18, 07:10הטכס עם המנכ"ל

ביום 27.5.18 פרסמנו כאן, כמו כל כלי התקשורת בישראל, את הודעת מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, בדבר השקת מערכת "מסלול", מערכת מחשוב המחוברת למכס, שנועדה לקדם, לייעל ולפשט את כל תהליכי השחרור מהמכס של מוצרים הטעונים אישורי משרד התקשורת, כדי לייבא אותם לישראל. 

בהודעה של נתי כהן, היו המון סופרלטיבים על ההישג המופלא הזה של המשרד לטובת הציבור והוא (נתי כהן) אף ערך במשרדו אירוע מצולם ומתוקשר (בתמונה משמאל), בו הוא מעניק תעודות הוקרה (היו 5 תעודות הוקרה על השולחן שלו, כולל זו שהוא מחזיק ביד), לאלה שיזמו, הקימו והפעילו את מערכת "מסלול" במשרד התקשורת (משרד, שקפץ לכאורה מעידן הפקס, היישר לעידן המחשב).

אגב, לא ברור מה נתי שוברט עושה בתמונה (ליד המנכ"ל), הוא זה שדירדר את יחידת הרישוי (שהייתה בתחום אחריותו, לפני "השינוי הארגוני") ובמו ידיו יצר את הבעיה החמורה הזו, שכעת מנסים לפתור (בלעדיו)!.

האירוע הזה (של הענקת תעודות ההוקרה למקימי מערכת "מסלול"), אף זכה לשני פוסטים בולטים מצד המשרד בפייסבוק (כאן וכאן), כדי להדגיש את החשיבות של ההישג המופלא הזה, עם סופרלטיבים נוספים, ששפעו מפיו של המנכ"ל, בטקס הענקת תעודות ההוקרה. 

אולם, אנו קיבלנו מהיבואנים תמונה אחרת לגמרי. לדבריהם, המערכת הזו "ירדה מהמסלול", עוד לפני שהספיקה לעלות על המסלול...

לכן שלחתי ביום 5.6.18 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"בהמשך להשקת מערכת מסלול לתחום הייבוא, קיבלתי כמה תלונות מאנשים, שהשתמשו במערכת, ולטענתם:
1. קודם היה ניתן להגיש בקשות לאישור ייבוא לפני שהמשלוח יוצא (בחו"ל) ולחכות לתשובה. במערכת מסלול ניתן לפתוח בקשה רק כאשר המשלוח בארץ. זה מכשול גדול בלוח הזמנים ליבואנים.
2. האנשים (במשרד התקשורת), שמטפלים בבקשות לא השתנו בעקבות כניסת המערכת הממוחשבת, וחוסר המענה, שעות הטיפול המצומצמות וההתעלמות מפניות ותלונות – לא השתנו. להיפך, נטען, שנהיה יותר גרוע.
אם כך, בשביל מה הוכנסה מערכת מחשב, אם הבעיות בייבוא נהיו יותר גדולות?"

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

נראה, שהפלופ הזה מתחבר ישירות לפלופ קודם בנושא זה (אישורי ייבוא) בהיקף הרבה יותר גדול וחמור, שגובל בהונאת הציבור ואחיזת עיניים בקנה מידה ענק, שפרסמנו תחת הכותרת: "חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל". כותרת המשנה של המאמר מדברת בעד עצמה: "חשיפת ההונאה והספין על הציבור, האוצר, מליאת הממשלה, ועדת הכלכלה של הכנסת ומליאת הכנסת, בעניין ייבוא  אישי של מוצרי תקשורת, שיש בהם רכיבים אלחוטיים. חשיפת המניעים להתעללות הזו בציבור, שמובילה להתייקרות המוצרים הללו בארץ - מול מחיריהם בעולם. חשיפת כל מה שלא רוצים שתדעו, וההיבטים הפליליים (לכאורה ולא לכאורה) מאחורי המהלך השקרי, מה שמשאיר את מחירי מוצרי הייבוא ללא שינוי ועם הגבלות ייבוא חדשות. כלומר: המצב נהיה יותר גרוע. מה לא נכלל בצו הכביכול חדש? – רחפנים, מצלמות אבטחה ל"בית חכם" ועוד".
יותר פרטים - במאמר החושף את הספין וה"ישאראבלוף" הזה של השר איוב קרא, מסמך אחרי מסמך, שחור על גבי לבן. מדהים. 

 
הצילו!!!



 
 
Bookmark and Share