Telecom News - תעסוקה בעידן האפליקציות: כך תתכוננו לכניסת "טלגרם" למקום העבודה

תעסוקה בעידן האפליקציות: כך תתכוננו לכניסת "טלגרם" למקום העבודה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> תעסוקה בעידן האפליקציות: כך תתכוננו לכניסת "טלגרם" למקום העבודה
תעסוקה בעידן האפליקציות: כך תתכוננו לכניסת "טלגרם" למקום העבודה
מאת: מאיה שוורץ, 19.7.18, 19:00מאיה שוורץ

6 עקרונות לעובדים ולמנהלים להכנה לשילובה של האפליקציה במקום העבודה. 

בחודשים האחרונים הולכת הפופולריות של אפליקציית טלגרם (Telegram) וגדלה בכל העולם. יותר ויותר משתמשים מאמצים אותה לצורך קיום אינטראקציות כאלו ואחרות. כמדינה, שמתהדרת בחדשנות ובקהלים טכנולוגיים, גם בישראל הצמיחה המהירה של 'הרשת להעברת מסרים מידיים' אינה פוסחת על כולנו.
 
לצד יעילותה של טלגרם בתחומי הפנאי והיכולת שלה לאפשר למשתמשים לייצר אינטראקציה חברתית, ברור, שהיא הולכת לחדור גם לתחומים נוספים בחיינו.
 
בכלל, ההיסטוריה הדיגיטלית מלמדת, שפתרונות תקשורת מהסוג הזה, מוטמעים ביתר שאת גם במרחבי העבודה של כולנו. האחרונה שבהם היא אפליקציית וואטסאפ (WhatsApp), שהפכה להיות כלי עבודה מאוד יעיל אצל העובד המודרני. במקרים רבים, חדשנות ושימוש בטכנולוגיה טובה ויעילה לכולנו. ברם, כדאי ורצוי לעשותם בצורה מושכלת וחכמה.
 
על רקע כניסתה של טלגרם לחיינו ולמקום העבודה, להלן רשימה של 6 עקרונות לעובדים ולמנהלים.
 
כך תתכוננו לשילובה של האפליקציה במקום העבודה: 
 
עובדים:

שמרו על ענייניות
בעידן המודרני ברור לכולנו, שהמרחבים מתערבבים. המרחב המשפחתי-אישי, יחד עם המרחב המקצועי-תעסוקתי עלולים להימצא באותן הפלטפורמות. מה שאומר, שעליכם לדעת לשמור על ענייניות בכל אחת מהזירות. קל מאוד לשכוח את הגבולות בין ה"אני" האישי שלכם ל"אני" המקצועי. מאחר שסביר להניח, שפלטפורמות מהסוג של טלגרם, תכלולנה זירות שיח אישיות ומקצועיות, ודאו שאתם עושים הפרדה בתוכן, בצורה הפנייה ובמסרים העוברים על ידכם. ז"א, תוכן, שעובר במרחב האישי, בוודאי לא יעבור למקצועי ולהפך.
 
רכזו מסרים למקום אחד
נדמה, שאין מנוס מכניסתה של טלגרם למרחב העבודה. היא מצטרפת לאפליקציות אחרות הנמצאת בשימושכם. העצה הטובה ביותר לעניין היא להיות ממוקדים. החליטו ביחד המשפחה, החברים או אפילו הקולגות היכן הכי נוח לכם לפעול ולתקשר. במידה ומצאתם את טלגרם כמרחב שיח יעיל, העבירו לשם בהדרגתיות את הפעילות התקשורתית שלכם (של אותו מעגל חברתי). העיקרון פה, למעשה, מדבר על ריכוז של פעילות למרחב ספציפי. שכן, בעידן של שטף מידע קל מאוד ללכת לאיבוד בין הערוצים השונים.
 
למדו את הפלטפורמה
אין דבר נורא יותר ממשתמש, שלא מבין את הנורמות במרחב מסוים. כמו שבטוויטר לא תפרסמו אגדות וסיפורים ארוכים, ותזקקו את התוכן שלכם, כך גם בפלטפורמות אחרות. בטלגרם יש חוקים ונורמות התנהגות. למדו אותם היטב. קחו לדוגמא, את האפשרות להרים ערוץ שידור מאוד גדול. זה מאפשר להפיץ מסרים לציבור גדול (מחלקות \ צוותים). או האפשרות לקיים שיח "סודי" (Secret) עם קולגה וכו'.
 
מנהלים:
 
רכזו פעילות במקום אחד
העובד המודרני נדרש תמיד להיות בעניינים. אחד הקשיים של העובד המודרני, הוא הצפה בפלטפורמות מידע. כמנהלים עליכם לדעת לבחור את כלי התקשורת היעיל ביותר עבור הארגון או הצוות שלכם.

טלגרם היא לחלוטין פלטפורמה, שיכולה לאפשר לכם למקסם את הפעילות העסקית של החברה. ובמידה ואכן בחרתם בה, ודאו, שהאינטראקציות כולן מתרכזות שם ושאכן הכלי הזה מתקבל בצורה טובה ע"י העובדים. במידה ולא, שקלו לאתר רשת אחרת להעברת מסרים. כך או כך, בסוגיה הזו ההמלצה היא, שלא לפעול בכמה ערוצים במקביל, מכיוון שהעובדים יכולים לחוש "מותקפים" או "ללכת לאיבוד" בין שלל ערוצי התקשורת.
 
הבינו את הפלטפורמה
גם אתם כמנהלים נדרשים לדעת לפרטי פרטים את הפלטפורמה ולהבין כיצד היא עובדת, מה היתרונות ומה החסרונות שלה. במידה והחלטתכם שהאינטראקציה הבלתי פורמלית בארגון אכן תתנקז שם, ודאו כמנהלים, שהעובדים מודעים לכך, שהם מוכנים לכך וחשוב מכך, שהם בעלי יכולת טכנית לתפעל את האפליקציה. 

עקרון זה חשוב בעיקר לעובדים מהדור הוותיק יותר. אך תתפלאו לדעת, שגם הצעירים יותר אינם תמיד נוכחים או מודעים להיצע הטכנולוגי. מה שאומר, שהאחריות על העברת השיח הארגוני נמצאת בידיים שלכם כמנהלים.
 
גבולות גזרה
הנגישות של הסמארטפון צמצמה את הפערים בין העובד למנהל. ועדיין, חשוב לזכור, שקיום אינטראקציה נבונה עם העובדים משמעותה גם הבנה של גבולות הגזרה. הכניסה של טלגרם לחיינו ת דה פקטו הטמעה של פלטפורמה נוספת, שעלולה להעצים תסכול של עובדים.

שמרו על שעות הגיוניות לשליחת מסרים לעובדים. יתרה מכך, ראוי, שתנהלו את רמת הציפיות שלכם כמנהלים למשך זמן התגובה של העובד. אם תפעלו בצורה טובה ומושכלת תתפלאו לדעת, שטלגרם, כמו גם רשתות אחרות, היא כלי נהדר לחיזוק הנטוורקינג.
 
מאת: מאיה שוורץ, יולי 2018.
מייסדת ושותפה בחברת PITCH ביוקנעם, שמציעה מתחמי עבודה משותפים לסטארטאפים, לצד ייעוץ ותמיכה.

צילום תמונה עליונה: באדיבות המצולמת.

טלגרם
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share