Telecom News - המדינה תשקיע 2.5 מיליון ש"ח בסטארטפים לערים חכמות בתכנית CITYZOOM

המדינה תשקיע 2.5 מיליון ש"ח בסטארטפים לערים חכמות בתכנית CITYZOOM

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> המדינה תשקיע 2.5 מיליון ש"ח בסטארטפים לערים חכמות בתכנית CITYZOOM
המדינה תשקיע 2.5 מיליון ש"ח בסטארטפים לערים חכמות בתכנית CITYZOOM
מאת: מערכת Telecom News, 17.7.18, 12:50גילה גמליאל

תוכנית לאומית חדשה לקידום סטארטאפים בתחום ערים חכמות כולל תחבורה חכמה יצאה לדרך. המטרה: ערים ורשויות יפתחו שערים לסטארטאפים כדי לפתור בעיות עירוניות ולשפר שירותים לתושב.

תוכנית לאומית חדשה לקידום טכנולוגיות בתחום ערים חכמות יצאה היום לדרך בהובלת משרד הכלכלה, משרד הפנים והמשרד לשוויון חברתי ובשיתוף קריית עתידים, אוניברסיטת תל אביב ומרכז פרס לשלום ולחדשנות.

'CITYZOOM ערים חכמות בישראל' היא קהילה, שתנגיש לרשויות בישראל ובעולם חברות סטארטאפ, שיכולות לפתור בעיות במרחב העירוני.

ייחודה של קהילת CITYZOOM  היא לראשונה בשילוב בין מגזרי (ממשלה, אקדמיה, חברות הטכנולוגיה ומגזר שלישי) עם מדיניות ברורה, שתביא ליצירת אקלים תוסס לערים חכמות בישראל. זאת, בהמשך לקהילות נוספות, שקמו והיוו סיפורי הצלחה כמו 'אקומושן' (תחבורה חכמה) וקהילת טכנולוגיות בנייה.

במסגרת התוכנית יוקם מאגר מידע של בעיות וצרכים עירוניים אליו תוכל לפנות כל רשות מקומית, ולחפש שידוך בקרב סטארטאפים טכנולוגיים. המאגר יתעדכן גם מערים מובילות בעולם (שיקגו, לונדון, ניו יורק וברצלונה) וגם ממחקרים אקדמיים מובילים.

בזירת הסטארטאפים, תפעל היוזמה להגדיל את מספרם בתחומי מערכות ניהול עיר מבוססות ביג דאטה, הגנה על תשתיות עירוניות ממתקפות סייבר, תשתיות WiFi, מערכות ניטור לשעת חירום, תחבורה וחניה חכמה, שירותים לתושב, פתרונות לגיל השלישי ועד חקלאות מדייקת לשטחים ציבוריים. כך, תגדיל הקהילה גם את היצע החברות העוסקות בתחום, וגם את הביקור מצד ערים בארץ ובעולם.

תחום ערים חכמות בישראל עדיין לא מימש את הפוטנציאל הגלום בו. הסיבות נעוצות בעובדה, שהרשויות המקומיות מהוות שוק קטן מדי ליזמי טכנולוגיה, אך גם בשל ריבוי הרשויות המקומיות (255) והקושי ליישם מדיניות ארוכת טווח בנושאים מוניציפאליים הקשורים למשרדי ממשלה רבים. חוסר נגישות ועודף בירוקרטיה מביאים לכך, שטכנולוגיות כחול לבן בורחות מישראל.

באירוע השקה, שהתקיים היום במתחם LABS בהשתתפות 200 מנהלי חברות טכנולוגיה וראשי ערים, נחשפו מרכיבי התוכנית:

מיפוי צרכי רשויות מקומיות בארץ ובעולם, הקמת דאטה בייס לשיתוף פעולה למציאת פתרונות יחד עם החברות הרב לאומיות היושבות בישראל.

תוכנית עידוד רשויות מקומיות להחדרת סטארטאפים לעבודה השוטפת של העירייה, הכשרות מנהלים ברשויות וביצוע פיילוטים לבדיקת מוצרים חדשים.

עידוד יזמים טכנולוגים להטמעת מוצרים ברשויות בארץ בטרם יציאתם לשוק העולמי, יצירת ערי ניסוי בדגש על פריפריה גיאוגרפית וחברתית.

הקמת פורום אקדמי מחקרי בין אוניברסיטאי בהובלת המכון לחקר שלטון מקומי באונ' תל אביב, שיעודד חוקרים לעסוק בפתרונות עירוניים. הפורום החל בשיתוף פעולה ייחודי עם אוניברסיטת סטנפורד.

ועידה שנתית בינלאומית בתחום ערים חכמות, שתיערך במרץ 2019 בארץ בהשתתפות דוברים מהעולם.
 
גילה גמליאל, (בתמונה), השרה לשוויון חברתי: "השלב הבא של המהפכה הדיגיטלית מתחיל להתממש בעת הזו במרחבי הרשויות המקומיות בארץ ובעולם. המשרד לשוויון חברתי פועל בשנים האחרונות לקדם ולהנגיש לרשויות המקומיות בארץ פתרונות דיגיטליים, שמבססים שירותים חכמים וזמינים לתושבים, מסייעים ומאיצים את העסקים הפועלים ברחבי הרשות ומיעלים ומשפרים את פעילות הרשויות.

כעת אנו משיקים קהילת חדשנות, שמיועדת להיות פלטפורמה לשיתוף פעולה בין כל הגורמים הפעילים בתחום: רשויות מקומיות, סטארטאפים, אקדמיה, חברות בינלאומיות, משקיעים וממשלה, כדי לקדם ולהעמיד עוד פתרונות חכמים, שיקפיצו קדימה את השלטון המקומי בארץ ובעולם".

שי רינסקי מנכ"ל משרד הכלכלה: "קהילת ערים חכמות מצטרפת היום לקהילות חדשנות בתחום תחבורה חכמה, בריאות דיגיטלית, חקלאות ועוד כחלק מהאסטרטגיה של משרד הכלכלה והתעשייה לקידום חדשנות בתחומים בעלי פוטנציאל לצמיחה. זאת, כדי שהחברות תמשכנה לצמוח ולהתפתח וכדי שהאזרחים ייהנו מהחדשנות והפיתוחים הישראלים".
 
מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים: "משרד הפנים מעוניין לספק פלטפורמה לפיתוח מענים טכנולוגים וחדשניים לאתגרי הרשויות המקומיות בכל אחד מתחומי עיסוקן: קשר עם התושב, שירותים מקוונים, שיפור פני העיר, תחבורה וחניה, רווחה ועוד. המגזר היזמי אינו מכיר מספיק טוב את הרשויות המקומיות וכאן טמון פוטנציאל פיתוח כלכלי גם לחברות וליזמים וגם לרשויות המקומיות יחד עם הזדמנות לצמצום פערים ואי שוויון".
 
חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "מהיכרותי עם הסטארטאפים הישראלים אני יודע, שבידיהם היצירתיות והחזון לשפר חיים של מיליוני תושבים בארץ ובעולם. אני שמח, שמרכז פרס לוקח חלק בבניית הגשר בין הרשויות המקומיות לקהילת החדשנות".

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב: "לאחרונה חנכה אונ' ת"א את יוזמת ערים חכמות בשיתוף אונ' סטנפורד, ואת מכון שמלצר לתחבורה חכמה. זה אך טבעי, שהאוניברסיטה תעמיד את המחקר המתבצע בתחומה לטובת הפרויקט החיוני של הערים החכמות".

שגיא ניב, מנכ"ל קריית עתידים: "קריית עתידים שמחה לשתף פעולה ולקחת חלק בשותפות המובילה את קהילת CITYZOOM, ולקדם חברות בתחום הערים החכמות היוצרות פתרונות טכנולוגיים לאתגרי הערים. זו מטרה המשתלבת היטב עם האקוסיסטם הייחודי של פרויקט סמארט סיטי עתידים".
 



 
 
Bookmark and Share