Telecom News - מיקור חוץ לעומת שירותי מומחה (PS) במערכות מידע - מה ההבדל?

מיקור חוץ לעומת שירותי מומחה (PS) במערכות מידע - מה ההבדל?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מיקור חוץ לעומת שירותי מומחה (PS) במערכות מידע - מה ההבדל?
מיקור חוץ לעומת שירותי מומחה (PS) במערכות מידע- מה ההבדל?
מאת: גיא יוסף, 24.7.18, 09:30גיא יוסף יח"צ
 
רבים משווים שירותי מומחה (Professional Services) במערכות מידע לשירותי מיקור חוץ של עובדים (אאוטסורסינג). אך למרות שהקונספט נשמע זהה, מדובר ב-2 שירותים שונים. יש לשים לב להבדלים בין 2 סוגי השירותים ולבחור באופציה הטובה ביותר לעסק. מה מומלץ לעשות למנהלים ולמקבלי ההחלטות בעסקים ובארגונים?
 
בשנים האחרונות חלה עליה בפופולריות של שירותי מומחה (Professional Services - PS) בקרב מנהלי מערכות המידע. רבים משווים אותם לשירותי מיקור חוץ של עובדים (אאוטסורסינג). אולם, למרות שהקונספט נשמע זהה, מדובר ב-2 שירותים שונים בתכלית. חשוב לשים לב להבדלים בין 2 סוגי השירותים ולבחור את האופציה הטובה ביותר עבור העסק.

חברות לשירותי מיקור חוץ של עובדים יספקו לעסק כוח אדם, שמגויס ומתאים מקצועית למטרות שלכם. כידוע, העובדים יהיו מועסקים של הספק נותן השירותים, אך ישבו פיזית ובאופן קבוע באתר החברה שלכם למשך התקופה שנשכרו, לצד העובדים מן המניין: עובדים בחברה, אבל לא שייכים לה, וממשיכים לקבל גב טכנולוגי ומשכורת מהחברה המעסיקה.

אם שכרתם עובדים דרך חברת מיקור חוץ לתקופה מסוימת, תשלמו עבור כל תקופת העבודה שלהם כמובן, בין אם יש להם מספיק עבודה למלא את המשרה או בין אם לאו. חשוב לציין, שלעיתים קרובות בשיטה זו עלולה להיווצר אבטלה סמויה בארגון מסיבה זאת.

לעומת זאת, ספקי שירותי מומחה (PS) בדרך כלל מתמחים בנושא מאד ספציפי. אנשיהם מטפלים במספר לקוחות בו זמנית ולכן הם מוזמנים לפרקי זמן קצובים ללקוח לטיפול בהיבטים מוגדרים במערכות המידע, שהעסק אינו מסוגל לטפל בו באופן עצמאי או זקוק לעזרה נקודתית או פרויקטלית.

אגב, ההתקשרות למערכות הארגון יכולה להתבצע מרחוק או ע"י שליחת עובד פיזית לאתר הלקוח.

היתרון הגדול של שירותי מומחה הוא בהתמקצעות בניסיון של המומחים, מעצם העובדה, שהם מטפלים בהכרח גם בלקוחות נוספים. הם נתקלים במגוון רב של תקלות ומערכות שונות. הטיפול היום-יומי באתגרים חדשים בחברות שונות מאפשר למומחה מטעם להתמקצע בטכנולוגיות שונות, להתמודד עם פתרון בעיות מורכבות וללמוד ניואנסים של נהלים שונים מארגונים בענפים שונים. משמעות הדבר היא: שהארגון מקבל משאב ידע רחב ועמוק יותר ושומר על רמה מקצועית גבוהה בחזית הטכנולוגיה.

המגמה נעה לכיוון שירותי מומחה
בכל ענפי המשק, בין אם מדובר בייצור, קמעונאות, הייטק, בטחון, ממשלה או פיננסים, גוף מערכות המידע הפך לגורם אסטרטגי-עסקי. כיום מצופה ממנו להפיק עבור הארגון ערך בתובנות עסקיות ולמצות את הפוטנציאל של המידע העומד לרשותו והכל כמובן תוך הגברת היעילות וצמצום עלויות.

בתחום ה-Data Platform לדוגמה, מספר הטכנולוגיות החדשות גדל באופן משמעותי בשנים האחרונות, דבר המחדד את הצורך של הארגון באנשים רבי ניסיון וידע, שיודעים להתמודד עם המגוון האדיר של הטכנולוגיות.

מאידך, המעבר המוגבר לשימוש בטכנולוגית ענן הוביל לכך, שיש צורך קטן יותר באנשי DBA מבית, שיבצעו עבודה תשתיתית יום-יומית במשרה מלאה. כלומר, בתחום זה מצד אחד יש צורך בעובדים מנוסים ועתירי ידע, ומצד שני קיים צורך בשירות הניתן לפרקי זמן קצובים וברמת יעילות גבוהה. לכן, בתחום זה יש יתרונות בולטים לשירותי מומחה.

מעבר לניסיון, ידע נרחב ועבודה יעילה, חשוב לציין, שחברה המתמחה בשירותי מומחה היא ממוקדת לקוח מעצם היותה "חברת שירות" ולא "חברת השמת עובדים". הלקוח נמצא בליבת העסקים שלה ולכן המומחים מטעמה במרבית המקרים מגיעים עם תודעת שירות גבוהה ועם רצון רב לשימור הפעילות מול הלקוח ולהשגת שביעות רצון גבוהה.
 
חברות בכל סדרי הגודל נעות כיום לכיוון של שירותי מומחה בתחומים מגוונים של מערכות המידע. מומלץ מאד למקבלי ההחלטה בארגונים לבחון את הדברים במונחים של החזר השקעה, לבצע הערכה מחודשת של המשאבים העומדים לרשות המחלקה בארגון ולהגדיר מחדש את התחומים בהם כדאי להעסיק אנשים, לשכור שירותי מיקור חוץ או שירותי מומחה.
 
מאת: גיא יוסף, יולי 2018.
דירקטור Data Platform בחברת ואלינור

PS



 
 
Bookmark and Share