Telecom News - סוף עידן ד"ר יפעת בן חי-שגב כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין: אשר ביטון מ"מ זמני

סוף עידן ד"ר יפעת בן חי-שגב כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין: אשר ביטון מ"מ זמני

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> סוף עידן ד"ר יפעת בן חי-שגב כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין: אשר ביטון מ"מ זמני
שר התקשורת איוב קרא מינה את האיש, שהכי פחות מתאים מבחינת נסיונו והכשרתו המקצועית להיות מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין - אשר ביטון (מומחה לתדרים), כדי שיחליף את ד"ר יפעת בן חי-שגב, שמסיימת את הקדנציה שלה כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מועצה, שרוקנה לאחרונה מרוב תפקידיה לטובת הרשות השנייה. 
מאת: אבי וייס, 7.8.18, 23:17ד"ר יפעת בן חי שגב

בדיוק כפי שחזינו (כאן וכאן), טרם מונה מחליף קבוע ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין הפורשת (ד"ר יפעת בן חי-שגב, בתמונה משמאל) ושר התקשורת איוב קרא הוציא הערב את ההודעה הבאה:
"שר התקשורת איוב קרא החליט למנות את חבר מועצת הכבלים והלוויין, מר אשר ביטון, לתפקיד ממלא מקום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין במקומה של ד"ר יפעת בן חי שגב, שמסיימת  קדנציה של 5 שנים בתאריך ה- 31.8.18.
המינוי יכנס לתוקף ב-1.9.18
שר התקשורת הודה לד"ר יפעת בן חי שגב על עבודתה המקצועית ותרומתה לקידום שידורי הכבלים והלוויין בשנים בהן כיהנה כיו"ר המועצה ואיחל לה הצלחה בהמשך הדרך".

כך מסתיימת הקדנציה המאוד סוערת של ד"ר יפעת בן חי-שגב כיו"ר המועצה, כאשר בשנה החולפת רוב סמכויות המועצה הועברו בחקיקה בכנסת ("מהפכת קרא") לרשות השנייה, ביחד עם כל הערוצים הייעודיים, בגלל ההתנגשויות (בלשון המעטה) בין המועצה ויו"ר המועצה ל"ערוץ 20", "הערוץ החביב" על השר... 

תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין הוא תפקיד במעמד של מנכ"ל משרד ממשלתי בשירות הממשלתי. זה גדול בערך ב-10 מספרים ממספר הנעלים של אשר ביטון, (בתמונה מאשר ביטוןשמאל), שמגיע לתפקיד הזה עם אפס ניסיון, הכשרה, השכלה וידע, בתחום הספציפי הזה של עולם הטלוויזיה ורגולציית עולם שידורי הטלוויזיה (וכבר הצבענו על כך כמה פעמים, למשל כאן וכאן). 

לפי התקשי"ר, אשר ביטון הוא עובד חיצוני שזכה במכרז (במשך שנים מהשחרור היה יועץ במגזר הפרטי) ולכן תקופת הניסיון שלו היא שנתיים (להבדיל מעובד פנימי, שתקופת הניסיון היא חצי שנה בלבד). אשר ביטון זכה במכרז לתפקיד מנהל אגף לפני כשנה, דהיינו הוא טרם עמד בתקופת הניסיון כדי להתקבל להיות עובד מדינה מן המניין. אז איך הוא מתמנה כממלא מקום יו"ר מועצת הכבלים, במעמד ותנאים של "מוקבל מנכ"ל"? 

נקווה, שייבחר בקרוב יו"ר קבוע ומתאים למועצת הכבלים והלוויין (מועצה מיותרת לחלוטין, שמזמן היה צריך לאחד אותה עם מועצת הרשות השנייה), ושהקדנציה של אשר ביטון כמ"מ יו"ר המועצה, תהיה קדנציה קצרה ככל הניתן.

זאת, לפני שייעשו נזקים גדולים יותר לשוק התקשורת בכלל ולשוק הטלוויזיה בפרט, ממה שד"ר יפעת בן חי-שגב עשתה בכל מהלך הקדנציה שלה כיו"ר המועצה.

בכל מקרה, נאחל לאשר ביטון הצלחה בתפקידו החדש, כי אולי בכל זאת הוא יתגלה לפתע כ"עילוי" וכבלתי תלוי בשמילה מימון, עם יכולת לשנות כיוון ולהוביל כעת את המועצה והתחומים, שבהם היא עוסקת, לכיוונים חיוביים לטובת עם ישראל ושוק התקשורת

 



 
 
Bookmark and Share