פרשת ניצול וחיוב קשישים/אוכלוסיות מוגבלות בכרטיס אשראי באלפי ₪ - חוזרת

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> פרשת ניצול וחיוב קשישים/אוכלוסיות מוגבלות בכרטיס אשראי באלפי ₪ - חוזרת
פרשת ניצול וחיוב קשישים/אוכלוסיות מוגבלות בכרטיס אשראי באלפי ₪ חוזרת ובגדול
מאת: סיני ליבל, 14.8.18, 06:00סיני ליבל
 
זאת, ע"י נציגת "מחלקת ניתוקים" של מועדוני שירות לקוחות לרכישות באינטרנט/בטלפון - שיווק ישיר פלטיניום ו/או וי. אי. פי. הטבות.
סיני ליבל הציע הצעה חברית: "תארזי תיק קטן עם מברשת שיניים, תחתונים ומגבת. זה רק עניין של זמן עד שהמשטרה תגיע לאסוף אותך".
הוגשו כבר 2 תביעות ע"י סיני ליבל.

 
חלק ראשון: "וי. איי. פי. הטבות" / שיווק ישיר פלטיניום "משכו בזנב של חיה שאינם מכירים".

בספטמבר 2016 נחשפה לראשונה פרשה בתחום זה בכתבה באתר וואלה! חדשות, של הכתבת אירה אימרגליק שכותרתה: "מי יגן על הקשישים? רכשה מוצר בטלפון, האשראי חויב באלפי ₪".
"...זה יכול לקרות גם להורים שלכם: רכישת מוצר ב-50 ש"ח בשיחת טלפון, הופכת בתוך 3 שנים לדרישת חוב אגרסיבית של 3,800 ש"ח. זה מה שקרה לד"ר ריטה, בת ה-80, שצורפה למועדון הלקוחות של חברת וי.אי.פי והפכה קורבן לחיובים כספיים בלתי סבירים...".
 
כעת מסתבר, שניצול וחיוב קשישים בטלפון ממשיך במרץ ולהלן עובדות למקרה חיוב יחיאל ליבל, (87), דייר בית אבות, (אביו של הכותב) - מ-5.8.18 (כלומר, שנתיים לאחר פרסום הכתבה הנ"ל ועשרות התגובות לה).
 
1. ביום 5.8.2018 התקשרה נציגה בשם מיכל סויסה ליחיאל ליבל והציגה את עצמה כנציגה מ"מחלקת ניתוקים" ב"שיווק ישיר פלטיניום".

2. מיכל אמרה לו, שהוא נמצא בהתחייבות טלפונית בחתימה קולית מלפני שנתיים של דמי מנוי בחינם בשנתיים הראשונות של 799 ₪ לחודש בהתחייבות ל 12 חודשים ובסך הכל 9,588 ₪ בשנה השלישית.

3. יחיאל אמר, שהוא פנסיונר בן 87 ומעולם לא נתן הסכמה לעסקה כזאת או דומה לה.

4. הנציגה הציעה לו להתנתק מההתחייבות תמורת תשלום של 5,900 ₪.

5. יחיאל סירב והנציגה הבהירה את המשמעויות של אי עמידה בהסכם.

6. הנציגה קיבלה אישור להקטנת התשלום עבור הניתוק  משיווק ישיר פלטיניום ל-4,800 ₪ ב-3 תשלומים של 1600 ₪.

7. יחיאל, "באקדח לרקה" וכדי למזער נזקים, הסכים, לכאורה (שכן מיד שהתפנה מהחוג בו היה בעת המענה, התקשר לישראכרט להכחיש את העסקה).

8. מיכל ביקשה את פרטי כרטיס האשראי לאימות, שכן ברשותה רק 4 ספרות אחרונות (כדי להגן על הלקוחות).

9. יחיאל מסר את פרטי הכרטיס ודקה לאחר מכן חויב בישראכרט ב-4,800 ₪. ראה צילום החיוב - כאן.

10. מיכל מסרה לו מספר טלפון "אישי", שמספרו 0526329913 כדי שיתקשר לאחר שיקבל את המתנה והמסמכים, שכן הוא צבר נקודות ומגיעה לו מתנה...

11. סיני ליבל שלח הודעה למיכל וביקש את "הסכם ההתקשרות" למייל, וכן חזר על בקשתו בשיחה קצרה, שהתקיימה ב 6.8.18 (למחרת "העוקץ"). מיכל הסבירה, "שלא שולחים מסמכים למייל או לפקס" ושהיא תחזור אליו מחר.

12. למחרת התקשרה מיכל ופרטה את "העוקץ", שביצעה ליחיאל בפרוט רב. סיני ליבל אמר לה מילים קשות על התנהלותה, שבגינן המציאה טענה, שקילל את אביה, ולכן תתבע אותו.

13. בגין התנהלותה של מיכל, הגיש ליבל תביעה כנגד מיכל סויסה - כאן

14. מיכל הפנתה את ליבל לשירות לקוחות (כמובן שהם יתקשרו ממספר חסוי וסירבה לתת כל פרט על החברה). 

15. רויטל כהן התקשרה ביום 9.8.18 ואחרי שסרבה לחשוף את "הסכם ההתקשרות" של יחיאל ליבל, חזרה בשיחה נוספת והזמינה את סיני ליבל לשמוע את הסכמת האב לחיוב. סיני ליבל נדהם, שיש הסכמה של יחיאל  ל-799 ש"ח לחודש ל -12 חודשים (9,588 ₪ לשנה), וביקש לשמוע את השיחה, אולם אז רויטל הבהירה, שזו ההקלטה של ההסכמה ל-4,800 ₪ מלפני יומיים... 

16. סיני ליבל הציע לרויטל הצעה חברית: "תארזי תיק קטן עם מברשת שיניים, תחתונים ומגבת. זה רק עניין של זמן עד שהמשטרה תגיע לאסוף אותך". 

17. בתגובה, אמרה רויטל, שמי שיגיע לאבו כביר זה יהיה - סיני ליבל... 

18. כתב התביעה כנגד רויטל כהןכאן

ההמשך בחלק ב' ("אל תמשוך בזנב של חיה שאתה לא מכיר"). נראה ש"פרשת איקיוטק" מתגמדת, לנוכח הגילויים החדשים כאן. 

הונאת קשישים

 

 

 




 
 
Bookmark and Share