Telecom News - נערך כנס סגור על הקריפטו בישראל בהשתתפות בכירי הרשות לאיסור הלבנת הון

נערך כנס סגור על הקריפטו בישראל בהשתתפות בכירי הרשות לאיסור הלבנת הון

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> נערך כנס סגור על הקריפטו בישראל בהשתתפות בכירי הרשות לאיסור הלבנת הון
נערך כנס סגור על הקריפטו בישראל בהשתתפות עורכי דין ובכירי הרשות לאיסור הלבנת הון
מאת: מערכת Telecom News, 15.8.18, 14:20ביטקוין
 
בכיר ברשות לאיסור הלבנת הון: "חברות בתחום המטבעות הווירטואליים צריכות לנהל את הסיכונים בביזנס שלהן מתוך יתרונות אמתיים עבור עצמן ולא עבור עבריינים". החל ב-1.10.18 ייכנס לתוקף צו איסור הלבנת הון על עיסוק במטבעות וירטואליים, דבר המצריך היערכות מיוחדת בקרב הגופים העסקיים הפועלים בשוק.
ובנוסף, עדכון בתחתית הכתבה על פניית איגוד הביטקוין היום לרשות המיסים.

 
המדובר בכנס סגור, שעסק במטבעות קריפטוגרפיים, שנערך בבית הפרקליט של לשכת עורכי הדין. הכנס רוכז ע"י ועדת הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים בלשכה, בהובלת יושבי הראש המשותפים, עו"ד יעקב אנוך ממשרד מ.פירון ושות', ועו"ד איתן גרינברג ממשרד גרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג שנהב ושות'. בכנס עסקו הנוכחים באתגרים שעל חברות בתחום הבלוקצ'יין להתמודד עימם, בביטקוין והמשבר הכלכלי, בהוראות החלות על נותני שירותים פיננסיים ועוד.
 
עו"ד עודד אופק, שותף במשרד מ. פירון ושות': "מעת כניסתו לתוקף של חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ביוני 2017 ועד ליוני 2018 כ-900 נותני שירותים פיננסים הגישו בקשות לרישיון. בחוק נכללה הוראה לגבי מטבעות וירטואליים כנכס פיננסי ונכתב בה, שכל מי שמנהל, שומר, כורה, או מחליף מטבע וירטואלי, מחויב ברישיון. החל ב-1.10.18 ייכנס לתוקף צו איסור הלבנת הון על עיסוק במטבעות וירטואליים, דבר המצריך היערכות מיוחדת בקרב הגופים העסקיים הפועלים בשוק".
 
אלעד וידר, מנהל האגף הבינלאומי ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים: "עוסקים במטבעות קריפטוגרפים? לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים יש המלצה עבורכם: חברות עסקיות רציניות, שמעוניינות להצליח בארץ ובעולם, כאלו הרוצות להיכנס להתנהלות כלכלית שוטפת בתחום המטבעות הווירטואליים, צריכות לוודא, שפעילותן אינה מנוצלת למטרות הלבנת הון".

 להלן סיכום דבריו של וידר:

חברה בתחום צריכה להכיר את הסיכונים בביזנס שלה, לנהל אותם כראוי, לעמוד בהוראות הצו שעתיד לצאת ולנהל את עסקיה מתוך יתרונות אמתיים ולא יתרונות עבור עבריינים. לחברות לגיטימיות אין אינטרס באנונימיות, שנועדה להסתיר מידע מרשויות, כדי שלא ידעו מי הבעלים של נכסים.
 
ולגבי מעמדם של המטבעות הווירטואליים בישראל, הם יהפכו לעוד סוג של נכס פיננסי, שיחול עליו פיקוח, החל בחודש אוקטובר בו ייכנס צו איסור הלבנת הון על עיסוק במטבעות וירטואליים, שיציב משטר רגולטורי רחב יותר.
 
לגבי הסיכונים וההזדמנויות הנובעות בשוק המטבעות הווירטואליים, בצד היתרונות, המשטר העולמי מנסה לנתב את הכספים לגורמים מפוקחים ולצמצום השימוש במזומן... הפתרונות, שנותנת היום כל המערכת סביב הבלוקצ'יין, נראים כמו פתרון טכנולוגי מבטיח, שעתיד להוריד עלויות. מן הצד השניי, מתוך ראייה של פעילות מבוססת חוק, אנו רוצים לאפשר טכנולוגיה, שלוקחת בחשבון את כל השיקולים, תוך שהיא לא מותירה מקום לסיכונים, וכרגע יש לא מעט כאלה.
 
כולנו מכירים את נושא האנונימיות המלאה והחלקית. אני לא מדבר על אנונימיות בין בני אדם, אלא אנונימיות המסתירה מידע מרשויות כדי שלא ידעו מי הבעלים של נכסים פיננסים - זה לא אמור להיות אינטרס של חברות לגיטימיות.
 
סיכון אחר הוא היעדר גורם מפקח. אין צורך בגורם מרכזי כמו בנק או מסלקה. זו טכנולוגיה המאתגרת את הטכנולוגיה הנוכחית. הנושא של מטבעות דיגיטליים, לפי סקר סיכונים לאומי, מוגדר בדירוג בינוני בגלל ההיקף המוגבל של השוק בארץ ביחס לכלכלה, וככל שהזמן עובר ההיקפים יגדלו.
 
לצד זה אנו צריכים להוריד את רמת הסיכון באמצעים של רגולציה. קביעת רגולציה ברמה הגלובלית מאוד חיונית ועדיין רוויה בחוסרים בנושא הנכסים הווירטואליים. לא די בכך שתופעל אכיפה נקודתית בכמה מדינות אלא יש צורך של ממש ביישור קו ברמה הגלובלית, כדי שעבריינים לא ימצאו את המדינה, שתהווה 'חוליה חלשה'.
 
ביוני האחרון התקיימה ישיבת מטה של ה-FATF (Financial Action Task Force) בפריז ובוצעה חלוקת עבודה ל-2 קבוצות. האחת, RTMG (Risk Trends and Methods Group), שאחראית על עדכון מסמכי הרקע לנהלי אכיפת השימוש במטבעות ווירטואליים ושנייה, PDG (Policy Development Group), שקובעת את הכללים בהתאם להכרעות של זו הראשונה.
 
בין הנושאים, שעדיין נידונים בקבוצת ה-PDG, ניתן לציין גם את השאלה: כיצד להגדיר את התחום המוסדר: בעולם נעשה שימוש במספר הגדרות, ביניהן Virtual Currencies ו-Crypto Assets, ולכל אחת מהן משמעות שונה מבחינת מגוון הנכסים הפיננסיים הנכללים בה. הסכמה על הגדרה כאמור היא השלב הראשון, שלאחריו ניתן יהיה לבחון אילו כללים חלים על העוסקים באותם נכסים פיננסיים, כאשר המטרה היא לפקח במידה הנחוצה ולא להכביד היכן שלא צריך.
 
כידוע, הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר הרבה יותר מהרגולציה, ובינתיים נוצר פער. הנושא מטריד את מדינות העולם, ולאחרונה הדגיש גם פורום ה-G20 (הפורום של 20 הכלכלות הגדולות בעולם) את חשיבות התייחסותו של ה-FATF בהקדם לשאלה כיצד חלות המלצותיו (בפועל – הכללים הבינלאומיים המחייבים) על תחום המטבעות הווירטואליים.
 
כדי לקדם את הנושא באופן מזורז, הוחלט על מפגש של קבוצת ה-PDG בחודש ספטמבר, בצמוד למפגש בנושא פינטק ורגטק, שייערך בסין, כדי לדון בהסדרת המשטר הנוגע למטבעות וירטואליים כהכנה לקבלת החלטות בדיוני מליאת ה-FATF, שיתקיימו בפריז בחודש אוקטובר.
 
עדכון 17:00: ועוד בתחום הביטקוין: איגוד הביטקוין פנה היום לרשות המיסים: האכיפה הפלילית מזיקה - יש להסדיר את הדיווח:
איגוד הביטקוין מתריע מפני אכיפה אגרסיבית של רשות המיסים על מחזיקי מטבעות קריפטוגרפיים. עוד פונה האיגוד למחזיקי מטבעות דיגיטליים וקורא להם לדווח מייד:

בעקבות הפרסומים על פעולות רשות המיסים כנגד מחזיקי מטבעות דיגיטליים, פנה הבוקר איגוד הביטקוין הישראלי לרשות בבקשה שלא לפעול במישור הפלילי, וליצור מדיניות של הסדרי מס בנושא. בין הדברים כותב בא כוח האיגוד, עו"ד אהוד ברזלי: "...טרם פרסום החוזר נעדרה כל הוראת דין מפורשת ... כפועל יוצא מכך, יחידים, שהשקיעו במטבעות הווירטואליים, ראו בהם כמטבעות הפטורים ממס ... לאור זאת, נקיטת הצעדים ובייחוד העברת הטיפול בנישום למישור הפלילי, אינה סבירה, וודאי שאינה מידתית... מוצע לבחון הפעלת מדיניות של הסדרי מס בנושא...".

עוד פונה איגוד הביטקוין היום בפנייה למחזיקי מטבעות דיגיטליים וקורא להם לדווח מייד לרשויות המס על פעילותם: "...כל תושב ישראל, שסחר בביטקוין או במטבעות דיגיטליים אחרים, חייב לדווח על כך ולשלם מס כחוק... אנו סבורים, שחוקי המס הנוכחיים אינם תואמים באופן מלא את אופיו של ביטקוין, וכתוצאה מכך נוצרות טרחה ועלויות בתהליך הדיווח ... אנו במגעים מתמשכים עם רשות המיסים כדי לקדם את שינויי החקיקה הדרושים ולפשט את התהליך, אך תהליכים אלה לוקחים זמן, ולעת עתה יש לבלוע את הגלולה המרה ולבצע את הדרוש, שכן אי דיווח מהווה עבירה פלילית...

אנו יודעים, שהרוב המכריע של אנשי קהילת הביטקוין רוצים לפעול כחוק, אבל פערי המידע עלולים לגרום לכך שפעולות תמימות של אנשים תמימים עלולות להיתפס ברשות כניסיון להעלים מס. לכן, קראנו לראש אגף החקירות ברשות המיסים ליצור הסדרים ולידע את הציבור בדרכים בהם ניתן לדווח על ההכנסות ממסחר במטבעות דיגיטליים ולא לפעול בצורה אגרסיבית כנגד ציבור תמים ושומר חוק.

המכתב המלא - כאן.

 

בלוקצ'יין

 
 
 



 
 
Bookmark and Share