Telecom News - החשיפות עזרו: עובדי אגף הפיקוח יקבלו את כל הפרשי "שכר העידוד" לשכרם

החשיפות עזרו: עובדי אגף הפיקוח יקבלו את כל הפרשי "שכר העידוד" לשכרם

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> החשיפות עזרו: עובדי אגף הפיקוח יקבלו את כל הפרשי "שכר העידוד" לשכרם
בלעדי: אחת התוצאות הנלוות ל"שינוי הארגוני" הכושל, שעבר משרד התקשורת, הייתה הפסקת "שכר העידוד" לרוב עובדי המשרד, שהיו זכאים ל"שכר עידוד". לאור החשיפות שלנו, כעת עובדי אגף הפיקוח התבשרו, שיקבלו רטרואקטיבית את כל הפרשי "שכר העידוד", שנעלם משכרם בשנה האחרונה.
מאת: אבי וייס, 27.8.18, 07:10אביבית מסבנד

"אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר, ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר", כך מצוטט לואי דמביץ ברנדייסשופט בית המשפט העליון של ארה"ב. באומרו כך, התווה את עקרון השקיפות במערכות הציבוריות - כתרופה לשחיתות. דברים אלה, שנאמרו על ידו ב-1914, נכונים שבעתיים גם היום. גם ובמיוחד בהקשר של משרד התקשורת הישראלי, ובמיוחד בכל הקשור למהלכי "השינוי הארגוני", ששימשו מסווה לכמה פעילויות פליליות, שנחקרות באינטנסיביות, במה שמכונה "תיק 4000".

לכן, החשיפות שלנו אודות אחד מהתוצאות העגומות הנלוות למהלכי "השינוי הארגוני": הפסקת "שכר העידוד" לרוב עובדי משרד התקשורת, מה שהוביל לנפילה רצינית בשכר של עובדים רבים העושים מלאכתם נאמנה כל השנה ואין להם שום קשר למהלכי הפליליים, שנרקמו בצמרת משרד התקשורת, החשיפות החוזרות ונשנות שלנו, של כל מה שנעשה מאחורי הקלעים, הובילו, בין היתר, לפתרון הבעיה. איך הבעיה הזו נולדה ולמה היא נמשכה כל כך הרבה זמן, תוכלו לקרוא באוסף החשיפות הנמצאותבנספח המצוי בתחתית המאמר.

ביום 23.8.18 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"תיקון התקלה החמורה בשכר העידוד במשרד התקשורת.
אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה:
החשיפות עוזרות.
אתר זה (Telecom News) חשף בסדרת כתבות את קריסת מערכת שכר העידוד במשרד התקשורת ואת הסיבות העיקריות לכך:
1) שינוי ארגוני כושל, שנוהל ע"י מימון שמילה ותמי לשם (ללא מעורבות של המנכ"ל, שהשתמש בזה לצרכיו הפליליים וחוסר ידיעה מוחלט של השר), תוך שת"פ של ועד העובדים הקודם,
2) "המגרסה של שמילה" (כלומר: אי טיפול בתלונות - כמדיניות), שהביאה לירידה דרסטית ומלאכותית בכמויות פניות הציבור באגף הפיקוח (שקרס ראשון כפי שדיווחתי ב 10.7.18),
3) מינוי נהג ע"י תמי לשם (שהייתה אז סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש), כאחראי מערכת שכר העידוד במשרד ועוד.

עובדי המשרד ובעיקר עובדי אגף הפיקוח, שהבינו, בין היתר, מחשיפות Telecom News, שתמי לשם ומימון שמילה (בסיוע הוועד הקודם, שהונהג ע"י יד ימינה של תמי לשם, שהתחפשה להיות "עובדת מן השורה", במקום "מנהלת בכירה" – שזה היה ועודנו מעמדה, תפקידה וסמכויותיה במשרד), פשוט "עבדו" עליהם.

לכן, העובדים סרבו לעבור בשתיקה על השחיקה בשכרם ודרשו התערבות של הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש הנכנסת, אביבית מסבנד.

אביבית, שכבר הוכיחה בסדרת נושאים, שהיא נחושה לשנות את הכשלים החמורים והאווירה הקשה במשרד, שהותירה קודמתה בתפקיד, תמי לשם, נרתמה למשימה ובימים אלה התבשרו עובדי אגף הפיקוח, שיקבלו רטרואקטיבית כספים, שקוזזו להם בסעיף "שכר העידוד" בחודשים האחרונים.

אין ספק, שחשיפות Telecom News בנוגע לכשלים בנושא שכר העידוד במשרד התקשורת, סייעו רבות להצפת הכשלים בטיפול בנושא ושאין מדובר ב"גזירה משמיים", אלא בכשל ניהולי חמור של מימון שמילה ותמי לשם, בסיוע ועד העובדים הקודם, ומכאן הדרך הייתה קצרה להתקוממות של העובדים ולנקיטת צעדי תיקון."

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. לקוראינו די ברור שתשובה לא אקבל. גם בגלל שכעת קיץ ורבים בחופשות וגם בגלל מה שמעסיק את ראשי משרד התקשורת בחודש האחרון: להעניק עוד ועוד צ'ופרים" בהיקף כלכלי מדהים (מיליארדי ש"ח), על חשבון האינטרסים הציבוריים, ל"מקורבים לצלחת". 

בכל מקרה, כפי שציטטנו בתחילת המאמר, "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר". כך גם בתחום "שכר העידוד", בעיה, שנדחפה על ידנו ללא שום היסוס, שוב ושוב, תוך חשיפת כל הכשלים, עד שכעת הבעיה מגיעה לפתרונה, גם לשביעות עובדי משרד התקשורת, שהשכר המגיע להם נעלם, בגלל תרגילים לא חוקיים, שלא היה להם כל חלק בהתרחשותם.

כמובן, שמילה טובה לאביבית מסבנד (בתמונה למעלה משמאל), מגיעה כאן. בלעדיה הבעיה הזו לא הייתה נפתרת (!!).

נספח
איך נולד המחדל של "שכר העידוד" ואיך זה קשור ל"שינוי הארגוני", שבוצע במשרד התקשורת? הכל מפורט לפרטי פרטים בלינקים, שאנו מביאים כאן:
ניהול שכר עידוד במשרד התקשורת "עבר" לידיים הנכונות והמקצועיות ביותר.
הכאוס במשרד התקשורת מתגבר ולא נראה שיש לכך פתרון קרוב.
כאוס והתעמרות בשכר העובדים במשרד התקשורת (שפוחדים להתלונן).
הישג לחשיפת Telecom News: עובדי משרד התקשורת יקבלו שכרם שהולן.
למה מנכ"לי משרד התקשורת "סיבנו" בעניין אי חוקיות יו"ר ועד העובדים?
לרוה"מ לא היה צל של מושג איך משרד התקשורת מתנהל ופועל כשהיה שר.
לא רק רוה"מ לא עסק בשינוי הארגוני במשרד התקשורת. גם פילבר לא עסק.
למה צמרת משרד התקשורת התעלמה משני דו"חות של מבקר המשרד?
מערכת "שכר העידוד" במשרד התקשורת התמוטטה, גם בגלל "השינוי הארגוני".
קנס ראשון ל-2018 ממשרד התקשורת (הקנס על וויזקום תקשורת).
 
 
שכר עידוד FREE



 
 
Bookmark and Share