Telecom News - הרכב האוטונומי של מובילאיי יעבור את מבחן טיורינג

הרכב האוטונומי של מובילאיי יעבור את מבחן טיורינג

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> הרכב האוטונומי של מובילאיי יעבור את מבחן טיורינג
הרכב האוטונומי של מובילאיי יעבור את מבחן טיורינג
מאת: מערכת Telecom News, 3.9.18, 17:57פרופ' אמנון שעשוע

הרכב האוטונומי של מובילאיי, שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, יעבור את המבחן לבינה מלאכותית, שהומצא לפני 68 שנה, שמודד האם יש למכונה כלשהי אינטליגנציה.

פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, הודיע, שהרכב האוטונומי של מובילאיי יעבור את מבחן טיורינג. 

פרופ' שעשוע, (בתמונה משמאל): "הבינה המלאכותית מניעה את המשך המהפכה הטכנולוגית הרחבה המתרחשת בישראל. הבינה המלאכותית, שקיימת היום, היא צרה ובעלת יכולת לפתור בעיות, שמוגדרות היטב כמו שח, משחקי טרוויה וקבלת החלטות בסביבה מוגדרת כמו ברכב אוטונומי. 

רכב אוטונומי צריך להשתלב בתנועה סואנת ולקבל החלטות כמו נהג המתבסס על ניסיון. הדבר מהווה בעיה, ובמבחן טירינג אנו נרצה להגדיר, האם אנו יכולים לתכנת את המחשב כך, שמי שיושב מאחור לא יוכל לדעת האם מדובר בנהג או במכונה שנהגה באוטו.

מבחן טיורינג נהגה ע"י אלן טיורינג ב-1950, במאמר, שפרסם בכתב העת Mind, כמדד אפשרי למידה שבה יש למכונה כלשהי אינטליגנציה. המבחן נעשה בדרך הבאה: חוקר מקיים דיאלוג בשפה טבעית עם 2 גורמים סמויים מעיניו, האחד אדם והשני מכונה. אם החוקר אינו מסוגל לקבוע בביטחון מי האדם ומי המכונה, אזי המכונה עברה בהצלחה את המבחן. כדי לפשט את המבחן, הוא נערך בערוץ תקשורת טקסטואלי בלבד.

רכב אוטונומי צריך להשתלב בתנועה סואנת כנהג אנושי ומצד שני לקיים הבטחות בטיחות מוגדרות היטב: מבחן טיורינג שלנו מתמקד בכך, שנוסע לא יוכל להבדיל בין המערכת שלנו לנהג אנושי מבחינת אסטרטגיה וטקטיקה של מערך ההחלטות בהשתלבות בתנועה וגם מבחינת נוחות הבקרה.

בעתיד יתחיל להיות מעניין כשהבינה המלאכותית תוכל להתמודד עם מה שקורה בעולם מסביב. מחשב, שיוכל לעשות זאת, יעשה שינוי דרמטי בהשפעה של הטכנולוגיה על חיינו. וזה מה שאנו עושים במובילאיי כדי ליצור שינוי דרמטי".

קרדיט תמונה עליונה: יונתן הפנר

CAR FREE

 



 
 
Bookmark and Share