Telecom News - סמנכ"ל רשות המיסים: הרשות לא תתעקש על חישוב FIFO במיסוי קריפטו

סמנכ"ל רשות המיסים: הרשות לא תתעקש על חישוב FIFO במיסוי קריפטו

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> סמנכ"ל רשות המיסים: הרשות לא תתעקש על חישוב FIFO במיסוי קריפטו
סמנכ"ל רשות המיסים: הרשות לא תתעקש על חישוב FIFO במיסוי קריפטו
מאת: מערכת Telecom News, 4.10.18, 23:19גידי בר זכאי צילום נתי הורטיג
 
המשמעות: שומות מס עשויות להיות קטנות במחצית. מערכת Bit-tax מאפשרת להביא ראיות לעמדה המיסויית הנכונה. היא שואבת את הנתונים מהבלוקצ'יין, מה שנותן תוקף להצהרות ומאפשר להגיש דיווחי מס מהימנים ומדויקים. האם רשות המיסים תחזיר מיליונים לסוחרי קריפטו?
 
סמנכ"ל רשות המיסים, רו"ח רולנד עם שלם הודיע, שרשות המיסים תכיר בחישובי מס, שאינם FIFO, ותתייחס למכירה וקנייה של מטבעות ספציפיים, בהנחה וניתן לזהות את המטבעות. המשמעות: חישובי המס יכולים להיות מדויקים יותר, ושומת המס מצומצמת בהרבה.
 
עד היום נהגו מרבית יועצי המס לראות בביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים כמטבעות שלא ניתן להבחין ביניהם. כך, שחישוב המס בוצע על פי מודל בו המטבע שנמכר הוא המטבע הראשון שנקנה (FIFO).
 
כעת, מבהיר סמנכ"ל רשות המיסים, שחישוב המס המדויק, שמתייחס לרווח הנצבר ספציפית לגבי כל מטבע ומטבע, מקובל על רשות המיסים. המשמעות: שומות נמוכות בעשרות אחוזים משיטת ה-FIFO. כך, שגם מי שהגיש דו"חות על פי שיטה זו יוכל להגיש דו"חות מתוקנים, שעשויים להקטין את השומה, להגדיל את הדיווחים, ולהיות מדויקים הרבה יותר.
 
בהנחה וניתן לזהות את המטבעות, יש אפשרות לדווח על האירוע בצורה שאינה FIFO. רשות המיסים לא תתעקש על FIFO, בכפוף לעובדה, שבאמת מסוגלים לזהות ספציפית את המטבעות ולהיות עקביים.
 
רו"ח גידי בר זכאי, (בתמונה למעלה, צילום: נתי הורטיג) לשעבר סמנכ"ל רשות המיסים: "הכרת רשות המיסים בחישוב רווח מדויק במטבעות קריפטוגרפיים תביא לחישוב מס אמת, מה שיוביל לגבייה מוגברת ורווח של מאות מיליונים למדינה לאורך השנים.
 
הכרה בחישוב מס מדויק תביא לשומות קטנות בשיעורים גבוהים של עד רבע מגובה השומה המקורית, שכן ניתן היום לאתר ספציפית את המטבע, שנקנה ונמכר, ולחשב את הרווח המדויק לגביו ולא להשתמש בשיטות של הערכת רווח כגון FIFO".
 
הבעיה העיקרית היא האפשרות הטכנולוגית להוכיח מהו המטבע, שנקנה ונמכר, ולהביא לכך הוכחות על הבלוקצ'יין. לשם כך פיתח את Bit-tax, מערכת המאפשרת לבדוק את המטבעות ספציפית ולבצע את חישוב המס המדויק ולא על פי הערכת FIFO.
 
בר זכאי:Bit-tax"  מאפשרת להביא ראיות לעמדה המיסויית הנכונה. פיתחנו מערכת השואבת את הנתונים מהבלוקצ'יין עצמו, מה שנותן תוקף להצהרות ומאפשר להגיש דיווחי מס מהימנים ומדויקים.
 
Bit-tax מצליחה לעקוב אחר תאריך הקנייה של כל מטבע ומטבע וכך, במקרים מסוימים, מראה, שחישוב המס המקורי גדול מידי, לעומת חישוב FIFO, ושחבות המס האמיתית קטנה יותר.
 
ביטקוין לא דומה לחיטה או פחם. היום אנו יודעים לומר בדיוק מתי כל מטבע נקנה ונמכר ולכן, ישנה אפשרות, שמי שמכר מטבעות בתקופות שונות, לא הרוויח עליהם סכום גדול כפי שסבר, מכיוון שהמטבעות שמכר נקנו בתקופה מאוחרת יותר. חישוב מס כזה הואמדויק יותר, ומס האמת הוא במקרים רבים קטן יותר, מחישוב שבו המטבע, שנמכר ראשון, הוא המטבע, שנקנה ראשון".
 
BITTAX
 
               
BIT TAX
 



 
 
Bookmark and Share