Telecom News - מתי מש' התקשורת יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי הפועל עפ"י חוק?

מתי מש' התקשורת יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי הפועל עפ"י חוק?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מתי מש' התקשורת יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי הפועל עפ"י חוק?
מתי מש' התקשורת יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי הפועל עפ"י חוק ובשקיפות?
מאת: אבי וייס, 14.10.18, 09:12אביבי מסבנד
 
בלעדי: זה פשוט לא נגמר: ההתעלמות מהעובדים והגמלאים היא הצד השני של המטבע של "עבודה בשירות הטייקונים ומפרי החוק למינם", דוגמת סלקום ושות'.
 
ביום 12.10.18 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
מסתבר, שבמשך כל השנים בהן הנהלת משרד התקשורת זימנה את העובדים לפעילות מעבר לשעות העבודה, כגון לצורך חלוקת תעודות "עובד מצטיין", היא לא שילמה להם בגין שעות אלו. למה? ככה!
 
אבל כידוע, מאז שאביבית מסבנד (בתמונה משמאל), החליפה את תמי לשם בתפקיד סמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש, עיוותים רבים מתוקנים וגם העיוות הנ"ל תוקן והעובדים קיבלו תשלום עבור השתתפות באירוע "עובד מצטיין", שהתקיים השנה.
 
הבעיה היא, שלא כל העוול לעובדים תוקן. שכן, טרם הוסדרה הלנת שכרם של העובדים, שלקחו חלק בפעילויות כנ"ל בתקופתה של תמי לשם ולא ידוע על כוונה לתקן את העוול ההיסטורי ולהשיב לעובדים כספים המגיעים להם כדין.

בהזדמנות זו, אנו סבורים, שיש לעדכן, שגמלאי המשרד היקר, אלי כהן, הלך לעולמו. כהן עבד שנים רבות באגף מינהל ומשאבי אנוש של המשרד והיה ידוע במקצועיותו ובמזגו הנוח. מאחר שבמשך שנים מנעו תמי לשם ורונית בן טל (ממונה הרווחה במשרד) כל קשר עם גמלאי המשרד ומנעו מיסוד מסגרת עצמאית שלהם, שלא במסגרת עמותת גמלאי חברת הדואר, גם על הידיעה העצובה על פטירתו של אלי כהן ילמדו הגמלאים (וכנראה גם חלק מהעובדים) מפרסום זה ב-Telecom News.

יש לקוות, שהמפגש ההיסטורי, שערכו מנכ"ל המשרד נתי כהן ואביבית מסבנד עם גמלאי המשרד אחרי שנים של ניכור, יביא לשילובם המכובד בפעילות החברתית במשרד ויכולת לציין יחד אירועים משמחים או חלילה עצובים, כפי שמתקיים לגבי כלל גמלאי השירות הציבורי, בכל משרד הממשלה הקיימים בישראל (מלבד משרד התקשורת). בינתיים - זה לא קרה וההבטחות של המנכ"ל היו 'על הקרח'."
 
תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל תגובה נעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים כבר יודעים, שלא נקבל תגובה. העבירות של צמרת משרד התקשורת, שקשורות באי מתן מענה, הן פעוטות ערך מול הפרות החוק של אותה צמרת בעניינים הרבה יותר חשובים.
 
למשל, שוב צמרת משרד התקשורת נפגשת עם בעלי העניין במקום עם הציבור ונציגיו המוסמכים. ולאחרונה זה היה עם סלקום (ברור למה). את העובדים והגמלאים "לא סופרים ממטר" וכך גם את הציבור הרחב. אז לא פלא, שכל המשאבים מופנים למתן שירות לפי הגחמות והצרכים הכלכליים של החברות העסקיות. למעשה, משרד התקשורת הפך להיות "האיגוד המקצועי" ו"מועצת המנהלים" של חברות התקשורת, במקום למלא את תפקידי המשרד כמוגדר בחוק, בהחלטות הממשלה, בתקנות ובנהלים.   
 
הביקור של צמרת משרד התקשורת בסלקום (בתצבסלקוםלום משמאל, צילום: סיון פרג'), לווה ב"מתן חסות לעבירות", מלווה בהשקת שירותי תקשורת על רשת הסיבים החדשה של סלקום - ללא כל רישיון.

האם הם (ראשי המשרד) ביקרו אצל הציבור או אצל מי מנציגיו המוסמכים? לא ולא!. זאת כמובן בלי לציין את העובדה, שמשרד התקשורת מסנן אותנו בלי להתבלבל (כמעט בכל השאלות, כמו שיש כאן בתחילת המאמר)...
 
תשומת לב לתמונה הזו, המצויה בכתבה בגלובס וגם במקומות אחרים - בתמונה הזו נמצא מאחורי בכירי משרד התקשורת (שר ומנכ"ל המשרד) ומנכ"ל סלקום מעין קרטון (כנראה), שמודפס עליו בגדול: "שירות סופר פייבר", שהוא שירות ללא רישיון (עניין פעוט ערך של עד 3 שנות מאסר ועוד סנקציות כלכליות). שלא להזכיר את כל שאר השירותים ללא רישיון של סלקום ואת "שת"פ האנטנות" על רשת סלקום, שהוא הפרת חוק אחת ענקית, בחסות צמרת משרד התקשרות, כפי שחשפנו לאחרונה.
 
מה שהתחיל אצל שלמנתי כהןה פילבר ("עד המדינה") במתן חסות להפעלת שירות ללא רישיון, ממשיך "בכל הכוח" גם אצל נתי כהן (בתמונה משמאל), בלי להתבלבל לרגע (ואפילו זה בסדר מבחינתו להצטלם ככה, על רקע שלט של שירות ללא רישיון).
 
אחד מקוראינו כתב לנו כך (ואני מסכים עם כל מילה): "אני ממליץ, שמשרד התקשורת יועיל בטובו לעשות שימוע לחברות התקשורת (בכל זאת, הן 'בעלות העניין', וברור שהציבור הרחב לא מעניין ולא מתעניין) ולשאול כל חברה, מתי תרצה לקבל הטבות כאלו ואחרות ואיזה. כך, שנעשה כאן תור מסודר להטבות על חשבון הציבור, כמו שצריך לעשות במדינה 'מתוקנת'."
 
וזה מוביל אותנו היישר לשאלות נוספות, ששלחנו ביום 9.10.18 ,ללא קבלת מענה מצמרת משרד התקשורת:
"בעיתון "פראבדה הישראלי" הופיעו 2 ידיעות בענייני תדרים (כאן וכאן):
השאלות:
  1. היכן מדיניות שר התקשורת בנושאים הללו?
  2. היכן הקצאות התדרים הללו?
  3. היכן ההחלטות של ועדת התדרים העליונה שמאשרת את ההחלטות הללו?
  4. מתי משרד התקשורת בישראל יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי, הפועל על פי חוק ובשקיפות, ולא כחבורת ילדים פורעי חוק סדרתיים, שמשחקת כל הזמן בשיטת החסמב"ה, דרך עיתון 'מטעם', ששכח את תפקידו הציבורי?"
חסמב"ה, למי שלא מכיר זה ראשי התיבות של: חבורת סוד מוחלט בהחלט. אם תנסו לחפש באתר משרד התקשורת, בפייסבוק של משרד התקשורת, או אפילו בטוויטר או בפייסבוק של שר התקשורת, לא תצליחו למצוא כל זכר, לכל ההחלטות והפעילות של משרד התקשורת, לא רק בענייני תדרים, אלא כמעט בכל עניין אחר.
 
השקיפות ופעילות למען הציבור פשוט נעלמה לחלוטין בקדנציה של השר איוב קרא והמנכ"ל נתי כהן. מי שמצפצף על עובדיו, ברור שיצפצף גם עליכם, קוראים יקרים. אתם לא סלקום ושות'.   



 
 
Bookmark and Share