Telecom News - ההשתוללות של פקידי משרד התקשורת בתחום התדרים נמשכת ללא הפוגה

ההשתוללות של פקידי משרד התקשורת בתחום התדרים נמשכת ללא הפוגה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ההשתוללות של פקידי משרד התקשורת בתחום התדרים נמשכת ללא הפוגה
משרד התקשורת פרסם לפתע הודעה על פעילות בתחום "התחבורה החכמה", שנמשכת מזה זמן רב, לרבות הקצאות תדרים וניסויים ברחבי הארץ. הכל ללא כל מסמכים  גלויים, החלטות מדיניות, הקצאת רישיונות ועוד. הסיבה להפעלת שיטת החסמב"ה: שלא תדעו איך זה מתנהל מאחורי הקלעים ואיך "אוהדי סלקום ושות'" בצמרת משרד התקשורת" מנהלים את המשרד ב"שלט רחוק", תוך התעלמות מוחלטת מהציבור ונציגיו המוסמכים.
מאת: אבי וייס, 26.10.18, 05:47נתי כהן

לאחר הצלחת תרגילי שת"פ האנטנות המפוברק ורכישת אנלימיטד תוך הפרות חוק בקנה מידה מזעזע, סלקום ושות' עברה בעזרת ידידיה בצמרת המשרד לשלבים הבאים של צפצוף על הציבור ונכסיו: עשיית צחוק מחוק 6 הדקות (יפורט ויחשף בנפרד), סגירת מוקדי השירות ביום הבחירות לרשויות המקומיות והעיקר: דרישה לפיצויים בקנה מידה של מאות מיליוני ש"ח מהמדינה בגלל דרישת החלפת תדרים (תדרים שלא שייכים בכלל לסלקום על פי חוק, על פי התקנות ועל פי רישיונה, אלא לציבור), ודרישה חצופה לא פחות: לדחות את מועד הוצאת המכרז ל-5G

כעת, משרד התקשורת פרסם הודעה חדשה לציבור, שמובאת כאן כלשונה, בגלל חשיבותה:
"הישגים טכנולוגיים תחבורתיים בעקבות שיתוף פעולה בין משרד התקשורת למשרד התחבורה. משרד התחבורה ומשרד התקשורת הקימו וועדה בין-משרדית למתן פתרונות תקשורת אלחוט בתחום התחבורה בארץ.
 
תחום התחבורה המתפתח מצריך טיפול ביישומים רבים במגוון נושאים תחבורתיים, החל מאיתותים לרכבות כבדות, קלות ומטרופולוניות, נתונים רחבי סרט לטובת העברת וידאו ונתונים, תקשורת תקנית ומאובטחת לטובת תחבורה אוטונומית,  ועד למהפיכת המערכות ברכבים הפרטיים ועוד.
מנכ"לי שני המשרדים, התחבורה והתקשורת  הורו על הקמת וועדה משותפת לבחינת כלל  הצרכים הנדרשים לשם השגת מטרה זו הוועדה החלה עבודתה במהלך 6/2018 וביצעה סקר צרכנים בקרב כלל ספקי התחבורה בארץ וריכוז הדרישות לצורך אפיון צרכים.
בשנה החולפת הוקצו תדרים לטובת יישומי תחבורה אוטונומית בתקן DSRC, הושקו ניסויים בתדרים אלה ברחבי הארץ וכמו"כ ביצעה הועדה הוספה של תדרים נוספים לצרכים אלה בהתאם להתקדמות התקינה בתחום זה.
תוצר חשוב ביותר של עבודת הוועדה הינו עבודת המטה שהביאה את וועדת התדרים לביצוע הועדה של תחום התדרים 5905 ÷ 5925 מה"ץ עבור יישומי מערכת בטיחות אלחוטית, CBTC - Communication Based Train Control לשימושי רכבות מטרופולוניות במדינת ישראל.
שמואל אזולאי – מנהל תחום רישוי באגף הספקטרום במשרד התקשורת ויעקב מגל מנהל תחום אחזקת תשתיות אנרגיה איתות ותקשורת מובילים את הוועדה המשותפת, מטעם שני המשרדים.
בפני הוועדה נושאים מורכבים נוספים שעל חלקם מתוכנן להוציא שימוע לציבור, כגון – רשת תחבורתית ארצית מבוססת תשתית סלולארית, רשת אלחוט רחבת פס לטובת יישומים ביטחוניים ושירותים לנוסעים ועוד."

בחיפוש באתר משרד התקשורת (או בכל אתר אחר במדינת ישראל) לא הצלחתי למצוא כל זכר להקצאת תדרים (שבוצעה כבר בשנה החולפת, על פי ההודעה) לתחומים של DSRC ו-CBTC, לא מצאתי זכר לסקר הצרכנים ולפעילות הוועדה, שהחלה לפעול כבר לפני 4 חודשים (!) ולא מצאתי כל זכר לרישיונות לניסויים המוזכרים בהודעה. למשרד התחבורה יש ממזמן (כאן) מדיניות כתובה לעניין "תחבורה חכמה". למשרד התקשורת אין כלום (יש רק ספינים חסרי אחיזה במציאות). 

לכן, שלחתי בדחיפות את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"בהמשך להודעת המשרד:
  • היכן מדיניות השר להקצאת התדרים הללו?
  • היכן ההחלטות על הקצאות התדרים הללו (בתחומי ה-CBTC וה-DSRC)?
  • האם ועדת התדרים העליונה אישרה את ההקצאות התדרים הללו? אם לא – למה לא, אם כן – היכן ההחלטות הללו?
  • היכן האישורים והרישיונות לניסויים המוזכרים בהודעה ("הושקו ניסויים בתדרים אלה ברחבי הארץ")?
  • מתי המשרד ייגמל משיטת ה"חסמב"ה" [חבורת סוד מוחלט בהחלט] בכל פעילותו בתחום התדרים?"
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. די ברור לקוראינו, שתגובה לא אקבל.

עדכון 28.10.18: אחד מקוראינו הפנה את תשומת ליבי למחקר הבא שנמצא כאן, שנעשה ע"י מכללת אפקה עבור משרד התחבורה בעניין "רכב מתוקשר" ובו מופיעה הקצאת התדרים בתחום ה-5.9 גיגהרץ בטכנולוגיית DSRC, בניסוי שבוצע בשטח מצומצם (בתוך קיבוץ גליל ים בהרצליה), מלווה בהמון קשיים והמון המלצות. 

למה לא אקבל כל תגובה ממשרד התקשורת בענייני תדרים?
כי הכל סובב סביב הפרות חוק בקנה מידה מזעזע, שפתיחת הפרוטוקולים החסויים, אותם אני מבקש לקרוא (כנדרש לפי חוק והחלטות ממשלה), תחשוף את כל מי שעומד מאחורי הפרות החוק הללו.

למי שמתעניין בפרטים, יוכל לקרוא אותם בלינקים כאן, שהם רק חלק קטן מהכתבות הקודמותשחשפו את ההפקרות של צמרת משרד התקשורת הנוכחית, בתחום הטיפול הנמצא מחוץ לכל מסגרת חוקית ובאפס שקיפות וללא כל שימועים, במשאבים היקרים ביותר של הציבור, משאבי רשתות הסלולר:
Smart Transportaion



 
 
Bookmark and Share