Telecom News - הנשיא טראמפ חתם על מסמך מדיניות חדשה לתחום ה-5G

הנשיא טראמפ חתם על מסמך מדיניות חדשה לתחום ה-5G

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הנשיא טראמפ חתם על מסמך מדיניות חדשה לתחום ה-5G
נשיא ארה"ב הציב את תחום המעבר ל-5G בסלולר בראש סדר העדיפות הלאומי בתחומי התקשורת וחתם ביום 25.10.18 על "מדיניות לאומית" חדשה בתחום הספקטרום. בכך, החליף את המדיניות של קודמו (ברק אובאמה) והקים "צוות משימה לאומי" בבית הלבן כדי לקדם את הנושא. ומה קורה בישראל? עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 29.10.18, 22:57דונלד טראמפ

הנשיא האמריקאי הקודם - ברק אובמה, קידם בכמה תחומים את תחום התקשורת בארה"ב (כפי שהבאנו כאן, כאן וכאן). אולם, עולם הספקטרום והדחיפה לכיוון 5G לא עמדו באמת בראש סדר העדיפות שלו והנושאים הללו לא טופלו על ידו באופן אישי. זאת, למרות שאובמה הוציא 2 מסמכי מדיניות ב-2010 וב-2013 לתחום הספקטרום.

כעת, חל גם בעניין זה מהפך בארה"ב (לאחר מהפך קודם בעניין שידורי הטלוויזיה הקרקעיים באוויר, בטכנולוגיית ATSC 3.0, כפי שחשפנו כאן), כאשר הנשיא דונלנד טראמפ (בתמונה משמאל), החליט לטפל בנושא הספקטרום והמעבר ל-5G באופן אישי ברמה הגבוהה ביותר בבית-הלבן. 

המסמך עליו חתם הנשיא דונלד טראמפ ביום 25.10.18 נמצא כאן, למתעניינים. 

בעיקרו, מדובר במסמך מדיניות ברמה הלאומית, שמתאם את הפעילות של כל גורמי הממשל העוסקים בנושא (יש כמה) ומחליף את מסמכי המדיניות מ-2010 ו-2013 של אובמה, והנקודות החשובות החדשות העיקריות במסמך החדש הזה הן:
  • מוקם "כוח משימה לאומי לתחום הספקטרום" - White House Spectrum Strategy Task Force.
  • כמו שדונלד טראמפ נוהג בעבודתו: נקבעו לוחות זמנים מאוד ברורים וקצרים לכל הגופים הנוגעים בדבר, לפעול ולדווח. על כל גוף הוטלו משימות, עם מערכת מעקב אחרי ביצוע המשימות בלוחות הזמנים שנקבעו. יש מטלות רבות האמורות להסתיים תוך 9 חודשים ויש מטלות לטווח ארוך של שנה ויותר, דוגמת תכנית אסטרטגית חדשה להתפתחות הספקטרום. 
  • כל גופי הממשל נדרשו לבדוק ולדווח כיצד הם יכולים לשתף את הספקטרום הקיים בידם עם הצרכים האזרחיים (הרחבת המושג של Shared Spectrum, שהחל אצל אובמה לגבי "שת"פ תדרים" צבאיים \ משרד ההגנה - לצרכים אזרחיים, לחובה של שת"פ תדרים של כל גופי הממשל, עבור צרכים אזרחיים). דו"ח עדכני של GSA אודות השימוש ב-Shared Spectrum בעולם נמצא כאן, למתעניינים
  • המטרה: להחזיר את ארה"ב למובילה עולמית בכל תחומי הספקטרום (מה שהיא לא - כיום. דרום קוריאה, סין, יפן ועוד מדינות, מקדימות בשנים האחרונות את ארה"ב). 
להערכת CTIA ​(ארגון התעשיות של עולם התקשורת) המדיניות החדשה תוביל להשקעות בסדרי גודל של מאות מיליארדי דולרים בתעשיית הסלולר והאלחוט וזה ייצור מיליוני מקומות עבודה חדשים בתעשיית התקשורת הניידת וכל מה שיש סביב תעשיית התקשורת הזו בארה"ב. 

במקביל לחתימת הנשיא וכדי לחזק את הכיוון עליו הוא הכריז, ה-FCC (הרגולטור לתקשורת) אישר את השימוש בתחום ה-6 גיגהץ לשימוש חופשי וכתדר חופשי נוסף לתקשורת אלחוטית לתושבי ארה"ב (יכול למשל לשמש כתחום תדרים נוסף ל-WiFi ולצרכים רבים נוספים, כולל ל"בית חכם"). 

לאחרונה, פרסם ארגון GSA העולמי דו"ח חדש המועדכן לתחילת אוקטובר 2018 לגבי מצב חלוקת והקצאת הספקטרום במדינות העולם - לצרכי 5G. הדו"ח המלא נמצא כאן, למתעניינים. 

מה קורה בישראל? 
  • מדיניות ספקטרום ברמה של רוה"מ (המקביל לנשיא ארה"ב) או של הממשלה - אין ולא היתה מעולם. 
  • מדיניות ספקטרום ברמה של שר התקשורת - המדיניות אחרונה פורסמה בפברואר 2009 (!) ע"י השר דאז אריאל אטיאס לאחר 2 שימועים (המסמך נמצא כאן).
  • מאז: בישראל, הכל הפך לשיטת החסמב"ה (ר"ת: "חבורת סוד מוחלט בהחלט"), בניצוח ה"קליקות" וללא כל מסמך מדיניות בשום תחום (לא רק בספקטרום).
  • החלק היותר חמור: הקליקה הנוכחית ("קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת") ממשיכה לדרדר את ישראל, בכל קנה מידה עולמי. אנו כרגע במקום 61 בעולם בתחום הסלולר, וכנראה נמשיך להידרדר, במהירות, בדיוק כמו שקרה בשנה האחרונה. 
עדכון 14.12.18, 19:00: על פי דו"ח חדש נכון ל-13.12.18, כמעט בכל מדינות העולם הנאור יש כבר הקצאת תדרים ל-5G. הדו"ח המעודכן של ארגון GSA לנושא הקצאת תדרים ל-5G מצוי כאן להורדה - למתעניינים. 

בישראל, ביום 27.12.18 משרד התקשורת מתכוון לבצע "ספין" של Fake News, על התכניות שהוכנו ללא כל שיתוף של הציבור ו\או נציגי הציבור המוסמכים, תוכניות למכרז של 5G, שיתבצע במחצית 2019 ונראה בישראל 5G אולי בתחילת 2020. 

עדכון 13.4.19, 23:00: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ביחד ובמקביל עם ה-FCC, דיווחו על ההתקדמות המהירה של יישום 5G בארה"ב ועל התכניות השאפתניות לשנה בקרובה בתחום זה (כאן). 

 



 
 
Bookmark and Share