Telecom News - משרד התקשורת עשה צחוק משר הפנים בעניין יום הבחירות לרשויות המקומיות

משרד התקשורת עשה צחוק משר הפנים בעניין יום הבחירות לרשויות המקומיות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת עשה צחוק משר הפנים בעניין יום הבחירות לרשויות המקומיות
סיני ליבל הגיש סדרה של תלונות חריפות כנגד פקיד בכיר במשרד התקשורת, שהוביל לסגירת מוקדי השירות של חברות התקשורת, במיוחד חברות הסלולר, ביום הבחירות לרשויות המקומיות, בניגוד לצו של שר הפנים שקבע, ששירותי התקשורת יעבדו כרגיל (עם עוד 17 תחומי פעילות במשק) ביום הבחירות לרשויות המקומיות. עדכון קטן בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 30.10.18, 21:10סיני ליבל

כשפורסם השימוע לסגירת מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לרשויות המקומיות (30.10.18), יצאנו במאמר חריף כנגד השימוע הזה.

אך המצב החמור והמופקר, שחשפנו במאמר הזה, היה חמור במציאות פי כמה.

זה החל להיחשף בתלונה, שהגיש סיני ליבל, (בתמונה משמאל), לפני מספר ימים, בעקבות שימוע חדש אחר (לעניין "חוק 6 הדקות"), כפי שפרסמנו במאמר: תלונה חריפה נגד בכיר במשרד התקשורת לאחר שתלונה קודמת נגדו - נעלמה! 

בתלונת סיני ליבל נחשף ("שחור על גבי לבן", מתועד במסמכים), שהשימוע הקודם לגבי הפעלת מוקדי החברות ביום הבחירות לרשויות המקומיות נעשה בחופזה ע"י מאיר בן בסט ממשרד התקשורת, לבקשת סלקום וגולן טלקום ונעשה ללא כל מעורבות של הלשכה המשפטית של משרד התקשורת. 

לאור זאת, שלחתי ביום 28.10.18 (יומיים לפני יום הבחירות) את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת ולשר:
"המשרד פרסם שימוע בנושא "הפעלת מוקד פניות טלפוני מאויש ביום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות".
הבחירות ביום ג' הקרוב...
היכן תוצאות השימוע?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. כעת די ברור למה.

הסיבה נעוצה במה שמשרד התקשורת הסתיר בשימוע מהציבור: שרשר הפנים אריה דרעי הפנים, אריה מכלוף דרעי, (בתמונה משמאל), לפי הסמכות הנתונה לו בחוק, קבע בצו רשמי כבר ביום 30.8.18 (עוד הרבה לפני השימוע), ששירותי התקשורת יפעלו כרגיל ביום הבחירות, ביחד עם עוד 17 ענפי משק ותחומי פעילות, כפי שנקבע בצו.

הצו של שר הפנים נמצא כאן, למתעניינים. 

זו בדיוק הסיבה, שסיני ליבל הוציא סדרה של תלונות, שהתלונה המרכזית מצויה כאן, למתעניינים (הדף הראשון של התלונה - צילומו מובא בנספח כאן למטה).

לא הצלחתי עד רגע זה לקבל תגובות מצמרת משרד התקשורת או מהשר לתלונות הללו (השר נמצא כעת בכנס בדובאי). ככל שתתקבלנה תגובות (אם תתקבלנה) - נעדכן בהתאם.

תלונה מרכזית אחת נשלחה ע"י סיני ליבל למבקר המדינה והיא נמצאת כאן - למתעניינים.

תלונה מרכזית נוספת נשלחה לשר התקשורת ולמנכ"ל משרד התקשורת והיא נמצאת כאן - למתעניינים.

בנוסף, סיני ליבל פנה למשרד הפנים לברר אם הצו של שר הפנים נשלח גם אל משרד התקשורת (כאן) ובמקביל פנה לבדוק אם הצו הגיע למשרד התקשורת או שנודע למשרד התקשורת, לפני או במהלך השימוע. 

סיני ליבל: "כדי שמוקדי השירות יהיו סגורים, תיקון הרישיון היה צריך להכנס לתוקף ע"י סיום השימוע ופרסומו, פרסום תיקונים לרישיונות ופרסומם - מה שלא קרה.

מאיר בן בסט הוא לא 'סגן אלוהים' להוציא הנחיות בניגוד לתנאי הרישיון - ובניגוד לעמדת משרד הפנים ושר הפנים, שמוסמך על פי חוק כיצד ייראה יום השבתון בבחירות לרשויות המקומיות מבחינת מגזרי המשק ומי יעבוד כרגיל ולא יחול עליו השבתון. 

אני מציג ראיות, לכאורה, שפקיד בכיר שוקל שיקולים שבטובת חברות הסלולר (במובחן משיקולים שלטובת הציבור) - בכרסום התנאים להפעלת המוקדים הטלפונים המאויישים והמאיישים. זאת, בשיטת הסלאמי. פרוסה אחרי פרוסה.


לדעתי, החוצפה של משרד התקשורת להודיע לחברות הסלולר, שהמוקדים יכולים לעבוד במתכונת שבת - כפי שקרה בפועל - ללא פרסום תוצאות השימוע וללא פרסום תיקוני הרישיונות - היא מאוד בעייתית. לכן, התלוננתי גם אצל מבקר המדינה. 

אם שר הפנים הודיע כבר ב-30 לאוגוסט 2018, ששירותי התקשורת יעבדו כרגיל - ומשרד התקשורת ידע על המסמך - אזי ההתנהלות של משרד התקשורת עוד יותר חמורה. החברות לא פתחו את המוקדים ברשות המשרד, אך בחוסר סמכות. גם שר התקשורת לא יכול לבטל תנאי רישיון בע"פ, בלי לתקן בכתב את הרישיון. מה שאנו יודעים היום, שהרישיון של החברות אינו מכיר ביום הבחירות לרשויות המקומיות כיום במתכונת שבת ובפועל זה היה במתכונת שבת.

אני מקווה לחשוף עוד פרטים מההתנהלות הקלוקלת הזו, באמצעות 2 הבקשות, שהגשתי לפי חוק חופש המידע,למשרד הפנים ולמשרד התקשורת". 

המשך יבוא ודי בקרוב.

עדכון 11.11.18, 14:00: לפתע עלו היום באתר משרד התקשורת 2 דפים: 1) דף של ההחלטה של מנכ"ל משרד התקשורת לגבי השימוע (כאן), 2) דף עדכון של הרישיון של בזק (למה דווקא בזק?) - כאן. בשני הדפים, התאריך שמופיע עליהם הוא 18.10.18, למרות שהדפים הללו הועלו רק היום לאתר. כ"כ המסמכים עצמם (ההחלטה של המנכ"ל ועדכון הרישיון של בזק) - אינם. יש לינקים שלא מובילים למסמכים. "ישארבלוף" במיטבו, מתוצרת מנכ"ל משרד התקשורת הישראלי, נתי כהן. . 

נספח:
תצלום הדף הראשון של תלונת סיני ליבל:
תלונת סיני ליבל

ELECTIONS FREE



 
 
Bookmark and Share