Telecom News - למה משרד האוצר נטפל לבכיר במשרד הבריאות אבל לא במשרד התקשורת?

למה משרד האוצר נטפל לבכיר במשרד הבריאות אבל לא במשרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה משרד האוצר נטפל לבכיר במשרד הבריאות אבל לא במשרד התקשורת?
"שיטת המגרסה" מופעלת בכל פעם שצריך לחקור או לתקן ליקויים במשרד התקשורת. זה לא תקף לבכירים במשרדי ממשלה אחרים, למשל לבכיר במשרד הבריאות, שנדרש להשיב כספי שעות נוספות שקיבל (כטענת האוצר) שלא כדין. במשרד התקשורת מעשה זהה לחלוטין זוכה להתעלמות מוחלטת וחיפוי ארוך שנים.
מאת: אבי וייס, 4.11.18, 11:20משה כחלון

לאחרונה חשפנו כיצד דיון בכנסת בדבר תיקון ליקויים של דו"חות מבקר המדינה במשרד התקשורת הפכו לבדיחה עצובה. כעת, "נרים את המסך" מעל מי שמקבל 80 שעות נוספות בחודש בצמרת משרד התקשורת (מבלי לעבוד דקה נוספת מעבר לרגיל).

את העובדה הזו חשפנו מזמן (את צילום המסמך המוכיח זאת, למי ששכח, אנו מביאים שוב בנספח בתחתית המאמר כאן). אולם מתברר, שחשיפת הפרשה לא הביאה לחיסול תופעה מופקרת זו.

הבעיה היא, שמשרד האוצר (ולפעמים גם נש"מ) מספקים לתושבי ישראל מערכת, שמכונה על ידי "שיטת המגרסה": (על שם "המגרסה של שמילה"), מערכת ה"טוחנת" עד דק כל בעיה פלילית או משמעתית במשרד התקשורת, טוחנת את הבעיה לפתיתי נייר הנשלחים היישר לפח. משרד האוצר כבר הוכיח, שאין לו שום מעצורים לתת גיבוי (או חיפוי, מה שתבחרו) לכל תעלול בלתי חוקי במשרד התקשורת, כולל מה שאני מכנה "תעלול תיק 5000". 

זו הסיבה, ששלחתי ביום 29.10.18 לצמרת משרד האוצר, התקשורת ונש"מ את השאלות הבאות:
"בעיתון "ישראל היום" פורסם מאמר תחת הכותרת: "בכיר במשרד הבריאות קיבל כספים שלא כדין".
מדוע משרד האוצר נטפל דווקא למשרד הבריאות, כשיש במשרד התקשורת (מזה שנים רבות) בכיר המקבל כ-80 שעות נוספות מידי חודש - על כלום, שלא כדין, וזה רוב הקצאות השעות הנוספות הקיימות לטובת כל עובדי המשרד (כלומר: עובד אחד "קוטף" כמעט את רוב השעות הנוספות המוקצות למשרד התקשורת - לעצמו).
העניין הזה נחשף מזמן ע"י מבקר משרד התקשורת ואצלנו (ב-Telecom News) בסדרת כתבות (למשל כאן עם צילומי המסמכים הרלבנטיים, כאן וכאן), וזה לא טופל עד עצם היום הזה.
למה?
העובדה היא, שבעוד שבמשרד התקשורת בוצע טיוח עצום של הנושא (שנחשף רק בטלקום-ניוז), במשרד הבריאות, אותה התנהלות בדיוק הובילה "באופן חסר תקדים" את משרד האוצר "להפסיק לאלתר את תשלום השעות הנוספות ולדרוש לקבל הסברים מפורטים על התשלום החורג בשנה האחרונה".
אני סבור, שיש לדרוש מהאוצר לבצע אותה חקירה במשרד התקשורת, אם אמנם כספי הציבור מעניינים את משרד האוצר, אחרת זו נראית רדיפה אישית של בכיר ספציפי במשרד הבריאות".

תגובת משרד האוצר: "לא נתייחס לנושא".

תגובת נש"מ: "נושאי שכר, לרבות תשלומים נוספים - הם באחריות הממונה על השכר באוצר".

את תגובות צמרת משרד התקשורת טרם קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם.
אין מה להיות במתח, ברור, שלא אקבל שום תגובה.
ככה זה עובד ולא מאתמול.
למעשה זה החל כשמשה כחלון (בתמונה למעלה משמאל), הפך להיות שר התקשורת ב-31.3.2009 ("הפרשה הסודית" החלה אצלו), וזה נמשך עד עצם היום הזה, בתצורות שונות ומשונות. למשל: משה כחלון הוא זה שדחף להעביר 150 מיליון ש"ח מכספי אזרחי מדינת ישראל היישר לכיסי בעלי חברת IBC הכושלת

נספח (המדבר בעד עצמו):
שעות כוננות
שעון



 
 
Bookmark and Share