Telecom News - ההנפקה של שקל דיגיטלי נראתה מיותרת-מהפכת הביטקוין הביאה משהו אחר

ההנפקה של שקל דיגיטלי נראתה מיותרת-מהפכת הביטקוין הביאה משהו אחר

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ההנפקה של שקל דיגיטלי נראתה מיותרת-מהפכת הביטקוין הביאה משהו אחר
ההנפקה של שקל דיגיטלי נראתה מלכתחילה מיותרת-מהפכת הביטקוין הביאה משהו אחר
מאת: מערכת Telecom News, 6.11.18, 17:50מני רוזנפלד

איגוד הביטקוין על השקל הדיגיטלי: "הנפקת שק"ד מבוזר מיותרת. יש להתמקד באסדרת ביטקוין ודומיו".
 
בנק ישראל החליט להימנע, לפחות בעתיד הקרוב, מהנפקת מטבע דיגיטלי בגיבוי הבנק המרכזי - שקל דיגיטלי. צוות הבנק קבע, שאף מדינה במערב לא הנפיקה מטבע דיגיטלי בגיבוי הבנק המרכזי לשימוש נרחב, ושלהנפקתו עלולים להתלוות סיכונים לגבי ההשפעה על המערכת הפיננסית וקשיים מהותיים וטכנולוגיים. כך כך, שהתועלת אינה מספקת כעת.
 
מני רוזנפלד, (בתמונה), יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי בתגובה לדו"ח בנק ישראל על הנפקת שקל דיגיטלי (שק"ד): "מלכתחילה הנפקה של שקל דיגיטלי נראתה מיותרת, שכן הכסף שלנו היום הוא דיגיטלי ברובו.
 
מהפכת הביטקוין הביאה משהו אחר לשולחן והוא הביזור של אמצעי התשלום. כלומר, מטבע שאינו נמצא בשליטת בנק או מדינה ויכול לעבוד כמערכת הפועלת בין המשתמשים, ללא גורם ריכוזי מפקח.
 
הטכנולוגיה אינה מתאימה עבור מטבע, שבסופו של דבר מונפק ע"י מדינה. עם זאת, טוב שבנק ישראל בחן את ההצעה, ומעיון בדו"ח נראה, שהם התעמקו בסוגיות הקריטיות בתחום ומבינים את הנושא.
 
אני מקווה ,שכעת יכנסו לעובי הקורה בעניין החשוב באמת: כיצד מאסדרים את המטבעות הדיגיטליים המבוזרים ומאפשרים להם להיכנס לתוך העולם המוניטרי הישראלי.
 
הרגולציה הישראלית כבר הוכיחה, שהיא מסוגלת לפעול מהר בתחומים הקשורים בנושא, עם חוזרי רשות המיסים. אולם, התייחסות משמעותית של בנק ישראל היא קריטית להתפתחותו התקינה של התחום ולשמירה על עמדת ההובלה של ישראל בתחום המטבעות הדיגיטליים המבוזרים בעולם". 
 



 
 
Bookmark and Share