Telecom News - איך מספקים פתרונות עיבוד מידע עם שיהוי (Latency) קרוב לאפס?

איך מספקים פתרונות עיבוד מידע עם שיהוי (Latency) קרוב לאפס?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> איך מספקים פתרונות עיבוד מידע עם שיהוי (Latency) קרוב לאפס?
איך מספקים פתרונות עיבוד מידע עם שיהוי (Latency) קרוב לאפס?
מאת: אבי וייס, 11.11.18, 07:00לורנס ג'יימס NETAPP
 
יחידות ה-IT בארגונים משתנות: עולם אחסון מידע ועיבוד מידע משתנה במהירות, בגלל המהירות של הגידול של המידע (עקב תהליכי "הטרנספורמציה הדיגיטלית") ובהמשך לדרישות החדשות, שנולדו ממעבר חברות הטלקום ל-5G.  
 
"החגיגה של שנה להשקתNetApp HCI  הוכיחה את חשיבות הכיוון שלנו, ואנו כיום נתפסים כספקי Converged Infrastructure. כלומר: ספקי 'תשתית אחודה' ווירטואלית בעולם הענן", מתאר לורנס ג'יימס (Laurence James), שמכונה גם בשם המקוצר LOZ, Snr. Products and Solutions Marketing Manager - Cloud Infrastructure, חברת NetApp אזור EMEA. "ב-3 השנים האחרונות שינינו את המיקוד שלנו בשוק עם פתרונות חדשניים מבוססי פלאש והתחלנו לספק פתרונות מהירים ביותר לעולם העננים, גם בשת"פ חברות מובילות בווירטואליזציה דוגמת VMware".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם לורנס ג'יימס (בתמונה, צולם ליד NetApp HCI, פתרון החוגג כעת שנה מאז השקתו ונחשף אצלנו לראשונה כאן). זאת, במסגרת כנס VMworld 2018 בו NetApp השתתפה, כדי לשמוע על ההתפתחויות החדשות של עולם האחסון, עיבוד הנתונים ועולם העננים.
 
שאלה: מהם החידושים, שאתם מציגים בברצלונה?
לורנס ג'יימס: "באנו לכאן לחגוג את השנה הראשונה והמוצלחת מאוד של הפתרון שלנו בשם NetApp HCI, שזה ענן קטן, עם כל מה שצריך כדי לאחסן מידע בכל סדר גודל, וכדי להתחבר ללקוחות שלנו באירופה ולחשוף להם ולכל מי שמתעניין בפתרונות אחסון, את החידושים, שיש לנו להציג.
 
אנו נפגשים גם עם לקוחות פוטנציאליים וגם עם אנליסטים המכסים את התחום שלנו והגענו לברצלונה עם צוות מקצועי גדול, כדי להקשיב מקרוב לצרכים של השוק ולהתקדם לפני השוק".
 
שאלה: איך אתם נתפסים כיום בשוק?
תשובה: "יש לנו כבר הצלחות גדולות בכל הרבדים של השוק עם הגישה הזו של HCI (ר"ת: Hyper Converged Infrastructure), גם אצל ספקי תקשורת מובילים.
 
הבאנו בשורה לשוק במיוחד ביכולת הגמישות של הגידול של כוח מחשוב בנפרד מכוח האחסון. המערכת שלנו מאפשרת את הגמישות הזו, ובשוק כמעט כל הלקוחות מעוניינים לצאת מעולם הטיפול הפרטני והידני במשאבי המחשוב והאחסון ולעבור לטיפול באפליקציות המצוינות מעל למערכות המידע. זה מה שמעניין את העסקים והארגונים בכל מקום.
 
לכן, ה-HCI מאוד מתאים לצורך הזה ויש לנו לקוחות בולטים בכל מקום. למשל, בישראל, חברת קוקה-קולה בחרה בפתרון הזה בגלל הצורך בשליטה מהירה בשינויים של היקף המידע והמשאבים, שהיא צריכה לצרכי העסק שלה.
 
השינויים בעומסים הם כל כך גדולים והשליטה במשאבים הפכה כל כך מסובכת, אז כשבאנו אליהם עם הפתרון הזה הם מיד קפצו עליו, כי זה בדיוק הצורך שלהם.
 
רוב הארגונים והעסקים עוברים כיום טרנספורמציה דיגיטלית, שמשמעותה ברורה: גידול מהיר ביותר בנפחי המידע.
 
כך, בפלטפורמה אחת אחודה, העסק שולט בדרך חכמה בכל משאבי הארגון. זו גישה חדשה אצלנו, שנועדה לספק וירטואליזציה מלאה של כל המשאבים כדי לענות על הדרישות של האפליקציות.
 
ב-Data Centers הקיימים וגם בפתרונות הענן הציבורי, יש יכולת גידול לינארית ולא יכולת גידול או קיטון אקספוננציאליות, כמו שיש במציאות.
 
הצורך של העסקים הוא למענה לגידול מהיר ביותר, או קיטון מהיר ביותר. לכן, יש צורך בגמישות מלאה במערכות המחשוב ובמערכות האחסון. במערכת שלנו ניתן להגדיל או להקטין את העומסים בצורה קלה, פשוטה ומהירה, הכל בניהול אוטומטי.
 
המערכת שלנו מאוד מתאימה לפתרונות החדשים שלVMware  להעברת עומסים ומכונות וירטואליות בין עננים והיא מספקת יכולות משלימות למערכות של VMware, בתאימות מלאה. מערכות הניהול והאחסון של VMware יכולות להשתלב באופן שקוף במערכות שלנו".  
 
שאלה: מה אתם מציעים לחברות הטלקום?
תשובה: "חברות הטלקום מובילות בצורך לגידול מהיר במערכי המידע אצלן. השינויים אצלן מאוד מהירים ויהיו עוד יותר מהירים בגלל המעבר ל-5G כשאיסוף מידע ממערכות IoT הוא בהיקפים הולכים וגדלים אקספוננציאלית.
 
לכן, מערכות האחסון, גם בחברות הטלקו, אמורות להיות מבוססות SSD ולא דיסקים, כי יש לטפל במהירות בכמויות מידע עצומות. מכאן, הפתרונות החדשים שלנו מאומצים ע"י ספקי התקשורת הגדולים וגם הלא גדולים, בגלל היכולת של המערכות שלנו לטפל בעומסים של המערכות של חברות הטלקו וניתן להגדיל את יכולת האחסון והשליטה במידע בכל פינה ברשת של ספק הטלקו.
 
במערכות ה-5G, שכעת חברות הטלקו מתחילות ליישם, יש צורך להניע אפליקציות ברחבי הרשת הסלולרית במהירות, ולכן גם חברות הטלקו עוברות לשימוש בקונטיינרים. אנו מובילים בפתרונות הקונטיינרים עם מענה להתמודדות עם כמויות המידע הגדלות במהירות כל הזמן. יש לנו יכולת לחבר בסיסי מידע בקלות לקונטיינרים החדשים ולכל היישומים החדשים הצומחים בעולם ה-5G.
 
מערכות הניהול, שפיתחנו, מסוגלות לטפל בכל האלמנטים של רשת ספק הטלקו. אחד הפרויקטים, שאנו מקדמים, הוא פרויקט Trident, שמחבר מערכות מידע לקונטיינרים על בסיס קוברנטיס ((Kubernetes.
 
בעולם ה-5G, ספק התקשורת מעוניין לפתוח שירות חדש בדקות, לא בשבועות וחודשים כמו שהיה בעבר. לכן, הוא זקוק לכלים התומכים ביכולת הזו. למשל, ספק הטלקו נדרש לפתוח שירות IoT חדש ללקוח חדש בדקות. מכאן, ניהול המידע והחיבור של המידע לקונטיינרים הוא קריטי. יש כאן שילוב של המון פרוטוקולים וצריך לשלוט ולנהל את כל זרמי המידע.
 
מכאן, שצריך כלים לניהול ולשליטה במהירות. יש צורך בכלים אוטומטיים שפועלים קצה לקצה.
 
האסטרטגיה הכוללת שלנו מכונה בשם NetApp Fabric Enable, שמשמעותה, שניתן לשנע מידע מכל מקום לכל מקום מכל סוג של מידע וניתן לטפל בו במעטפת אחת, קצה לקצה. זה לא קל לפתח פתרונות כאלה וזה סוד ההצלחה שלנו".
 
שאלה: לאן אתם הולכים עם הפיתוחים שלכם?
תשובה: "אנו נמצאים בשלבי התפתחות מאוד מהירים בתוך החברה, בעיקר בדגש על מערכות אחסון מהירות עם שיהוי latency)) נמוך.
 
התקן, שאנו מובילים, נקרא NVMe, שהוא העתיד של עולם הפלאש. הכל יהיה מבוסס פלאש והמיקוד עובר לכלים היכולים לטפל במידע. מידע בכמויות עצומות, שגם גדל מאוד מהר, עם גישה ישירה לזיכרון. ה-NVMe היה התקן המוביל בתעשייה ויחליף את כל התקנים והפרוטוקולים הישנים.
 
המטרה שלנו היא להשיג מינימום של שיהוי בהעברת המידע למעבד ועם כמה שפחות עומסים על המערכות. אחד הפרויקטים המובילים שלנו בתחום הזה קרוי Max Data, בו אנו מציגים שיהוי מזערי של עד 20 מיקרו-שניות. זו קפיצת מדרגה עצומה בהורדת השיהוי, מכל מה שהכרנו בעבר, גם אצל המתחרים.
 
הפתרון הזה נותן יכולות חדשות לכל המשימות החדשות הנמצאות כבר בשוק, דוגמת פתרונות IoT על רשתות 5G. זה גם חשוב למערכות מסחר אלקטרוני ולכל אפליקציה, שיש לה מאחור כמויות מידע עצומות המשתנות מהר. הכל חייב להיות עם זמן תגובה אפסי. לכן, הכיוון שלנו הוא להתקרב לכמעט אפס שיהוי.
 
ממה שאנו רואים, יש כיום לעולם ה-Retail (הקמעונאות) אותן דרישות של שיהוי נמוך עד כמעט אפס, מה שחברות הטלקו דורשות מהפתרונות הקיימים בשוק. לכן, הורדת השיהוי עד כמעט לאפס משרתת כיום כמה וכמה צרכים ושווקים".  
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
לורנס ג'יימס: "נטאפ רואה את ה-Data Fabric כתפיסת עולם מובילה מזה כמה שנים וכיום אנו מוסיפים לזה את הגישה של Data Authority. כלומר: אנו מעוניינים לספק את היכולת לנהל את המידע בכל מקום ולשמור עליו בכל מקום. זה הכיוון, שאני רואה את התחום שלי מתקדם.
 
עברנו לעולם הפלאש ויצאנו לשוק עם פתרונות חדשים כדי לספק את הארכיטקטורה המתאימה לצרכים של היום ומחר, מה שמתאים גם לענן פרטי ומאובטח מקומית וגם לענן היברידי, שזה הכיוון של השוק.
 
ארגונים ועסקים נמצאים כיום בלחץ חזק מאוד להתקדם ולעבור טרנספורמציה דיגיטלית ולענות על כל הרגולציות החדשות. לכן, יחידות ה-IT בארגונים משתנות והן צריכות לתמוך לפני הכל בצרכים העסקיים ולנוע מהר לפני העסק. לכן, הם מחפשים פתרונות, שיתנו מענה לצרכים תוך שניות ודקות ולא בטווחי זמן של שבועות וחודשים, כמו שהיה בעבר.
 
לכן, במצב בו אנו רואים את ההתפתחות המהירה הזו, אנו בטוחים, שהאוטומציה תהיה בסיס למתן פתרונות לצרכים הללו. זה מה שאני מוביל ומנסה לשכנע כל לקוח פוטנציאלי, שהכיוון של אוטומציה ופתרונות עם כמעט אפס שיהוי, זה המענה הנכון לצרכים של השוק היום ומחר".


CLOUD FREE

 



 
 
Bookmark and Share