Telecom News - "המלך הוא עירום" גרסת חיים גרון, סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת

"המלך הוא עירום" גרסת חיים גרון, סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "המלך הוא עירום" גרסת חיים גרון, סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת
חיים גרון, מהנדס תקשורת ועו"ד בהשכלתו, שהיה שנים רבות סמנכ"ל בכיר להנדסה וכיום הוא סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיה וסייבר, הפיץ במשרד מכתב, שהודלף לגלובס, שבו הוא מתריע על כישלון אדיר של משרד התקשורת בכל התחומים. הוא רק שכח להזכיר, שהוא אישית היה חלק בלתי נפרד מהכישלון רב השנים הזה. כל מה שחיים גרון מתריע כעת, מופיע ב-Telecom News מזה שנים.
מאת: אבי וייס, 15.11.18, 18:11חיים גרון

נפל דבר במשרד התקשורת. בעל תפקיד בכיר ביותר במשרד העז לכתוב, ש"המלך הוא עירום", והמכתב הנוקב והחריף הזה במלואו הודלף לגלובס ופורסם ע"י גדי פרץ - כאן.

המדובר בחיים גרון (בתמונה משמאל), כיום סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות עתידיות וסייבר, שמועד פרישתו לפנסיה מתקרב, וייתכן שזה מה שנתן לו את הדחיפה להוציא מכתב כל כך חריף למנכ"ל המשרד.

יחד עם זאת, לקוראי אתר Telecom News (וגם לקוראי אתר "דבר ראשון", לדוגמה כאן), אין במכתבו של חיים גרון שום דבר חדש או מפתיע.

רק ביומיים האחרונים העליתי 2 כתבות (כאן וכאן), שחוזרות ואומרות את אותו דבר בדיוק מה שהוא אומר מתוך המשרד פנימה, ואפילו פירטתי את הכשלונות של המשרד בהרחבה ובפירוט רחב יותר ממה שהוא כתב.

זאת, למי שלא הבין, שהצוות הנוכחי בצמרת המשרד גרוע לא פחות מהצוותים הקודמים וממשיך לדרדר את מדינת ישראל לתהום, בשליחות של הטייקונים, "המקורבים לצלחת" ובעלי האינטרסים האישיים. 

תגובת משרד התקשורת
לחשיפת המכתב של חיים גרון בגלובס: "כחלק מהכנה לסדנא  שהמשרד מקיים  בשבוע הבא, התבקשו המשתתפים להעלות על הכתב נושאים לדיון.
בהמשך לאותה בקשה, כתב מר גרון את המסמך הנ"ל.
חשוב לנו לציין כי הדברים שנכתבו הם על דעתו  של מר גרון בלבד.
והמסמך שנכתב אינו משקף את מדיניות המשרד".

השר האחרון, שהאינטרס העיקרי שלו היה הציבור והאינטרסים הציבוריים של שוק התקשורת, היה השר אריהשר אריאל אטיאסאל אטיאס (בתמונה משמאל), והמנכ"ל האחרון, שדאג רק לאינטרס הציבורי, היה המנכ"ל בזמנו, שפעל בקדנציה שלו - מרדכי מרדכי

חיים גרון, שמזה שנים רבות היה אחראי לתהליכים המוטעים, שנעשו במשרד, לא יכול לברוח מאחריות אישית למצב, שאודותיו הוא מתריע כעת. יש לברך את אומץ ליבו לכתוב את מה שכתב, הכל נכון ומדויק, אבל הוא לא יכול להטיל את האחריות לכישלון הקולוסאלי של המשרד רק על אחרים ולא על עצמו, כבעל תפקיד בכיר ביותר במשרד, שנשא באחריות המשותפת של הנהלת המשרד, במשך לא מעט שנים. 

חיים גרון היה שותף מלא להכנת חוות דעת הנדסיות מפוברקות וחסרות בסיס, ששימשו את השרים והמנכ"לים במשך העשור האחרון, כבסיס להסדרי "השוק הסיטונאי" ולהסדרים כושלים רבים אחרים, הסדרים רגולטוריים, שנעשו ביחד עימו, מתחילת העשור הנוכחי ועד עצם היום הזה. 

הוא גם היה שותף להעלמת העין מהשירותים ללא רישיון, שנעשו ונעשים ע"י רוב השחקנים בשוק והעלים עין מהפרות הרישיון הרבות, שהיו וישנן בשוק. הוא הכיר ומכיר היטב את המצב הזה, משום שהוא עצמו היה אחראי אישית להכנת ועדכון כל הרישיונות הקיימים בשוק התקשורת. הוא לא היה אחראי על האכיפה במשרד, אבל שתיקתו במשך שנים על כל מה שנעשה בתחום הרישוי, שהיה באחריותו - זה כתם שמעיב על מכתבו דהיום.  

אנו נמצאים כעת, לקהשר איוב קראראת סוף 2018, עם אפס השגים, די דומה למצב בו היינו במשך השנים האחרונות, מצב של שר תקשורת (איוב קרא, בתמונה משמאל), שנראה ,שמונע ב"שלט רחוק" ע"י רה"מ ותרומתו לשוק היא בהפרחת ספינים בלי סוף ומילוי מקום בפועל של שר חוץ. השר מפזר לאמצעי התקשורת בעיקר Fake News בקצב, שקשה לעקוב אחריו.

השר התמחה (כמו כמה מקודמיו), במתן חסות לשירותי תקשורת ללא רישיון וגם התמחה בחתימה סיטונית ועיוורת על כל מסמך בלתי חוקי והזוי המוגש לו. 


על זה מוסיפים 6 מינויים כושלים, שנמצאים בקצה הצמרת של המשרד ב-8 השנים האחרונות: עדן בר-טל, אבי ברגרשלמה פילבר ("עד המדינה")שמילה מימון וכעת נתי כהן. זאת, בתוספת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן-חי-שגב.

די ברור שהשר איוב קרא לא יודה בכך שהוא טעה טעות חמורה בבחירה של נתי כהן למנכ"ל המשרד, בלי לקיים "ועדת איתור" או איזה הליך פורמלי ומסודר של איתור ובחירה של מנכ"ל, ובלי להכיר את נתי כהן קודם באופן מעמיק (ובלי לבחון חלופות).


בהתייחס למכתב של חיים גרון שפורסם בגלובס, אביא כאן מכתברפי הוידה תגובה חשוב של אחד מוותיקי המשרד בפנסיה, רפי הוידה (בתמונה משמאל), מי שהיה גם ראש אגף הספקטרום וגם מ"מ המדען הראשי במשרד, שכתב כך לחיים גרון, אותו הוא מכיר מהעבודה המשותפת במשרד התקשורת מזה שנים רבות:
"חיים שלום,
א. אני קורא את הכתבה בגלובס אודותיך ומשתומם, שאינך קורא להקמת ''רשות תקשורת לאומית'', שעמלנו בעבר להגשימה, שתסדיר גם את תחום שמות המתחם בישראל, ולא, ישראל תמשיך להתדרדר במדדים הבינלאומיים אף מתחת למקום ה-65 !!!...    
ב. קיים צורך אמיתי להתארגנות ממשלתית הן בתחום החקיקה לעיגון סמכויות ביצוע ופיקוח בחוק התקשורת והן בתחום הניהול הממשי של שמות המתחם בסיומת ישראל (מרחב כינויי המען) וכתובות ip הן בגרסה 4 והן בגרסה 6 על פי היתר מתאים (רישיון מיוחד).
ג. ראוי לציין, שבדנמרק, שמספר התושבים בה קטן ממספר התושבים בישראל, מספר שמות המתחם עולה פי 6 מישראל ... בישראל כ-250 אלף ואילו בדנמרק כ-1.5 מיליון ...  בדנמרק קיים חוק יעוד המסדיר תחום זה ... מצ''ב ...
       https://danishbusinessauthority.dk/sites/default/files/the-domain-act.pdf
ד. כן יצויין, שנערך לאחרונה סקר מקיף בקרב כל חברי ארגון המרשמים הלאומיים האירופאי (centr) בה ישראל חברה (באמצעות איגוד האינטרנט). הסקר בחן את המבנה המשפטי, משילות וסוגיות מיסוי, וניתן ללמוד ממנו כיצד ניתן להתארגן גם בישראל.
ה. אבקשך להעלות במסגרת ''דיוני האסטרטגיה'' את סוגיית ''הסדרת מרשם שמות המתחם בישראל'' בחקיקה מתאימה. מצ''ב הצעותי ... ''מחליטים'' ו"הצעת החוק" ...
בברכה

רפי".

בהחלט חשוב לזכור, שהפתרון לבעיה, שחיים גרון העלה, אינה עוד "דיון אסטרטגי" חסר ערך (כי הציבור באמצעות נציגיו המוסמכים בכלל לא שותף לו), כמו כל הדיונים האסטרטגיים הקודמים שנערכו בשנים האחרונות במשרד, דיון שיתקיים הפעם בראשות המנכ"ל נתי כהן, שמנותק מכל מציאות וחי לו בענן, ענן ששמו "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת". במציאות, מי שמנהלים את המשרד בפועל מאז 2011 הם: שמילה מימון (כיום המשנה למנכ"ל) והיועצת המשפטית של המשרד, עו"ד דנה נויפלד. ככה זה עובד והאינטרסים של הציבור נגרסו ונעלמו מאז 2011 ועד עצם היום הזה.

ברור לחלוטין גם למנכ"ל הנוכחי, ששנת 2018 היא שנה אבודה בשוק התקשורת, בדיוק כמו כל השנים, שחלפו מאז תחילת העשור הנוכחי.

אם לא די בכך, בריאיון לגלובס (כאן), סמנכ"ל הכלכלה של המשרד (ד"ר עופר רז-דרור) אמר כך: "ניכנס בבזק עם הראש בקיר - עד שתפעיל את רשת הסיבים שלה". ללא ספק מדובר באמירה מטורפת לחלוטין של אדם שבכלל לא מבין מה תפקידו במשרד התקשורת. מדובר באדם חסר אחריות שיש לפטר אותו וכמה שיותר מהר, לאור הנזקים שעשה ושייעשה לשוק התקשורת, עם השקפת עולם מעוותת וחמורה ביותר שכזו. 

רק פירוק המשרד הכושל הזה והקמת "רשות לתקשורת" תוכל (כנראה) לשנות את הכיוון, שבו שוק התקשורת הישראלי הולך בו. אין שום פתרון קסם אחר ולכן, כל עוד זה לא קורה, "המלך ימשיך להיות עירום".  

לסיכום
כל חוק התקשורת הישראלי, תקנותיו, רישיונות חברות התקשורת ומסמכי מדיניות השר והחלטת הממשלה והכנסת, כולם ביחד הם "מסכת צרכנית" אחת ענקית, שנועדה להפעיל את המשרד הממשלתי הקרוי משרד התקשורת, לטובת הציבור והצרכנים בישראל.

אולם, אצל נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא, נולד בישראל חוק אחר לגמרי, "חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות'". זה בדיוק מה שהוא (נתי כהן) אמר במו פיו:
  • "אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו".
  • "בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ"ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה".
יודגש, שההטבות הרגולטוריות לסלקום ושות' לא היו רק בעניין IBC - אנלימטד. זה החל הרבה קודם לכן. אנו נמצאים במצב של "איש הישר בעיניו ייעשה". ה"ישארבלוף" הפך לנורמה

היעדר שיטות עבודה סדורות והיעדר "עבודת מטה" ושיתוף אמיתי, מלא ושוטף (ושקוף), של הציבור ונציגיו המוסמכים, מסייעים להנציח את הכאוס והפרות הנורמות והחוק ומספקים את היכולת לחלק "הטבות וצ'ופרים" של בין עשרות מיליוני ש"ח ועד למיליארדים ל"מקורבים לצלחת", כל יום.

אם כולם יצטרכו לעבוד בשקיפות ולפי כל החוקים, התקנות ותנאי הרישיון,
 אז פתאום אתם תדעו מהם האינטרסים הכלכליים האישיים ומה היקפם, של מי מראשי משרד התקשורת בעבר ובהווה (וזה לא רק ביבי ופילבר), בכל המהלכים הבלתי חוקיים (לכאורה), שתיארתי בחודשיים האחרונים, בעשרות רבות של כתבות תחקיר (והכל מבוסס על מסמכים, "שחור על גבי לבן"), מה שאני מכנה "תיק 5000"...

לא פלא, ש"חסידי סלקום בצמרת משרד התקשורתדהיום, לאחר ש"חסידי בזק" בצמרת המשרד סולקו בבעיטה אדירה בקיץ 2017יכולים לעשות כרצונם, מחוץ לכל חוק ולכל נורמה רגולטורית אפשרית, וגם לדאוג לירושה נהדרת וממש ענקיתהכל על חשבונכם, לצאצאים וליורשים של עורכי הדין של אנלימיטד \ IBC, וגם לבכירים אחרים בצמרת משרד התקשורת, בעבר ובהווה

I TOLD YOU FREE



 
 
Bookmark and Share